Bendit Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 (endret) HALLO! Har hatt en maxtor 3200 500gb ganske lenge nå men har bare brukt den på mac´n. Her funker den helt fint, iallefall så langt:P Her om dagen prøvde jeg å koble den til min windows PC. da fikk jeg bekreftelse om at den var der og at den fungerte. Alt var som det skulle til jeg åpnet min datamaskin og så at den ikke var der. Jeg prøvde og se på administrerende verktøy og der stod den klar til å brukes. Likevel kunne jeg ikke få åpnet den. Jeg vet ikke om dette er et vanlig problem men takker for hjelp:D NB: den funker ikke på noen av de 5 jeg prøvd på. Edit: (nytt spørsmål) for å kutte ned tenkte jeg og legge til dette. Jeg har en annen data som heller ikke kan lese hardisken, men den kan ikke lese noe som helst! Den er helt ny men den tar ikke western digitl som funker på alle de andre dataene rundt her. Er det en generel feil her som lett kan fixes? (har lite med spørsmålet over å gjøre, men tenkte om dere kan svare på det klarer dere kanskje dette også.) Endret 26. juni 2008 av Bendit Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Det kommer an på hva slags filsystem det er på disken. Eksterne disker leveres ferdig formatert i FAT32. Dette filsystemet kan leses både av Windows, Mac, og Linux. Man kan selv formatere om disken til et annet filsystem. Det er vanlig på Windows å bruke NTFS, mens Mac har HFS. Da er ikke disken lenger fritt portabel. Windows kan ikke lese HFS. Lenke til kommentar
Bendit Skrevet 26. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2008 er det noen måte så jeg kan formatere den til NTFS? Det står nemmelig at den skal funke med PC og jeg har ikke gjort noe spessielt med den. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Du kan sjekke på Mac (der den fungerer) om den da har FAT32. Du bør også sjekke i Diskbehandling i Windows, kan være at du bare må gi den en bokstav. http://www.theeldergeek.com/disk_management.htm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå