PHdZ Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Hei, om eg kjøper eit par DVD'ar på Amazon med Sone/Region 1, kan eg då spela dei av på PC-en (Brukar VLC og/eller CyberLink PowerDVD) og DVD spelaren under TV'en? Sidan det står DVD'en kun er for USA og Canada? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 DVD-Rom til PC har også soner. Disse kan som regel byttes 5 ganger før de blir låst, så det er ikke noen holdbar løsning i lengden. Det finnes derimot muligheter for å flashe firmware på DVD-ROMen for å få den sonefri, men da må du nok google litt. I tillegg er det sonesperrer i Programmet som kicker inn om du klarer å gjøre selve spilleren sonefri. Lenke til kommentar
technofranki Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 DVD-Rom til PC har også soner. Disse kan som regel byttes 5 ganger før de blir låst, så det er ikke noen holdbar løsning i lengden. Det finnes derimot muligheter for å flashe firmware på DVD-ROMen for å få den sonefri, men da må du nok google litt. I tillegg er det sonesperrer i Programmet som kicker inn om du klarer å gjøre selve spilleren sonefri. Med PC er det ikke noen problemer å spille av alle soner. Du trenger verken tenke på at DVD-ROMen kun kan skifte sone 5 ganger eller flashe firmware. Du kan ta en titt på Videohelp.com. De aller fleste DVD spillere kan gjøres regionfrie, også her vil Videohelp.com kunne hjelpe deg med hvordan det gjøres på ulike modeller. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Jeg har satt DVD-spilleren i PCen til sone 1 og bruker en annen, vanlig DVD-spiller til å spille av sone 2 filmer og serier. Dette går helt fint DVD-spilleren i PCen ikke bruker soner til annet en filmer og tv-serier uansett. (etter min erfaring, ihvertfall). Skal du derimot ofte skifte mellom soner anbefaler jeg et program kalt DVD Region Killer. Det er gratis og narrer PCen til å tro du har en annen sone enn det du egentlig har. Det gjør ingenting med firmwaren og koster som sagt ingenting. De aller fleste andre programmer koster nok penger. Lenke til kommentar
master air Skrevet 28. juni 2008 Del Skrevet 28. juni 2008 Min erfaring er at du kan spille så og si alle filmer som ikke er Sone 2 på en PC ved bruk av VLC. Om filmer fra USA vil funke på DVD-spilleren din vet vi ikke noe om, siden vi ikke vet hvilken DVD-spiller du har. Er den sonefri, kan alle filmer spilles av. Lenke til kommentar
PHdZ Skrevet 29. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2008 Takk for svar alle saman, men bestemte meg for å droppa å kjøpa DVD'ar utanlands, betre å betala litt meir her i Norge, så er man sikker på at dei vil spela av. Lenke til kommentar
Bamsemumsen Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 www.play.com Omtrent 50 kroner og under for en haug med gode titler. Lenke til kommentar
PHdZ Skrevet 30. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2008 www.play.com Omtrent 50 kroner og under for en haug med gode titler. Men ingen Jericho sesong 2 DVD med sone 2 . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå