Gå til innhold

Kjøp av nytt Hovedkort og Skjermkort

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å kjøpe et nytt Skjermkort og et nytt HK så jeg kan spille AoC på relativt høyt grafikk nivå, men problemet er at jeg ikke er sikker på om jeg skal velge HD485 og etterhvert kjøpe et til og kjøre Crossfire med de skjermkortene, eller om jeg skal kjøpe 9800GTX.

Når det gjelder HK har jeg en liten tanke om at jeg kan kjøpe et HK som støtter CF bra og i tilegg er bra for Geforce kort.

Som sagt skal jeg bruke PCen til å kjøre AoC bra. Noe film/musikk o.l kommer jeg også til å bruke den til, men AoC er prioritert.Så hvis noen kan komme med noen forslag hadde det vært fint.

Noen forskjellige HK og Skjermkort jeg har kommet fram til:

Gigabyte GA-X38-DS4

Asus P5K

Asus P5Q Deluxe

XFX Geforce 9800 GTX 512 MB 675M

Sapphire Radeon HD 4850

Endret av Kaffesau
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Grunnen til at jeg i det hele tatt har tatt med 9800 GTX er fordi jeg vil kunne kjøre AoC på "High" uten så mye problemer. Det virker ikke som noen kort fra ATI fungerer bra med AoC ENDA, så derfor vil jeg gjerne kjøpe et HK som støtter CF bra, men som også vil passe til 9800 GTX som jeg tenker å ha i mellomtiden.

(til Funcom får fikset problemene med ATI kortene.)

EDIT: NEI! IKKE SLI!!! ALDRI!!!

Ny Edit: skrivefeil -.-¨

Endret av Kaffesau
Lenke til kommentar

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=74233

Slik handlevogna ser ut atm. Er usikker på om jeg skal ha Antec Performance One P182 eller om jeg skal gå for Antec Nine Hundred som har bedre kjøling.

Så er det altså HK og Skjermkort jeg lurer på. Dere kan jo skjekke oppsettet og se hva som burde fungere best. Og det siste spørsmålet er eventuelt hvor mange vifter jeg må ha, og om et par MIST 120mm ville holde, eller om jeg burde gå for noen andre.

Endret av Kaffesau
Lenke til kommentar

Følger vifter med kabinettet, men det er alltids greit å ha et par, hvor mange ledige vifteplasser sjekker du hos produsenten eller du googler en test.

Oppsettet ser bra ut og valget mellom P182 og Nine Hundered avgjøres av hvor mye du bryr deg om støy. Begge er gode.

Lenke til kommentar

Er det snakk om mye støyforskjell? vet at Nine Hundred bråker mer, men det er vel på grunn av viftene som følger med? Men trenger hjelp med HK. Trenger et som støtter Crossfire og Geforce bra. Grunnen er som sagt at jeg skal ha 4850 ( kanskje 2 i CF ), men skal ha et 9800GTX i mellomtiden til Funcom fikser alle feilene med ATI kortene i Conan

Endret av Kaffesau
Lenke til kommentar

Det er med tanke på at 4850/70 yter dårlig i AoC atm som er problemet. Kommer til å bruke pcen mest til AoC, så et skjermkort som faktisk yter bra er det jeg vil ha. Har utrolig lyst på 4850/70, men så er det jo mye problemer med de og at de yter dårlig ( lest på forumene til AoC )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...