Gå til innhold

"hardt" HDR bilde

Anbefalte innlegg

Jeg sitter å ser på et HDR bilde jeg tokk for en liten stund siden. Bilde er egentlig men til et cd cover for et mettalband, og derfor dro jeg litt hart i spakene. men syns dere det ble alt for mye? som sagt er det meningen at det skal være veldig "hardt".

Er det noen som har forslag til en tittel på bilde? ^^

ris og ros motaes med takk :):)

post-151139-1214511617_thumb.jpg

Endret av Makkafo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tøft! Og som coverbilde enda tøffere! Med tanke på at det skal på et cd-cover, så synes jeg "overdrivelsen" er helt kanon. Nå kan ikke jeg noe som helst teknisk om HDR, men jeg liker resultatet her kjempegodt.

Når det gjelder navn, så var det første som slo meg "Hard summer"... Vet ikke helt om det passer, men jeg kom på det før jeg åpnet det store bildet og så korset med hjelmen.

Lenke til kommentar

Himmelen ble litt i mørkeste laget, særlig de helt mørke områdene. Ganske mange støvflekker rundt omkring også. Skulle gjerne sett at korset kom litt tydeligere fram siden det forsvinner litt i omgivelsene...

Lenke til kommentar

Forholdsvis et kult bilde, men det er for mye som skjer i det. Blir litt vanskelig å forholde meg til "alt".

Kanskje jeg endrer mening etterhvert. Jeg pleier å svinge innom tråder flere ganger. Jeg vet at jeg av og til trenger å fordøye intrykket før det synker inn.

Fine farger da.

Lenke til kommentar

Bildet som sådan er fint. At du har dratt i spakene er tilsiktet og da er det greit for meg.

Men som det kommenteres blir motivet litt smått, spesielt formatet tatt i betraktning. Man skal virkelig se nøye etter om man skal se korset, for ikke å snakke om hjelmen som henger på korset. Dette er vel motivet, og her det er en slags historie. Nærmere og lavere tror jeg, slik at du får isolert kors, hjelm og himmel. Deri ligger historien og motivet for meg.

Lenke til kommentar

Jeg likte det ikke. Og det på grunn av at det blir effekten som er bildet, ikke selve motivet - blikkfanget er korset med hjelmen på. Jeg synes dette ville sett bedre ut i sort/hvitt med litt "spaking" i PS.

Motivet derimot, likte jeg. At korset er så lite synes jeg passer bra. Forlatt, ensom soldat.

Endret av Eirik_a
Lenke til kommentar
Jeg likte det ikke. Og det på grunn av at det blir effekten som er bildet, ikke selve motivet - blikkfanget er korset med hjelmen på. Jeg synes dette ville sett bedre ut i sort/hvitt med litt "spaking" i PS.

Motivet derimot, likte jeg. At korset er så lite synes jeg passer bra. Forlatt, ensom soldat.

Jo, men tenk deg det på ett cd.cover. Eller tuller jeg nå, det var kanskje ikke her det var cd-cover?

Lenke til kommentar

Tøft bilde.

Alt støvet på himmeln ødelegger mye, kan hende det er jeg som fokuserer for mye på de?

Klarer heller ikke henge fokuset midt på korset da gresset gjør meg ør/svimmel på øya?

Kan jo være skjermen, men den skal være ganske så ok da..

Men tror faktisk at bildet overhode ikke hadde trenkt og være HDR, heller en light Dave Hill, kunne kansje vært bedre?

Lenke til kommentar

Jeg har desverre ikke det her nå, men kan se om jeg kan få gjort det i morgen:)

Sånn som jeg har forstått det er korset litt for bortgjem, men kan det hjelpe om jeg legger på litt mer hvit på korset slik at det kommer mer frem?

Jo det skal vært på et cdcover:)

jeg er klar over alt støvet på himmelen, men jeg tror ikke man legger så godt merke til det når det blir så lite som 12x12 cm.. eller hva tror dere?

Endret av Makkafo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...