Gå til innhold

ABSOLUTE M - igjen..


Anbefalte innlegg

Har i dag fått følgende sms: " Vi søker selgere til nytt mobilselskap i Bergen 130 per time + bonuser. Send SELGER til 2440 for info. Meld deg av denne sms tjenesten; ABSOLUTE STOPP til 2030"

Hvor frekk går det an å bli?????? Har nå flere ganger fått den sms om mobil til kr. 1,- Nå er jeg så lei dette! Synes det er kjempefrekt å bare sende ut sånne sms....

Noen som har opplevd det samme - eller har tips hvor man skal henvende seg for å få slutt på det? Avisene?????

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Meldinger med avsender "ABSOULTE M" er sendt ut av selskapet Mobile Markting AS. Det finne samtykke på samtlige nr som har mottatt denne meldingen.

 

Dersom du ønsker kopi av ditt samtykke og/eller avregistrere deg, kontakt følgende:

Mobile Marketing AS på e-post adressen: [email protected]

 

henvendelsene besvares fortløpende.

Endret av _Christian_
Lenke til kommentar
Har i dag fått følgende sms: " Vi søker selgere til nytt mobilselskap i Bergen 130 per time + bonuser. Send SELGER til 2440 for info. Meld deg av denne sms tjenesten; ABSOLUTE STOPP til 2030"

Hvor frekk går det an å bli?????? Har nå flere ganger fått den sms om mobil til kr. 1,- Nå er jeg så lei dette! Synes det er kjempefrekt å bare sende ut sånne sms....

Noen som har opplevd det samme - eller har tips hvor man skal henvende seg for å få slutt på det? Avisene?????

 

Jeg vil oppfordre deg om å henvend deg til avsender av denne meldingen.

De vil kunne gi deg et svar på hvorfor du mottar denne tekstmeldingen til din mobiltelefon, samt fjerne ditt samtykke på å motta slike meldinger.

 

Kontakt Mobile Marketing AS på e-post adressen: [email protected]

Henvendelser besvares fortløpende!

Endret av _Christian_
Lenke til kommentar
Har i dag fått følgende sms: " Vi søker selgere til nytt mobilselskap i Bergen 130 per time + bonuser. Send SELGER til 2440 for info. Meld deg av denne sms tjenesten; ABSOLUTE STOPP til 2030"

Hvor frekk går det an å bli?????? Har nå flere ganger fått den sms om mobil til kr. 1,- Nå er jeg så lei dette! Synes det er kjempefrekt å bare sende ut sånne sms....

Noen som har opplevd det samme - eller har tips hvor man skal henvende seg for å få slutt på det? Avisene?????

 

Jeg vil oppfordre deg om å henvend deg til avsender av denne meldingen.

De vil kunne gi deg et svar på hvorfor du mottar denne tekstmeldingen til din mobiltelefon, samt fjerne ditt samtykke på å motta slike meldinger.

 

Kontakt Mobile Marketing AS på e-post adressen: [email protected]

Henvendelser besvares fortløpende!

 

_Christian_: hvor mange av disse råtne selskapene jobber du egentlig i?

 

WWTC og Mobile Marketing AS? Hvordan ligger egentlig dette landet til?

Lenke til kommentar
Jeg vil oppfordre deg om å henvend deg til avsender av denne meldingen.

De vil kunne gi deg et svar på hvorfor du mottar denne tekstmeldingen til din mobiltelefon, samt fjerne ditt samtykke på å motta slike meldinger.

 

 

-Christian, har du i det hele tatt LEST noen av trådene du svarer i?

Da ville du skjønt det at dette diskuteres nettopp fordi avsender er pokker så umulig å spore opp, og de gangene man kommer gjennom på telefonnumra du oppgir hjelper det ikke et spøtt!

jeg, og flere med meg, venter fortsatt på disse oppklaringene dere skal være så raske til å besvare....

 

Faktum er at jeg har "henvendt meg til avsender av disse meldingene" flere ganger * , og de har aldri greid å "kunne gi meg et svar på hvorfor jeg mottar disse tekstmeldingene til min mobiltelefon, samt fjerne mitt samtykke på å motta slike meldinger."

 

Felles for alle gangene jeg har fått svar på numrene er at de skal ringe meg opp senere samme dag med svar.

Jeg håper ingen er dumme nok til å tegne abonnement, med en så dårlig kundeservice tør jeg ikke tenke på hva som skjer den dagen man virkelig trenger hjelp med sitt abonnement eller noe.

 

*(via numrene du har oppgitt, og takk for det forresten, uten din hjelp ville vi hatt langt vanskeligere for å kartlegge avsenderne, så litt cred skal du ha)

Endret av Daje.P
Lenke til kommentar
min mor fikk denne tekstmeldingen i går. Hun fulgte innstruksene for avmelding og fikk bekreftelse på at hun var avmeldt.

 

Vil hun da ikke motta mer eller hjelper det ikke å "melde seg ut"?

 

Det er korrekt at hun ikke vil motta flere meldinger fra basene til Mobile Marketing AS eller WWTC dersom hun er avmeldt. Ingen av disse har anledning til å sende ut melding dersom samtykket er trukket tilbake av gsmnr.

 

Jeg vil oppfordre deg om å henvend deg til avsender av denne meldingen.

De vil kunne gi deg et svar på hvorfor du mottar denne tekstmeldingen til din mobiltelefon, samt fjerne ditt samtykke på å motta slike meldinger.

 

 

-Christian, har du i det hele tatt LEST noen av trådene du svarer i?

Da ville du skjønt det at dette diskuteres nettopp fordi avsender er pokker så umulig å spore opp, og de gangene man kommer gjennom på telefonnumra du oppgir hjelper det ikke et spøtt!

jeg, og flere med meg, venter fortsatt på disse oppklaringene dere skal være så raske til å besvare....

 

Faktum er at jeg har "henvendt meg til avsender av disse meldingene" flere ganger * , og de har aldri greid å "kunne gi meg et svar på hvorfor jeg mottar disse tekstmeldingene til min mobiltelefon, samt fjerne mitt samtykke på å motta slike meldinger."

 

Felles for alle gangene jeg har fått svar på numrene er at de skal ringe meg opp senere samme dag med svar.

Jeg håper ingen er dumme nok til å tegne abonnement, med en så dårlig kundeservice tør jeg ikke tenke på hva som skjer den dagen man virkelig trenger hjelp med sitt abonnement eller noe.

 

*(via numrene du har oppgitt, og takk for det forresten, uten din hjelp ville vi hatt langt vanskeligere for å kartlegge avsenderne, så litt cred skal du ha)

 

Her må du skille kornet fra hveten.

Kundeservice hos mobilselskapet som markedsføres i tekstmeldingen du har mottatt til din mobiltelefon har ingenting med kundeservice hos de selskapene som sitter på disse listene.

 

Vi gjør dette enkelt - send meg en PM og jeg besvarer dine spørsmål rundt samtykke asap.

Alt jeg trenger er ditt gsmnr for å avmelde deg, samt gi deg kopi av samtykke.

 

Når du aldri har meldt deg på i første omgang. Tror du det hjelper?

 

Har du fått bekreftet eller avkreftet at det ikke finnes samtykke på ditt telefonnummer? Jeg ønsker gjerne at du henvender deg til de respektive selskapers kundeservice, eller meg her på PM før du legger ut en slik påstand på et offentlig tilgjengelig diskusjonsforum. Respektive selskapers kundeservice skal kunne dokumentere samtykke ovenfor deg dersom melding er sendt ut.

 

På forhånd takk!

Endret av _Christian_
Lenke til kommentar
Når du aldri har meldt deg på i første omgang. Tror du det hjelper?

 

Har du fått bekreftet eller avkreftet at det ikke finnes samtykke på ditt telefonnummer? Jeg ønsker gjerne at du henvender deg til de respektive selskapers kundeservice, eller meg her på PM før du legger ut en slik påstand på et offentlig tilgjengelig diskusjonsforum. Respektive selskapers kundeservice skal kunne dokumentere samtykke ovenfor deg dersom melding er sendt ut.

 

På forhånd takk!

 

Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg aldri har godtatt å ta imot spam fra noen på min mobil bortsett fra KappAhl og MRF. Det at noen plutselig bare sender deg en reklameSMS er utidig. Hvis noen har dokumentert mitt samtykke hos Absolute M så er det regelrett dokumentfalsk! Slike firma er for det meste useriøse, desverre. De sender ut SMS til mange, svarer hyggelig og betaler tilbake eventuell belastning til de få som klager. De sitter så igjen med masse penger. Slik er verden.

 

Den tiraden din kan du spare deg for. Får deg ikke til å fremstå i et så veldig godt lys.

 

Eneste vettuge man kan gjøre er å sende en epost til innholdsleverandørens kundeservice med kopi til [email protected]. Får de mange nok klager kan Forbrukerombudet fatte vedtak som koster flesk for de mest useriøse.

 

Sant skal sies at enkelte ordner opp svært raskt og det er et stort pluss for en bransje som jeg har plassert under slamspisere på rangstigen sammen med telefonsalgsfirmaer.

Endret av Gromit
Lenke til kommentar
Når du aldri har meldt deg på i første omgang. Tror du det hjelper?

 

Har du fått bekreftet eller avkreftet at det ikke finnes samtykke på ditt telefonnummer? Jeg ønsker gjerne at du henvender deg til de respektive selskapers kundeservice, eller meg her på PM før du legger ut en slik påstand på et offentlig tilgjengelig diskusjonsforum. Respektive selskapers kundeservice skal kunne dokumentere samtykke ovenfor deg dersom melding er sendt ut.

 

På forhånd takk!

 

Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg aldri har godtatt å ta imot spam fra noen på min mobil bortsett fra KappAhl og MRF. Det at noen plutselig bare sender deg en reklameSMS er utidig. Hvis noen har dokumentert mitt samtykke hos Absolute M så er det regelrett dokumentfalsk! Slike firma er for det meste useriøse, desverre. De sender ut SMS til mange, svarer hyggelig og betaler tilbake eventuell belastning til de få som klager. De sitter så igjen med masse penger. Slik er verden.

 

Den tiraden din kan du spare deg for. Får deg ikke til å fremstå i et så veldig godt lys.

 

Eneste vettuge man kan gjøre er å sende en epost til innholdsleverandørens kundeservice med kopi til [email protected]. Får de mange nok klager kan Forbrukerombudet fatte vedtak som koster flesk for de mest useriøse.

 

Sant skal sies at enkelte ordner opp svært raskt og det er et stort pluss for en bransje som jeg har plassert under slamspisere på rangstigen sammen med telefonsalgsfirmaer.

 

Hei!

 

Ditt innlegg på diskusjonsforumet inneholder endel påstander som ikke er korrekt.

 

1. Dersom avsender på medlingen er "ABSOULTE M" mottar du med stor sannsynlighet denne meldingen nettopp fordi du er registrert på kleskjeden Kapphal sin julekalender, eller andre julekalendertjenester. Databaseeier benytter telefonnummer fra flere ulike mobile interaktive tjenester.

 

Ovenfor har jeg lagt ut kontaktinformasjon til de som eier databasen. De vil kunne sende deg kopi av ditt samtykke. Dette inneholder også informasjon om når ditt OPT-IN ble gitt, samt fra hvilken IP adresse osv. I Norge er det strenge krav fra forbrukermyndighetene som databaseeier oppfyller.

 

2. Det koster ingenting å motta melding fra "ABSOULTE".

 

3. De klager Forbrukerombudet har mottatt blir besvart i samarbeid med databaseeier fortløpende. Det er klare retningslinjer fra Forbrukerombudet på hvilken dokumentasjon som skal legges fram, dette oppfylles selvfølgelig.

 

4. Dersom du for framtiden ikke ønske å motta gode tilbud og informasjon til din mobiltelefon vil det være lurt å melde seg av denne tjenesten. Det enkleste er å melde deg av slik som det er forklart i meldingen, eller kontakte databaseeier.

Endret av _Christian_
Lenke til kommentar

1. Slik gjenbruk av nummer er en vederstyggelighet. Kunden har ikke bedt om å få informasjon fra andre leverandører.

2. Det er bedre enn andre som har prøvd seg. Blant annet hadde jeg fått sendt en nyhetsSMS fra et firma uten samtykke som kosta meg 3,- for å motta den. Etter litt krangling fikk jeg de tilbake (Prinsippsak)

3. Høres ut som dere er en av de mer seriøse. Bra.

4. Gjort og bedt om begrunnelse i pkt 1 fra baseeier om hvorfor det har skjedd.

 

Ser også at man fremover kan sperre for slikt. Det er bra. Kanskje dere får et bedre rykte. Noe dere absolutt trenger.

Lenke til kommentar
1. Slik gjenbruk av nummer er en vederstyggelighet. Kunden har ikke bedt om å få informasjon fra andre leverandører.

 

Helt sikker på at brukere har fått med seg det som ofte står med liten skrift under vilkår??

 

La oss ta f.eks kappahl siden de ble nevnt:

KAPPAHL KUNDREGISTER

KappAhl AS, Postboks 1438, 1602 Fredrikstad, er ansvarlig for behandling av de personopplysninger du registrerer hos KappAhl. KappAhl lagrer og behandler alle personopplysninger i forbindelse med direktemarkedsføring og for statistisk bruk, noe som kan innebære samkjøring med andre registre. I henhold til 18 § i personopplysningsloven (2000-0414-31) har du når som helst rett til å be om informasjon om dine personopplysninger hos KappAhl, uansett hvordan disse er registrert.

 

Tipper det de mener med å samkjøre noe mot andre registre kanskje kan være å selge registrene til andre?? Noen som vet sikkert hva Kappahl mener med disse ordene?

Lenke til kommentar

Hei!

 

Har fått svar fra Absolute Interactive angående hvor mitt samtykke er innhentet.

 

Finner 2 registreringer med samtykke på denne brukeren

 

Site: Gilde julekalender 2005

Name: ****

Email: **@gmail.com

Mobile: 45******

Date: 2005-12-01 11:23:16

IP: ***.67.11.210

 

Site: Jernia julekalender 2005

Name: ****

Email: ***@gmail.com

Mobile: 45******

Date: 2005-12-01 11:19:05

IP: ***.67.11.210

 

------------------

At jeg deltok på to stykk julekalendre i 2005, er jo ikke det samme som om jeg ønsker å motta reklame fra disse tre år senere? Kan heller ikke huske om det stod noe i vilkårene for å delta i konkurransen at all min informasjon skulle bli gitt videre for direktemarkedsføring ...

 

Men saken er nå iallefall oppklart. Svarte raskt på henvendelsen gjorde de også gitt.

Håper at det blir strammet inn på den biten med reklame nå fremover, en sak er sikkert. Og det er at jeg skal lese alle vilkår før jeg godtar en tjeneste fremover. Man får også nå erfare at ingenting er gratis.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...