_Skywalker_ Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 (endret) Yo Noen som kan si meg hvilken effekt minnestørrelse utgjør? - Er det vesensforskjeller mellom 2 og 4GB minne? - Hvordan (hvis noen) merker man forskjell? - Bør / trenger man mye minne? - Hvor mye minne bør man eventuelt ha for vanlig bruk: film, musikk, Internett, skriving etc.? Takk, takk Endret 26. juni 2008 av _Skywalker_ Lenke til kommentar
MrBBs Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Vel, dette kommer jo an på hvilket OS du kjører. vista bør ha 4gb. XP klarer seg fint med 2, men alt er jo relatift. skal du spille, høyre på musikk, og masse anna på ein gang drar det fort masse ram. Under spill, er det egentlig bare loading som tar mindre tid med 4gb ram. ellers vil du ikkje merke noke (minimalt ivertfall). Sjølv køyrer eg 1gb. (out of date xD) og klarer meg på eit vis med det, men å spille wow, surfe og høyre på musikk samtidig er eit problem, ting tar tid... så du klarer deg nok med 2gb. Men dette kommer jo an på kva du skal gjere. Lenke til kommentar
_Skywalker_ Skrevet 26. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2008 Mkay. Takk for svaret. Nå har jeg 1GB også (out of date as well). Kjører Vista selv, og det går sånn rimelig, men ville trolig merket (store) forbedringer om jeg hadde hatt mer RAM. Får se hva det blir i den neste PCen eller Macen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå