Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Nye lykter til Celica T20

Anbefalte innlegg

Heisann!

Har gravd etter informasjon om Xenon på nettet, og har funnet ut at jeg trenger spesielle lykter som er beregnet til Xenon for at det skal være lovlig. I den sammenheng må jeg finne noen lykter som er beregnet til dette originalt.

Er det noen som veit om noen sider?

Finnes det forresten "lexus" lykter til T20? Med mye glassoptikk osv, dere skjønner hva jeg mener.. :)

Setter pris på svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

angående lexuslykter til t20, så vet jeg at det finnes. så de for noen år tilbake siden da lexus virkelig var tingen. vet ikke helt hvor du får de lenger, men om du roter rundt på nett kommer du sikkert over de. de har hvertfall eksistert. vet det er et nederlandsk firma ved navn delight, eller noe lignende, som har lexus lykter til alt mulig rart.

Lenke til kommentar

Hva er galt med lyktene som sitter der nå, siden du skal bytte??

Lexuslykter gikk vel av moten for en god stund siden vel..?? håper ikke du vil ha det fordi det er "tøft"?

Og hvorfor vil du ha xenon lamper?? bare pærene koster jo 650kr stk..!! Må vel være mulig å finne noe mere fornuftig å bruke penger på?

Lenke til kommentar

Lexuslykter gikk vel av moten for en god stund siden vel..?? håper ikke du vil ha det fordi det er "tøft"?

Og hvorfor vil du ha xenon lamper?? bare pærene koster jo 650kr stk..!! Må vel være mulig å finne noe mere fornuftig å bruke penger på?

Xenon er helt overleget. Selv vil jeg aldri mer kjøpe en bil uten xenon eller bedre teknologi. Dessuten varer xenonpærer MYE lenger enn vanlige pærer, så ikke heng deg opp i prisen.

Men til trådstarter: Du må ha automatisk høydejustering av lysene dersom du skal installere xenonpærer. Uten dette vil du lett kunne blende motgående trafikk kraftig. Så det kommer nok til å koste en del å få dette ettermontert. På golfen jeg kjøpte sist kostet xenonlys 11.000,- :( Dumt at noe som sikkerhetsmessig er så vitktig koster så mye.

Lenke til kommentar
angående lexuslykter til t20, så vet jeg at det finnes. så de for noen år tilbake siden da lexus virkelig var tingen. vet ikke helt hvor du får de lenger, men om du roter rundt på nett kommer du sikkert over de. de har hvertfall eksistert. vet det er et nederlandsk firma ved navn delight, eller noe lignende, som har lexus lykter til alt mulig rart.

Det er ikke de JDM lyktene du tenker på?

Lyktene som sitter der nå ser kjedelige ut, og jeg er ute etter en ny look på bilen min som nesten ingen andre i Norge har. Jeg må virkelig si at jeg ikke har sett en eneste Celica uten de orginale lyktene. Og Xenon lyser bedre, ferdig med det. Så en kompis av meg som monterte dette, og det var helt villt hvor mye mer opplyst veien var med Xenon.. :)

Xenon er helt overleget. Selv vil jeg aldri mer kjøpe en bil uten xenon eller bedre teknologi. Dessuten varer xenonpærer MYE lenger enn vanlige pærer, så ikke heng deg opp i prisen.

Men til trådstarter: Du må ha automatisk høydejustering av lysene dersom du skal installere xenonpærer. Uten dette vil du lett kunne blende motgående trafikk kraftig. Så det kommer nok til å koste en del å få dette ettermontert. På golfen jeg kjøpte sist kostet xenonlys 11.000,- :( Dumt at noe som sikkerhetsmessig er så vitktig koster så mye.

11.000,- ja.. Det er mye for lys! Men da har du det lovlig, i motsetning til alle de som monterer HID kits i orginale lykter. - Ja, dette med sikkerheten er virkelig dyrt, og dumt..

Lenke til kommentar

var ikke JDM jeg tenkte på. kanhende "lexus" lykter til t20 har gått ut. men har sett de engang, da jeg tenkte å kjøpe en t20 selv. nå vet jeg ikke åssen farge det er på bilen din, men en annen mulighet er jo evt, å lakke/"sote" baklyktene da. får du din egen stil da å.

Lenke til kommentar
Var vel ikke det han spurte om?

Går utifra du har sjekket med de vanlige?

Autospar.no

Styling-Tech.no

BsBildeler.no (IKKE annbefalt, men hender de er de eneste som kan få tak i noen deler)

Det må da være lov å ytre sin mening selv om trådstarter ikke spesifikt ber om det? Dette er vel et diskusjonsforum?

Lenke til kommentar

Fant ikke noe særlig på de linkene altså.. BS Bildeler er den som har mest til Toyota av dem, og de har jeg sjekket tidligere.

Hvorfor anbefaler du ikke dem? Siden dems virker ikke så proff, så jeg har lave forventninger til dem.

Takk for linker! :)

Lenke til kommentar

Bestilte noen baklykter og et justerbart senkesett der i fjor, og etter 9 uker(!!!) dro jeg bort for å hente det: Lyktene var ikke som de jeg bestilte, men noe "lexus"-lykter som ikke engang var like!!

Ikke var de til Kadett sedan som jeg skulle ha til heller, men til 3 og 5-dørstypen..

Tenkte at jeg fikk sjekke senkesettet selvom det sto Adjustable Roadkit på esken..

Ikke var det justerbart i det hele tatt, selvom jeg da hadde bestilt justerbart både høyde og hardhet..

Røyk på en smell og bestilte derfra igjen siden jeg ikke har funnet de delene jeg ville ha noe annet sted, så her kommer den historien:

Bestilte baklykter, sideblinklys, stabstag og panserløftere.

Alt til en Kadett E coupé

Maks leveringstid var på lyktene der det sto 2-4 uker.

Etter 6 uker hyra jeg en kamerat for å kjøre meg bort fordet de sa fredagen før at det sto på utsiden, klart til levering.

Dro bort, men kun blinklysene som var kommet, så ba de ringe når ALT var kommet, og fikk tlf et par dager etterpå med beskjed om at alt var der og at jeg måtte hente det så fort som mulig, helst den dagen pga. plass.

Spurte så om hva "alt" var, og fikk følgende et surt svar:

Hvite blinklys til Kadett, og noen sånna panserting til Galant.

Når jeg svarte at jeg hadde bestilt sota blinklys (ikke hvite) og panserløftere til Kadett så hadde nok JEG bestilt feil (bestilte over tlf. med delenummerene som sto på nettsiden deres)

Jeg sa også ifra at jeg ikke dro bort enda en tur før alt var kommet siden det koster litt i både bensin og tapt arbeidsfortjeneste, men da ville hu sende det i forskjellige pakker og at jeg måtte ta portoen siden de hadde lite plass..

Har fått 4 eller 5 purretelefoner om at jeg må hente det siden det tar opp plass der borte, og bare svart at jeg fortsatt venter på noen deler før jeg tar turen igjen!

Det er nå 14 uker siden jeg bestilte, men fortsatt mangler baklyktene, men de sier at de har gått ut og at de må lages..

Trur ikke produsenten hadde produsert et sett som jeg skal betale 1200 til BS for, med mange ledd underveis..

Blei noe uryddig skrivd, men er litt sur på de nå!!

Lenke til kommentar

jeg for min del har ikke hatt no særlig problemer med bsbildeler. eneste var at jeg bestilte en front til en kamerats astra engang, da de ringte noen dager etter å sa at de hadde kutta ut den leverandøren da selvfølgelig. sia demmes for øvrig syns jeg er veldig rotete å amatørmessig. men men...

streetdesign derimot har jeg ikke noe negativt om. utenom at om du sender mail å lurer på noe kan det ta sin tid før du får svar. hvertfall nå på sommeren. men du får hvertfall det du bestiller der. streetdesign, czt og realcar er steder som leverer mer eller mindre relativt kjapt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...