JFM Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 (endret) Hei. Skal kjøpe meg ny pc. Kommer mest sansynlig å bestille fra netshop.no. Delene: -Samsung DVD brenner SH-S203P 195kr -2.stk Mushkin DDR2 4096MB 695kr*2=1390kr -Antec Performance One P182 995kr -Corsair TX 750W 850kr -Gigabyte GA-X38-DS4 1295kr -Intel Core 2 Duo E8400 1275kr -2.stk Club3D HD4870 2095kr*2= 4190kr SUM: 10.190kr PS: Det er link til alle delene. Pakken blir da å koste 10.190kr. Saken er den at jeg synes det er litt mye penger. Så jeg tenkte å kanskje sende netshop en e-post og spørre om rabatter. Er det "waste of time " eller kan det være at jeg får et godt tilbud? Hva vil jeg få i svar? Hva bør i tilfelle mailen innholde? Har det noe å si at jeg ikke har handlet der før? Endret 26. juni 2008 av JFM Lenke til kommentar
amish Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 vil heller kalle de "waste of time" å spørre hær først" Men legg til noen grunner om hvorfor du skal kjøpe på nettshop. Som at du har hørt masse bra om dem, feks at leverings tiden er veldig lav osv. Lenke til kommentar
Loko Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Sjekk gjerne om det er noen andre webshopper som har tilsvarende varer til en rimeligere sum. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Det finnes altid muligehter å forandle om pris, spørsmål er hva du er villig til å komme til et kompromis med selger. Når du forhandler så send gjerne mail til alle mailshoppene samtidlig så de ser at du har spurt konkurrentene om samme tilbud. Jeg hadde i alle fall prøvd Lenke til kommentar
eucalor Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 send en kort mail med oversikt over hva du vil kjøpe og spør om pakkepris. Lenke til kommentar
JFM Skrevet 26. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2008 (endret) Det finnes altid muligehter å forandle om pris, spørsmål er hva du er villig til å komme til et kompromis med selger. Når du forhandler så send gjerne mail til alle mailshoppene samtidlig så de ser at du har spurt konkurrentene om samme tilbud. Kan det være en ide og be om reklame og lignende? Hvilke butikker skal jeg eventuelt spørre? Netshop, Komplett, Amentio og MPX? Endret 26. juni 2008 av JFM Lenke til kommentar
Torsph Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Bare send dem en mail om du kan på et tilbud. Jeg vil regne med at du får summen 10000kr tilsammen, sikkert noe mindre også. Jeg spurt om et tilbud en gang på noen deler.. Kostet ca 5650 i normalt pris og fikk dette til 5000kr. Er det jeg sitter med nå i signatur, uten om minnet som var corsair twinx 2gb .. Kabinett osv noen andre små ting.. Lenke til kommentar
JFM Skrevet 26. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2008 Jeg spurt om et tilbud en gang på noen deler.. Kostet ca 5650 i normalt pris og fikk dette til 5000kr. Hvor spurte du om tilbud? Lenke til kommentar
Torsph Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 (endret) Glemte det jeg trodde jeg skrev det.. Netshop.. Glemte å skrive det da du skrev netshop selv Forresten var ikke skjermkortet med i prisen HAdde blitt litt for billigt da Endret 26. juni 2008 av NeXz Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Ingen problem å spørre etter ein godpris men eg trur du skal forberede deg på at noko meir enn 2-3% er nok ganske utenkeleg, då alle delene er kraftig prispress på allereie. CPU, minne, hk og skjermkort tviler eg at det er så mykje å gi på, og då er det berre varer for 2000 som står igjen som er mulig å bli gitt rabatt på. greier du å få det ned 200,- så er nok det beste tilbudet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 28. juni 2008 Del Skrevet 28. juni 2008 Butikker er villige til å gå ned i pris så lenge det fortsatt er et dekningsbidrag (dvs variable kostnader - innkjøpspris og omkostninger - er dekket). Det kan lønne seg å hinte til at alternativet for deg er å kjøpe et annet sted, for da står det mellom å selge billigere og å ikke selge i det hele tatt motfor å selge til full pris vs avslag Lenke til kommentar
JFM Skrevet 29. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2008 Men kan noen av der "hjelpe" meg litt med hva jeg skal skrive til dem? Jeg må jo skrive det på en slik måte at de er villig til å gå ned i pris Lenke til kommentar
Torsph Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Trenger ikke skrive så veldig mye spesielt. Jeg tok bare å listet opp produktene jeg var ute etter og skrev opp normalt pris på disse og summen. Så spurte jeg bare helt enkelt om man kunne få en pris på disse delene samlet. Så man trenger ikke å skrive så veldig mye. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå