Rusma Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Hva er forskjellen på solaris (10) og opensolaris? Har intrykk av at opensolaris er mer "cutting edge" enn solaris 10. Litt som Arch Linux er iforhold til Debian GNU/Linux. Lenke til kommentar
tingo Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Hva er forskjellen på solaris (10) og opensolaris? Det korte svaret er vel at OpenSolaris er utgitt under en åpen lisens og at kildekoden er tilgjengelig, mens Solaris er proprietært. Jeg tror (men vet ikke) at Solaris fortsatg inneholder komponenter som ikke finnes i Opensolaris. Wikipedia har litt info: http://no.wikipedia.org/wiki/Solaris Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Det er nok enkelte ting som kun finnes i Solaris, som tingo sier. I tillegg er det akkurat som du sier, openSolaris er mer "bleeding edge", og inneholder en del nyere kode/teknologier, som etterhvert vil komme med i Solaris 11. Lenke til kommentar
Rusma Skrevet 26. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2008 Det hersker en viss usikkerhet rundt når solaris 11 slippes. så da tenker jeg at det er mye lurere å velge opensolaris, siden den er den nyeste? Lenke til kommentar
Rusma Skrevet 27. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2008 Noe annet rart er også at opensolaris passer på èn cd (700M), mens solaris 10 på to DVDer eller fem cder. Jeg ser for meg opensolaris som en slags "netinst"-løsning. Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Største forskjellen er nå at Opensolaris er Solaris med litt mer linux feel og er det som før het projekt indiana. Solaris 11 har kodenavn nevada og slippes under navnet developer express. Den er derimot ca like stor som solaris 10(1DVD) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå