Discipline Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Kort forklart så lurer jeg på om gymkarakteren man får på andreåret videregående er viktig for standpunkten i faget. Er den avgjørende eller er det karakteren man får i tredjeåret som virkelig teller? Saken er den at jeg har fått karakteren 3 i gym, selv om jeg skal ha 4. Jeg fikk 4 til jul, og jeg fikk ikke varsel om at jeg kom til å gå ned. Læreren vår er en unnasluntrer, og som følge av dette har vi nesten ikke hatt gym dette halvåret. Jeg skjønner heller ikke hvordan noen i klassen har vurderingsgrunnalg engang, mtp. det lille antallet gymtimer. Jeg har fått 6 på samtlige prøver, og jeg vet at jeg ville ha fått 6 på styrketesten som vi aldri fikk (enda jeg spesifikt ba henne om å få den siste baskettime før skoleslutt). Bør jeg klage, eller bare satse på at jeg får bedre karakter i tredjeåret? Lenke til kommentar
lolstone Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Gym karakteren teller ikke noe det andre året. Er bare i siste året den teller Så er vel egentlig ikke vits i å klage. Men du kan jo gjøre det om du vil bare for prinsippetsskyld Lenke til kommentar
Cashmere Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Hvis dere nesten ikke har hatt timer, og du fikk fire til jul, ville nå jeg klaget! Go go go! Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Du kan ikke klage på karakteren (og det er heller ikke vits), men du kan sende inn klage på læreren hvis du ikke synes at hun tar faget seriøst. Be om en oppstramming eller ny lærer. Gym er tross alt et av de viktigste fagene vi har. Lenke til kommentar
Mademoiselle Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Klag på karakteren etter tredjeåret om hun fortsetter den dårlige tendensen! Du fortjente bedre enn du fikk, men gå virkelig inn for å vise henne det til neste år. Lykke til! Lenke til kommentar
M-J Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 har du fått 6er på alle prøvene burde du vell fått bedre. innsates i timene skal jo faktisk ikke telle lenger engang. (noe som er heelt idiotisk) Lenke til kommentar
scumbag Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Du burde klart fått bedre. Selv om karakteren kanskje ikke er så viktig ser det mye finere ut på vitnemålet. Hadde jeg vært deg hadde jeg klaget eller i hvertfall gjort det som var mulig for å prøve å heve karakteren. Lykke til. Lenke til kommentar
Missen Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Er vel igrunn ikke vits i å klage på gymkarakteren andre året på vgs, da den ikke teller før siste året. Får du derimot 3 da óg, er saken annerledes. Lenke til kommentar
olsen_st Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 har du fått 6er på alle prøvene burde du vell fått bedre. innsates i timene skal jo faktisk ikke telle lenger engang. (noe som er heelt idiotisk) Læreren min sa at innsats teller 50% Lenke til kommentar
LNaitsirhC Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 Kort forklart så lurer jeg på om gymkarakteren man får på andreåret videregående er viktig for standpunkten i faget. Er den avgjørende eller er det karakteren man får i tredjeåret som virkelig teller? Saken er den at jeg har fått karakteren 3 i gym, selv om jeg skal ha 4. Jeg fikk 4 til jul, og jeg fikk ikke varsel om at jeg kom til å gå ned. Læreren vår er en unnasluntrer, og som følge av dette har vi nesten ikke hatt gym dette halvåret. Jeg skjønner heller ikke hvordan noen i klassen har vurderingsgrunnalg engang, mtp. det lille antallet gymtimer. Jeg har fått 6 på samtlige prøver, og jeg vet at jeg ville ha fått 6 på styrketesten som vi aldri fikk (enda jeg spesifikt ba henne om å få den siste baskettime før skoleslutt). Bør jeg klage, eller bare satse på at jeg får bedre karakter i tredjeåret? Lærerne er ikke lengre pliktige til å gi ut varsel, selv om mange fortsatt velger å gjøre det. Lenke til kommentar
M-J Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 har du fått 6er på alle prøvene burde du vell fått bedre. innsates i timene skal jo faktisk ikke telle lenger engang. (noe som er heelt idiotisk) Læreren min sa at innsats teller 50% vi har fått beskjed om at innsats i timer ikke lenger kan belønnes. Og dette gjelder alle fag! Lenke til kommentar
olsen_st Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 har du fått 6er på alle prøvene burde du vell fått bedre. innsates i timene skal jo faktisk ikke telle lenger engang. (noe som er heelt idiotisk) Læreren min sa at innsats teller 50% vi har fått beskjed om at innsats i timer ikke lenger kan belønnes. Og dette gjelder alle fag! Oj. Jeg fikk 4-er i samf. fordi jeg ikke var nok muntlig aktiv. Og det var av en veldig flink og oppegående lærer Lenke til kommentar
gather Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 Lærerne er ikke lengre pliktige til å gi ut varsel, selv om mange fortsatt velger å gjøre det. Der er ikke helt riktig. Såvidt meg bekjent skal de sende ut varsel hvis du står i fare for å miste standpunktkarakter eller terminkarakter. Men som du sier er det ikke pliktig å gi varsel hvis man går ned . Det er kun på ungdomsskolen. Lenke til kommentar
Mademoiselle Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 Men som du sier er det ikke pliktig å gi varsel hvis man går ned . Det er kun på ungdomsskolen. Litt merkelig. Det er jo på videregående man virkelig trenger karakterene sine videre i livet... Kanskje henger det sammen med økt krav om ansvar og oppdatering og selvbevissthet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå