HuskyBerry Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Hei, jeg er en gutt på 16 år og kom inn på Brønnteknikk i Bergen for VG2. Nylig har jeg blitt litt mere nervøs for valget mitt, for da jeg søkte kom det løfter om høye lønninger og mye fritid. Men det jeg ser har dukket opp i forumer i det siste har gjort meg litt mere betenksom i valget mitt. Er det noen som i det hele tatt har hatt en positiv opplevelse av platform, eller er det et elendig underbetalt yrke som folk skal ha det til, jeg mener iallefall at når en skole krever 4,5 i snitt at du burde i det minste kunne tjene mere enn 250 000 (tallet ble tatt fra en tidligere diskusjon jeg ikke finner igjen) Setter pris på respons fra folk som vet hva de snakker om, eller kan gi meg et saklig svar. Takk. Lenke til kommentar
Shjatå Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Leste i en artikkel i går på stavanger aftenblad at brønnteknikk var det best betalte yrke offshore, gjennomsnitts lønnen var på 700 000 kr i året inkludert overtid etc. Det stod heller ingenting om at lønnen kom til å synke. Lenke til kommentar
HuskyBerry Skrevet 26. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2008 Leste i en artikkel i går på stavanger aftenblad at brønnteknikk var det best betalte yrke offshore, gjennomsnitts lønnen var på 700 000 kr i året inkludert overtid etc. Det stod heller ingenting om at lønnen kom til å synke. Takker. ^^ Lenke til kommentar
zokra Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Hvis du er ute etter mye fritid og god lønn er vel en jobb på en platform idelt ja. Så her en dag i dagens næringsliv at den gjennomsnittslige nordsjø- eller platform(?) -arbeider tjente totalt 805 000 med overtid og tillegg før skatt. Lenke til kommentar
-MK- Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Denne artikkelen lover gull og grønne skoger for alle som jobber offshore på Norske oljeplattformer. Men tar man en liten titt på kommentarene under ser man fort at dette motstrides av de som faktisk jobber på plattformen. F.eks: Dette er rett og slett bare faktaforfalskning. Jeg har 16 års erfaring som brønntekniker offshore. Jeg har ikke HALVPARTEN av de timelønnene dere her beskriver. Hvor har dere dette fra? Dette lukter propaganda fra OLF som en heller snever redaksjon faktisk tror på. 2/4 rotasjon? Dere er bare patetisk: Jeg har 5/4/3/3!!! Lenke til kommentar
RPServices Skrevet 27. november 2012 Del Skrevet 27. november 2012 Lønn offshore avhenger av den aktuelle stillingen og hvilket selskap du jobber i. Den samme stillingen kan ha ulike betingelser i to selskaper. De fleste som tar Brønnteknikk VG2 starter som Boredekksareider. Startlønnen her ligger i snitt på ca. 450.000-500.000,-. Så kommer evt. ekstra tillegg på toppen av dette. Arbeidsmarkedet offshore avhenger av aktiviteten på norsk sokkel. For noen år siden var det få, eller dårlige utsikter i framtiden. Med gigantfunnet Johan Sverdrup er dette snudd på hodet. I dag forventer vi at det vil være stor etterspørsel etter arbeidskraft offshore i lang tid fremover. Brønnteknikk og andre offshorerelaterte studier er derfor en trygg og lur vei å gå. Vi kan allikevel aldri garantere jobb til deg som begynner på Brønnteknikk. Men vi gjør vårt for å hjelpe deg på veien. Mvh RPServices.no www.rpservices.no Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå