Gå til innhold

benytte meg av angrerettsloven?


creaT

Anbefalte innlegg

hei..

har kjøpt meg et digitalt speilrefleks kamera den 17 juni. 08. og de jeg lurer på er;

kan jeg benytte meg av angrerettsloven når jeg har satt sammen kameraet med objektiv, batteri, minnebrikke og ladda bateriett noen ganger. og jeg har tatt noen test bilder med det(men ikke noe mange)?

kan butikken nekte meg angrerett?

 

ps. har kasta alt av esker og noen papirer som hva med!

 

takker for svar;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Siden du har kastet alt av papirer og esker så kan butikken nekte deg angrerett.

har kasta alt av papirer som hvar med inni kamera pakken(manualen. diverse reklame papir....). ikke de papierene som japanphoto sendte med!

 

har dette noe å si..

har jo kvitering på at varen er kjøpt, forsikring, osv...

Lenke til kommentar

Og hvis du kjøpte i butikk og ikke på nett har du ingen angrerett.

Den gjelder kun på nett pga. du ikke har mulighet til å se apparatet før du har kjøpt det.

 

Og i dette tilfellet tror jeg ikke du får gjennomslag, alt som lå i esken ved mottak skal være med tilbake ved hvis du bruker angrerettten, hadde du betalt full pris for et produkt som manglet ting? Det hadde ikke jeg, og da taper forretningen penger.

 

Btw. hvorfor ialledager kaste manualen? Det er absolutt å anbefale å ta en titt eller tre i den..

Endret av jvc1986
Lenke til kommentar
Det er det som er problemet, uten de papirene så blir det vanskelig for Japan photo og få solgt kameraet igjen.

 

Kjøpte du det over disk?

nei. kjøpte det over internett

 

Og hvis du kjøpte i butikk og ikke på nett har du ingen angrerett.

Den gjelder kun på nett pga. du ikke har mulighet til å se apparatet før du har kjøpt det.

 

Og i dette tilfellet tror jeg ikke du får gjennomslag, alt som lå i esken ved mottak skal være med tilbake ved hvis du bruker angrerettten, hadde du betalt full pris for et produkt som manglet ting? Det hadde ikke jeg, og da taper forretningen penger.

 

Btw. hvorfor ialledager kaste manualen? Det er absolutt å anbefale å ta en titt eller tre i den..

har ikke kasta den norske men de var med en haug med utenlandske manualer..

Lenke til kommentar
Spiller ingen trille. Dersom du har kastet pappesken til kameraet og manualer, da har du rett og slett driti på draget. Du får prøve å selge det på finn.no eller foto.no.

har bare kasta de utenlandske manualene, ikke den norske!

 

har dette noe å si?

Lenke til kommentar
Spiller ingen trille. Dersom du har kastet pappesken til kameraet og manualer, da har du rett og slett driti på draget. Du får prøve å selge det på finn.no eller foto.no.

har bare kasta de utenlandske manualene, ikke den norske!

 

har dette noe å si?

Ja. Produktet skal leveres i nøyaktig samme stand som da du fikk det. Uten de manualene er ikke produktet komplett.

Lenke til kommentar
Spiller ingen trille. Dersom du har kastet pappesken til kameraet og manualer, da har du rett og slett driti på draget. Du får prøve å selge det på finn.no eller foto.no.

har bare kasta de utenlandske manualene, ikke den norske!

 

har dette noe å si?

Som det har blitt sagt ovenfor; JA det har noe å si. Når du har kastet esken og masse papirer som følger med, så er ikke varen lenger i "tilnærmet samme stand som da du fikk den". Da ryker din rett til å angre.

 

Får du returnert varen, så handler det om goodwill fra butikkens side.

Lenke til kommentar

Enkelt og greit: Ville du kjøpt en vare hvor en annen allerede hadde herjet med produktet og kastet ting som skulle være med? Om svaret på spørsmålet ditt er nei, skjønner du kanskje hvorfor det kan være vanskelig for butikken å selge produktet på nytt.

 

Juridisk står du dessverre også på bar bakke, som de andre allerede har sagt.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...