Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Gymkarakter VG2 - klage?

Anbefalte innlegg

Kort forklart så lurer jeg på om gymkarakteren man får på andreåret videregående er viktig for standpunkten i faget. Er den avgjørende eller er det karakteren man får i tredjeåret som virkelig teller?

Saken er den at jeg har fått karakteren 3 i gym, selv om jeg skal ha 4. Jeg fikk 4 til jul, og jeg fikk ikke varsel om at jeg kom til å gå ned. Læreren vår er en unnasluntrer, og som følge av dette har vi nesten ikke hatt gym dette halvåret. Jeg skjønner heller ikke hvordan noen i klassen har vurderingsgrunnalg engang, mtp. det lille antallet gymtimer. Jeg har fått 6 på samtlige prøver, og jeg vet at jeg ville ha fått 6 på styrketesten som vi aldri fikk (enda jeg spesifikt ba henne om å få den siste baskettime før skoleslutt).

Bør jeg klage, eller bare satse på at jeg får bedre karakter i tredjeåret?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du burde klart fått bedre. Selv om karakteren kanskje ikke er så viktig ser det mye finere ut på vitnemålet. Hadde jeg vært deg hadde jeg klaget eller i hvertfall gjort det som var mulig for å prøve å heve karakteren. Lykke til.

Lenke til kommentar
Kort forklart så lurer jeg på om gymkarakteren man får på andreåret videregående er viktig for standpunkten i faget. Er den avgjørende eller er det karakteren man får i tredjeåret som virkelig teller?

Saken er den at jeg har fått karakteren 3 i gym, selv om jeg skal ha 4. Jeg fikk 4 til jul, og jeg fikk ikke varsel om at jeg kom til å gå ned. Læreren vår er en unnasluntrer, og som følge av dette har vi nesten ikke hatt gym dette halvåret. Jeg skjønner heller ikke hvordan noen i klassen har vurderingsgrunnalg engang, mtp. det lille antallet gymtimer. Jeg har fått 6 på samtlige prøver, og jeg vet at jeg ville ha fått 6 på styrketesten som vi aldri fikk (enda jeg spesifikt ba henne om å få den siste baskettime før skoleslutt).

Bør jeg klage, eller bare satse på at jeg får bedre karakter i tredjeåret?

Lærerne er ikke lengre pliktige til å gi ut varsel, selv om mange fortsatt velger å gjøre det.

Lenke til kommentar
har du fått 6er på alle prøvene burde du vell fått bedre. innsates i timene skal jo faktisk ikke telle lenger engang. (noe som er heelt idiotisk)

Læreren min sa at innsats teller 50%

vi har fått beskjed om at innsats i timer ikke lenger kan belønnes. Og dette gjelder alle fag!

Lenke til kommentar
har du fått 6er på alle prøvene burde du vell fått bedre. innsates i timene skal jo faktisk ikke telle lenger engang. (noe som er heelt idiotisk)

Læreren min sa at innsats teller 50%

vi har fått beskjed om at innsats i timer ikke lenger kan belønnes. Og dette gjelder alle fag!

Oj. Jeg fikk 4-er i samf. fordi jeg ikke var nok muntlig aktiv. Og det var av en veldig flink og oppegående lærer

Lenke til kommentar
Lærerne er ikke lengre pliktige til å gi ut varsel, selv om mange fortsatt velger å gjøre det.

Der er ikke helt riktig. Såvidt meg bekjent skal de sende ut varsel hvis du står i fare for å miste standpunktkarakter eller terminkarakter. Men som du sier er det ikke pliktig å gi varsel hvis man går ned . Det er kun på ungdomsskolen.

Lenke til kommentar
Men som du sier er det ikke pliktig å gi varsel hvis man går ned . Det er kun på ungdomsskolen.

Litt merkelig. Det er jo på videregående man virkelig trenger karakterene sine videre i livet... Kanskje henger det sammen med økt krav om ansvar og oppdatering og selvbevissthet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...