Andy Dufresne Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Hei. Jeg holder på og montere en pioneer enhet i bilen min, og skal da koble en sensor til ryggelyse. Men når jeg ser bak ryggelyse går det 2 ledninger ut fra det, en hvit og en svart. Noen som vet hvilken jeg skal koble denne sensoren til, eventuelt hva som er hva? Er den svarte jord? Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Vel både hvit og sort brukes som jord (varierer mellom bilprodusentene) Så det enkleste er å sjekke hvem av disse ledningene som går til senteren på pæreholderen, senteren skal alltid være pluss. Lenke til kommentar
gxi Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Det ville vært idiotisk om den hvite er jord. Er det en svart ledning, så skal den være "jord". Vær dog oppmerksom på at det varierer hvilken av ledningene som er styringen. Det kan være konstant 12V på den ene og bryter på ledningen som fører til jord, eller det kan være konstant jord og bryter på 12V-ledningen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå