Gå til innhold

kan jeg benytte meg av angrerettsloven?


Anbefalte innlegg

hei..

har kjøpt meg et digitalt speilrefleks kamera den 17 juni. 08. og de jeg lurer på er;

kan jeg benytte meg av angrerettsloven når jeg har satt sammen kameraet med objektiv, batteri, minnebrikke og ladda bateriett noen ganger. og jeg har tatt noen test bilder med det(men ikke noe mange)?

kan butikken nekte meg angrerett?

 

ps. har kasta alt av esker og noen papirer som hva med!

 

takker for svar;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du mister angrerett når du ikke kan levere varen komplett - noe du ikke kan når du har kastet embalasje og papirer. Vil også si at å bruke kameraet så mye at du har måtte lade batteriet flere ganger går utover det som burde regnes som rett til å prøve produktet.

måtte ladde bateriet før jeg kunne bruke det. akuratt som du må med telefoner.,....

Lenke til kommentar

Du sier ingenting om hva slags butikk du kjøpte kameraet i, noe som egentlig gjør det vanskelig å ha noe utgangspunkt for svaret.

 

Du har kastet emballasje og medfølgende papirer, så vil vel være litt å diskutere rundt dette med "samme stand og mengde".

Lenke til kommentar
Du sier ingenting om hva slags butikk du kjøpte kameraet i, noe som egentlig gjør det vanskelig å ha noe utgangspunkt for svaret.

 

Du har kastet emballasje og medfølgende papirer, så vil vel være litt å diskutere rundt dette med "samme stand og mengde".

kjøpt varen til japanphoto.

jeg har kastet alle eskene og noe reklame papir..

jeg har ikke kastet de papirene som japanphoto sendte med.

Lenke til kommentar
Du mister angrerett når du ikke kan levere varen komplett - noe du ikke kan når du har kastet embalasje og papirer. Vil også si at å bruke kameraet så mye at du har måtte lade batteriet flere ganger går utover det som burde regnes som rett til å prøve produktet.

måtte ladde bateriet før jeg kunne bruke det. akuratt som du må med telefoner.,....

Du sa i ditt første innlegg: "ladda bateriett noen ganger". Det indikerer mer enn én gang, som igjen indikerer at du har brukt det mer enn "litt".

 

Uansett, ikke så vesentlig når du faktisk har kastet embalasjen.

Lenke til kommentar
japan photo på nett eller i butikk?

 

vis du har alt utenom reklamepapirer og emballasje og det er kjøpt på nettet så ville jeg sagt det burde være mulig å benytte deg av angreretten

Har han kastet embalasjen burde han mistet angreretten. Varen kan da ikke leveres tilbake i samme tilstand som den ble solgt. Her er det heller ikke snakk om en embalasje man må ødelegge for å åpne. Da hadde saken vært anderledes.

Lenke til kommentar
Nei, du har ingen angrerett og kan ikke benytte deg av noen lover.

Om du har noen som helst mulighet til å bytte eller returnere til butikken, er helt og holdent butikkens beslutning.

jeg har sakt jeg har kjøpt over internett hos japanfoto

Lenke til kommentar
jeg har sakt jeg har kjøpt over internett hos japanfoto

 

Fikk ikke det helt med meg. Men du har fortsatt ingen angrerett. Varen skal være komplett og ikke bære preg av at den har vært brukt. Den skal altså være salgbar, noe den ikke er siden du ikke har eske og eventuelle ekstra papirer som måtte være med. Dette står i angrerettskjemaet du fikk med i pakken, eller på nettsidene til selger.

Lenke til kommentar
jeg har sakt jeg har kjøpt over internett hos japanfoto

 

Fikk ikke det helt med meg. Men du har fortsatt ingen angrerett. Varen skal være komplett og ikke bære preg av at den har vært brukt. Den skal altså være salgbar, noe den ikke er siden du ikke har eske og eventuelle ekstra papirer som måtte være med. Dette står i angrerettskjemaet du fikk med i pakken, eller på nettsidene til selger.

okey.

jaja...

takk for svar

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...