endii1 Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Hei! Jeg har drevet med styrketrening aktivt i 6 måneder og føler jeg har gjort god fremgang men jeg føler jeg kunne ha utvikklet meg mer. Like fra jeg startet og til i dag, så har jeg hatt treningsøkter på 75-90min, hvor jeg har trent 3-4forskjellige muskelgrupper per.økt. Nå nylig så fikk jeg høre fra en kompis at du ikke bør trene mer enn 45-60min per. økt for best effekt, og med bare 1-2 muskelgrupper der du sliter deg helt ut. Hva mener dere om det? TIPS? Jeg har også ett spørsmål anngående bruk av kreatin kapsler. På treningsdager så tar jeg en porsjon (6kappsler), en liten stund før trening. Kappslene tar jeg med 0.5l vann, og jeg drikker 1.0-1.5l vann under treningen. Problemet er at jeg må pisse mye når jeg drikker så mye vann, og jeg lurte på om f.eks vist jeg pisser rett etter inntaket av kreatin om at den kommer rett ut i urinen og bye bye til den, ingen effekt? :S Takk for svar. Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 At man ikke kan trene mer enn 1-2 muskelgrupper pr trening for god effekt er helt på jordet. Noen av de beste og mest anerkjente programmene som finnes er faktisk fullkroppsprogrammer. Det er imidlertid en ide å ikke trene for lenge. Dette er vel et litt omdiskutert tema, hvor folk sier både det ene og det andre, men hovedpoenget er vel at du skal holde kroppen i en anabol tilstand under treninger (byggende). Trener du for lenge går kroppen over i et katabolt stadie (nebdbrytende) og du vil miste effekt av å trene mens dette er tilfellet. Ca 1t pleier å være fint for de fleste. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå