Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Fatalt problem - Blame Microplex ....?

Anbefalte innlegg

Hei, nylig idag fikk jeg mine katoder og katode basic kit'et.

Jeg koblet alt opp slik bruksanvisningen sa, når jeg koblet til strøm til pc'en og slo på igjen skjedde ingenting.

Prøvde igjen igjen og igjen, når jeg skulle koble ut lyset osv, la jeg merke dette på Microplex's medfølgende Molex kontakt:

DSC01419.jpg

Ja, den gule og svarte ledningen er bøyd ut og har vært inntil hverandre når jeg prøve å starte opp.

Maskinen vil fortsatt ikke starte med lys tingene koblet ut, hovedkort lampa lyser men vil ikke starte.

Er ikke sikker på om det er hovedkortet eller PSU som er ødelagt.. :S

Noen som har vært borti noe lignende og klart å fikse det?

Har sendt mail til Microplex og klaget.

Takk

Thomas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så 12V er koblet med jord, hvilken idiot hos Microplex har gjort det der tro ?

Forsøk å jumpstart PSU, se om det er liv i den :) ( Tviler litt på at HK skal ta skade av det der, men PSU kan )

Endret av Vizla
Lenke til kommentar

Ikke for å beskylde noen, Microplex eller Thomas-T. Du har enten fått brukt vare fra før som noen har gjort hjemmemekk på, eller en har kanskje en liten "brukerfeil" i koblingen her. Tviler nemlig sterkt at en bedrift ved sine fulle fem vil sende ut noe sånt. Ser ut som om det er viderekoblingen til ny molexkontakt 12V som er kuttet og "noen" har glemt å isolere/fjerne stumpene. For endene er jo avisolert for å koble til "noe" og av de molexkontaktene jeg har vært borti (begynner å bli en del) så har jeg enda ikke sett noen med kobling så nær molexkontakten.

Lenke til kommentar

Pussig at pc'en skulle ta kvelden pga det der.

Har ofte koblet lys å shit i pc'en mens den har vert på, samt at molexinngangen på ene hardisken min er ødelagt, så har loddet på ledninger under som eg stappet i en molexplugg.

Dette har resultert i kortsluttning flere titals ganger, eneste som skjer er at sikringen trer inn, og psu slår seg av. bare å rette feilen og starte opp igjenn..

Men det kan jo ha gått noe feil med din da, kansje psu har sendt for mye strøm til hk da dette skjedde, og tatt knekken på det.

Det dumme med denne saken er jo at det er ingen bevis mot at du ikke har surret dem sammen selv.

Lenke til kommentar

Prøvd alt untatt å restarte CMOS, skal prøve nå. Men tviler på at det er problemet, ettersom den ikke reagerer idetheletatt når jeg trykker på påknappen. (Har prøvd påknappen på hk også)

EDIT: Etter litt googling ser jeg at det er flere med 780i kort som ikke får noe respons ved bootup, må komme i bunng i denne saken..

EDIT 2: FY FADER jeg brant meg på hovedkortet!

bare kjente at det var litt varmt på noen steder, så tok jeg på ett sted hvor det var no helt sinnsykt, svir ennå! Den PSU'en skal kobles av i natt!

Endret av ThomasT-93
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...