Gamerfreak94 Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Jeg er en aktiv gitar-spiller, og har tenkt å kjøpe meg en waw-waw pedal. Problemet er at jeg har veldig lite peiling innen waw-waw pedaler og slikt. Jeg kan bare spille, og that's it. En venn av meg har nettopp kjøpt Behringer's "Hell Babe"- pedal. Pedalen har grei nok lyd, ingenting å klage på, men han nevnte at Behringer's "Cry Babe" hadde enda bedre lyd for lite penger. Drømmen er jo å få Slash's signatur waw-waw pedal, men når jeg sjekket prisen, ble jeg forbauset. Med andre ord den ble litt for dyr. Hvilke andre waw-waw pedaler er bra til en rimelig pris? Lenke til kommentar
manet44 Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Jeg er en aktiv gitar-spiller, og har tenkt å kjøpe meg en waw-waw pedal. Problemet er at jeg har veldig lite peiling innen waw-waw pedaler og slikt. Jeg kan bare spille, og that's it. En venn av meg har nettopp kjøpt Behringer's "Hell Babe"- pedal. Pedalen har grei nok lyd, ingenting å klage på, men han nevnte at Behringer's "Cry Babe" hadde enda bedre lyd for lite penger. Drømmen er jo å få Slash's signatur waw-waw pedal, men når jeg sjekket prisen, ble jeg forbauset. Med andre ord den ble litt for dyr. Hvilke andre waw-waw pedaler er bra til en rimelig pris? Hva er rimelig pris? Har jo Orginal CryBaby til 895 kr eller noe sånt Lenke til kommentar
AtheusNor Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Jeg er en aktiv gitar-spiller, og har tenkt å kjøpe meg en waw-waw pedal. Problemet er at jeg har veldig lite peiling innen waw-waw pedaler og slikt. Jeg kan bare spille, og that's it. En venn av meg har nettopp kjøpt Behringer's "Hell Babe"- pedal. Pedalen har grei nok lyd, ingenting å klage på, men han nevnte at Behringer's "Cry Babe" hadde enda bedre lyd for lite penger. Drømmen er jo å få Slash's signatur waw-waw pedal, men når jeg sjekket prisen, ble jeg forbauset. Med andre ord den ble litt for dyr. Hvilke andre waw-waw pedaler er bra til en rimelig pris? Det hadde vært greit å vite ca. hvor mye penger du kan bruke. Jeg har 2 waher, Crybaby original og Crybaby from hell(Dimebag sig.). Original er en meget god wahpedal til prisen. Du får virkelig høre gitaren "grine". Jeg vet ikke helt hvilken musikksmak du har, men hvis du er en metalhead som meg, ville jeg heller spart til Crybaby from hell. Jeg vet at 3000,- er ganske mye penger, men det er verdt hvert øre. Det som er så bra med Crybaby from hell er dens utrolige fleksibilitet. Når jeg var i butikken for å kjøpe en ny wah stod valget mellom Zakk Wylde sig. Slash sig. og Dimebag Sig. Jeg prøvde alle, og jeg må si at jeg synes at Dimebag sig. slo de andre ganske lett. Slash sig. har veldig wah lyd, men den distortion dingsen synes jeg var noe dritt. Jeg kunne mer eller mindre stille på knappene til Dimebag sig. for å få samme lyd som både zakk wylde sig. og slash sig. Derfor gikk jeg for dimebag sig. og har aldri vært mer fornøyd. Legger til en link så du kan sjekke den ut på hjemmesiden. Lenke til kommentar
FKL982 Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Aller fleste jeg kjenner har Jim Dunlop Crybaby original, og er ganske fornøyd med den. Jeg tjuvlåner en Ibanez Weeping Demon med en venn, den sluker batteri, men fungerer bra til bl.a. Kirk Hammett o.l. Til Jimi Hendrix, Tom Morello o.l. synes jeg den er ubrukelig. Prøvde CryBaby, og den var enklere, men likevel bedre på en måte. Lenke til kommentar
Gamerfreak94 Skrevet 23. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2008 Tusen Takk for alle tips Tror jeg kjøper CryBaby-en Lenke til kommentar
JorgenSeverin Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Hei! Hvis du ikke har kjøpt en wah-wah, enda. Anbefaler jeg deg å sjekke ut Real McCoy. Det er de dissidert beste som lages, spør du meg. Enkle (som JP Cry Baby), men med utrolig mye bedre lyd. Lenke til kommentar
Tremolo Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Hihi, kjøpte Crybaby From Hell i USA, kom hjem i går.. og gjett hva jeg betalte! 150 dollar+tax for en flunkende ny, altså 750-800kr. Er kjempefornøyd med den, gir wah-lyd i massevis. Lenke til kommentar
Gamerfreak94 Skrevet 4. august 2008 Forfatter Del Skrevet 4. august 2008 Tror jeg kommer til å kjøpe Crybaby-pedalen. Har ikke ubegrenset med penger akkurat Lenke til kommentar
lindeberg77 Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 søk på ebay:P der ligger slash modellen på rundt 800-1000 nok Lenke til kommentar
Tremolo Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Ja bestill fra USA, det trur jeg du vil tjene mye på Lenke til kommentar
lindeberg77 Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Jeg kjøpte min Jimi Hendrix signaturmodell på finn for 700. Den funket perfekt og har nypris 2000 Kr. Og den var som ny. Antaglighvis ett av de bedre kjøpene i mitt liv Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå