Gå til innhold

Spørsmål om Nintendo wii!

Akrabra

Anbefalte innlegg

Har endelig bestemt meg for å invistere i en Wii.

Vært mye frem og tilbake, jeg var litt negativ til styringa osv men etter å ha spilt en del hos en kamerat så er det definitivt noe jeg har veldig lyst på.

Men har et par små spørsmål..

Kan man laste ned gamle klassikere fra en type wii store?

Kan man bruke den vanlige håndkontrollen, ikke wii moten, til å spille spill med.

Åssen fungerer alt med online spilling, kjøp av ting osv ?

Hvilke spill ville dere anbefalt for meg å kjøpe med?

Hvor mye lagringsplass har man? etc etc.

Er vel ca det jeg lurer på:)

takker på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

lagrings plass: 2070 Blocks (elns)

Ja man kan laste ned nes - super nintendoN64 mm spill.

vis du har en trådløs router skulle det ikke vere noe extra ledninger osv.

vis ikke kan du kjøpe en kabel fra routeren til Wii'en

Wii moten ER den vanlige Kontrollen ;) men vis du tenker Cassik controllen, brukes den til nedlastede spill - Samt du KAN bruke den i Super smash bros Brawl.

jeg ville anbefalt Super smash bros Brawl som har realise i morgen + Zelda Twillight Princess. wii sport - som er et suverent spill medfølger.

å invistere i en Wii er ikke dumt ;)

Endret av Bmc
Lenke til kommentar
  Bmc skrev:
lagrings plass: 2070 Blocks (elns)

Ja man kan laste ned nes - super nintendoN64 mm spill.

jeg ville anbefalt Super smash bros Brawl som har realise i morgen + Zelda Twillight Princess. wii sport - som er et suverent spill medfølger.

For å utdype denne: Disse koster "points" som du kjøper som kort i butikker. Disse er ikke spesielt dyre og du får en del gamle spill for 200kr.

Og Bmc glemte spørsmålet om kontroller: Du får kjøpt Classic kontrollere til Wii, men ellers er det bygget porter for Gamecube-kontrollere og minnebrikker inn i maskinen.

Lenke til kommentar

Kan man laste ned gamle klassikere fra en type wii store? Ja, Du kan laste ned spill fra Commodore 64, NES, SNES, N64, Sega mega drive og Sega master system. Det er mange NES og SNES spill ute men mindre av de andre. De kommer nye spill vær uke. Du har også noe som heter wii ware hvor du kan laste ned nye spill lagd spessielt til wii.

Kan man bruke den vanlige håndkontrollen, ikke wii moten, til å spille spill med.

Om du mener nuchucken så kobler man den til i wii moten og bruker de kombinert. Classic kontrollen er bare brukbar i noen få spill + mange wii ware spill og alle Virtual console spill. Du kan bruke Gamecube kontroll i noen spill også. Og du kan spille gameube spill på wiien om du har en gamecube kontroll og gamecube minnekort.

Åssen fungerer alt med online spilling, kjøp av ting osv ? De eneste gode online spillene er Mario kart wii og Super smash brothers brawl. Du får ikke noe ekstra tilbehør til onlinespilling enda. Det er forresten gratis og spille online.

Hvilke spill ville dere anbefalt for meg å kjøpe med? Zelda, Mario kart, smash bros, Metroid og wii play med en ekstra kontroll.

Hvor mye lagringsplass har man? Lite.

Og sist men ikke minst så må jeg si att jeg har en Wii og PS3. Jeg elsker wii'en min mens ps3 støver i ett hjørne. :)

Lenke til kommentar

Man har 512mb lagringsplass (tror jeg). Men det holder til savegames og en del gamle klassikere. Man kan også bruke SD-kort (men man kan ikke kjøre spill, eller savegames fra disse, da må man overføre frem og tilbake mellom SD - Wii).

Vet ikke hvilke spill du liker, eller hva du egentlig vil spille med Wii'en, men jeg kan anbefale Mario Kart, Super Mario Galaxy og Resident Evil 4

Lenke til kommentar

Kontrollere:

Det viktigste er Wii Remoten, men på enkelte spill kreves/anbefales Nunchuck eller annet tilbehør i tillegg (ratt, Classic Controller.) Wii Remote + Nunchuck viser seg å være en god kombinasjon i mange spill. Anbefaler å kjøpe på eBay fra Hong Kong e.l. - ofte sparer du over 50 % inkl frakt til Norge. Søk her på forumet, så finner du svar (har også skrevet innlegg om det selv for en stund tilbake)

For å plukke ut eksempler på hva du trenger:

Mario Kart: Her kan du bruke så å si hva du vil, men Remote + Nunchuck er mest populært. Ratt fungerer, men jeg (og flere) liker best Remote + Nunchuck.

Super Smash Bros Brawl: Bruk så å si hvilke kontrollere du vil, men "hovedgreia" er også her Remote + Nunchuck.

Wii Sports: Wii Remote, men boksing også nunchuck

Super Mario Galaxy, Zelda, Mario Strikers Charged Football: Remote + Nunchuck

Mario Party 8: Kun Wii Remote

Spill:

Wii-en har jeg mest for å spille med venner, så selv er jeg knallfornøyd med:

- Mario Kart Wii

- Super Smash Bros Brawl (fikk det i dag - det er genialt! :D)

også ganske fornøyd med:

- Mario Strikers Charged Football

- Mario Party 8

og Super Mario Galaxy er naturlig nok også genialt. Fungerer fint også med to spillere.

Lykke til! :)

Lenke til kommentar

Det gjorde iallefall jeg i dag, kjøpte meg wii på spaceworld :)

Fikk en del svar på ting jeg også lurte på ved å lese her, ble nok smash bros i morgen.

Men hijacker tråden lite grann, hvordan er wii play ?

Er det mer et barne spill eller er det noe som funker f.eks til dama ?

Lenke til kommentar
  djrabbit88 skrev:
Det gjorde iallefall jeg i dag, kjøpte meg wii på spaceworld :)

Fikk en del svar på ting jeg også lurte på ved å lese her, ble nok smash bros i morgen.

Men hijacker tråden lite grann, hvordan er wii play ?

Er det mer et barne spill eller er det noe som funker f.eks til dama ?

Wii-play er en "learn to use the wii-mote" sak.. er vel 10småspill tror jeg, som du må "låse opp" etter hvert. Så ikke noe å anbefale (selv om noen av småspilla er ganske fengende), hvis du ikke finner det veeeldig billig brukt, eller om det fortsatt selges med wiimote i butikk (tror det var ment som en limited edition vare)

Lenke til kommentar

Du må inn i Wii Options som du finner nederst på menyen over spill og diverse programmer.

Er ikke helt sikker på hva du må trykke på der, men du kommer fram til en skjerm du kan velge hvilken oppkobling du vil bruke.

Wii støtter bare trådløst nett med mindre du kjøper en ekstra sak til Wii som plugges inn i routeren.

(Det jeg har hørt ihvertfall. Bruker ikke det ekstrautstyret selv, så det kan være feil.)

Endret av rollersnaeks
Lenke til kommentar
  Bmc skrev:

Hæh?

Nå har det seg sån at jeg har strekt en kabel (Vanlig TP til pcn) så da måtte jeg borre noen hull i taket og litt igjennom veggene og alt tull!

Må jeg strekke en kabel til? :O

Trådløse nettet mitt rekker nesten ikke ned til kjelleren :p

Eller er det bare en liten ekstra plugg?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...