Gå til innhold

Er P4 2,4GHz raskere til videoredigering, enn XP2400?

Bisarre

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel..... betagnelsen 2400+ skal vel bare gi en antydning til at en 2400+ vil yte like bra som en Pentium 2400Mhz

Grunnen til dette er at AMD har "forskjellige" mhz en Pentium.

Har ikke full peiling på dette så jeg skal ikke late som jeg kan det helt heller:)

Etter det jeg vet så er AMD billigere og ca. like kraftig men Pentium er mer stabil.

Mvh.

Erik

Lenke til kommentar

Jeg pleide å jobbe i en bedrift som selger datamaskiner for videoredigering. Der gikk vi for pentium, grunnen er at videoredigering stiller ganske store krav til kompabilitet maskinvaren imellom og erfaring har vist at hovedkort til amd prosessorer mangler/manglet den siste finishen. Det kan godt hende det har blitt bedre siden jeg ikke har jobbet der på en stund. Men hvis du går inn og ser på sidene til de forskjellige leverandørene av videoredigerings pcer så vil du se hva de selger. Og det er stort sett det som er bra isammen. Kan anbefale www.dmc.no

Lenke til kommentar

dra fra en p4 2.4 med en xp2400? ehh. begrunn utsagna dine litt mere. mere frames i spill med p4`n. raskere i ps og andre 3d programmer jeg har testa. bygger og har en del pcer og vet hva som funker best. Video redigereing er p4 best.

Edit: best som i raskest

Lenke til kommentar

Skal ikke si det for sikkert, ettersom jeg faktisk aldri har prøvd P4 (!).

Men mener at Xp-serien med samme XP-nummer (2400 og 2.4 i dette tilfellet) skal dra ifra. Har ikke noen konkrete tester å vise til desverre, det eneste jeg fant i farten var SiSoft sandra (Cpu MultiMedia-testen), der XP2400 lå omtrent 2000 poeng foran i Sammenlignings-dataene.

Siden klokken nærmer seg 3 gidder jeg ikke rote frem noe mer saklig :lol:

Lenke til kommentar

Tror mye av svaret på hvorfor XP20000+ gjorde det så bra i den testen, er rett og slett fordi programmet de testet med også faktisk støtter 3DNow! (AMD's "versjon" av SSE/SSE2). Da forsvinner mye av betydningen av SSE2, og P4 har ikke et så stort overtak.

Men skal du ha heftig videoredigeringsmaskin, så er det jo ingenting som slår et dual AMD XP/MP system ... Prisen på Xeon P4 gjør at Intel ikke har noe skikkelig alternativ uten å betale uhorvelige mengder med kroner.

Er du villig til å modde et par XP'er kan du få deg et skikkelig rimelig SMP-system, som regelrett vinker farvel til så-og-si det som er Intelbasert (innenfor nogenlunde samme prisene). 2000 for hovedkort, 2x 900 for CPU(XP2100+) og 2x600 for en gigabyte ram(TwinMOS) = ca 5000kr. Et P4 2,53Ghz system vil komme på ca 4000kr+ med like mye ram. Da vil jeg si at dual XP-systemet vil gi overlegent mest for pengene :yes:

Lenke til kommentar

til videoredigering er uten tvil p4 best

til mpeg4 så drar p4 meir og meir ifrå jo raskare den er...HT hjelper og svært godt

til wm9 og QT så er dei så og sei like raske, heilt til p4 får HT så får den eit lite ekstra boost

xp betegnelsen står ikkje for å samanlikne med p4 hastigheit, den er der for å samanlikne den med den gamle tbirden

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...