Gå til innhold

Hjelp med oppsett av spill-PC. Under 10000 inkl. skjerm

Anbefalte innlegg

Edit 01.08.08

Tilbake fra sommerjobb. Trenger noe hjelp ang hovedkort. Tjente også noe mer enn forventa, så jeg tror jeg hopper opp til Core 2 Duo E8500 og Radeon HD 4850*2 (Crossfire). Se siste innlegg.

-----------

Skal kjøpe ny stasjonær, men trenger hjelp til oppsettet.

Hva jeg vil ha

CPU - Intel Core 2 Duo E8400

GPU - Sapphire Radeon HD 4850

RAM - Regner med jeg går for 4 GB, men er usikker på type. Har sett på denne.

Hørt mye godt om disse. Er usikker på resten, så noen forslag ville vært flott.

Vil ellers ha med DVD-brenner, minnekortleser og WLAN-kort. Kan lite om hovedkort, PSU, vifte og andre ting jeg eventuelt bør ha med. (Lydkort, eller er dette på hovedkortet?)

Skjerm

I tillegg kommer skjerm. Vil ikke bruke alt for mye penger her, men

Oppløsning ~ 1680 x 1050

Størrelse ~ 20"

Skjermen er egentlig det jeg er mest usikker på, men kommer til å se en del film på den, i tillegg er vel skjermen komponenten jeg kommer til å beholde lengst...

Setter pris på alle svar!

Endret av Bl4cKnD
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
I tillegg kommer skjerm. Vil ikke bruke alt for mye penger her, men

Oppløsning ~ 1680 x 1050

Størrelse ~ 20"

Skjermen er egentlig det jeg er mest usikker på, men kommer til å se en del film på den, i tillegg er vel skjermen komponenten jeg kommer til å beholde lengst...

Hvis du går for litt høyere oppløsning i høyden, og da også i lengden, kan du se full HD ved 1080.

http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Vector_..._Standards2.svg

Lydkort er i bygget med i en del hovedkort, men du må ikke glemme chassis, Teodor.

Lenke til kommentar

Full HD på en 20-22" skjerm er bortkastet penger. Du vil ikke merke noe som helst, på en såpass liten skjerm. Den jeg satte opp har jeg selv, og det er en sinnsykt bra skjerm, spesielt til spill. Har ikke sett mye filmer på den, men det fungerer sikkert supert til det og. :)

Lenke til kommentar
Hei. Jeg satte opp noe her i farten: Crossfire x38.. Satte opp en 22" skjerm også. :)

Takker! Regner med at oppsettet da fungerer sammen?

Da jeg sa 10000, var det forresten en øvre grense, trenger ikke komme helt opp i den hvis det ikke er nødvendig... 2*Radeon HD 4850 er kanskje overkill?

Noen forslag på en god 1080p skjerm? Ser at HW anbefaler denne, men finner ingen priser for den. 24", 1920 x 1200 px.

Tror ikke denne skjermen er noe for meg alikevel med tanke på høy responstid og spilling.

Endret av Bl4cKnD
Lenke til kommentar

Kan vel kjøre med 1 HD4850, er bra nok det. :p Med tanke på sjerm er den jeg satte opp super. Lav responstid (2ms) og bra svartnivå. Alt jeg satte sammen passer jo, vil hvertfall anbefale den handlekurven. :) Ellers er Hobbitmaskinen et godt forslag.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Edit 01/08-2008

Tilbake fra sommerjobb. Trenger noe hjelp ang hovedkort. Tjente også noe mer enn forventa, så jeg tror jeg hopper opp til Core 2 Duo E8500 og Radeon HD 4850*2 (Crossfire). Se siste innlegg.

-----------

[...]

Som nevnt trenger jeg hjelp til å finne et nytt alternativ til hovedkortet som er kompatibelt med de andre delene og støtter crossfire. Ellers tar jeg gjerne imot forslag på mindre oppgraderinger. Vil kjøpe alt sammen i samme nettbutikk - regner med det blir amentio, så de må nesten ha varen.

Tror forresten jeg går for Vista Home Premium 64-bit - har forstått det sånn at de fleste programmer fungerer fint med med 64-bit OS?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...