Gå til innhold

Sydentur med sol, strand, god mat og muligheit til å vere aleine og dyrke litt kjærleik:) Tips?

Anbefalte innlegg

Hei.

Vi er et par som kunne tenkt oss ein sydentur i sommar. Reisetidspunkt om ei veke og 3 veker framover. Med andre ord en restplass vi trenger.

Det vi er ute etter er ein rolig plass med sol og deilige strender der det er mulig å vere litt for seg sjølv og ikkje måtte ligge oppå naboen.

Det kan godt også vere litt shoppingmuligheter i "taxi-nærheit." Men viktigst er muligheita for avslapping, soling, god mat og litt romantikk egentlig. Spesielt det å kunne vere litt for seg sjølv er veldig høgt prioritert.

Standard på hotell er ikkje viktig i det heile tatt, men aircondition er litt greit å ha. Selvfølgelig skal det ikkje kry av kakerlakker og vere skittent, men ingen fancy greier er nødvendig.

Pris: Minst mulig. Er student så lommeboka er ikkje stor.

Lengde på ferien er ei veke.

Nokre erafaringar, eller tips til plass?

Tar veldig gjerne i mot alt av tips!!!!! På forhånd takk

Endret av thamule
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikkje muig å utsette turen.

Er helt fersk på dette med å bestille sydentur, så da har eg lært noke:)

Viss det ikkje er noko med overkommelig prislapp å oppdrive så får det bli bilferie eller noke då.

Er sjølv ikkje turar som er dagen etter du bestiller eller liknande hopp-på-turar billige i fellesferien?

Lenke til kommentar

Dere må nok sikkert regne med 3000-3500 pr person med spesifisert hotell for en reise i fellesferien. Hvilken flyplass vil dere reise fra? Sjekk www.solfaktor.no, og restplassene som blir lagt ut på www.apollo.no, www.ving.no og www.startour.no. Her kan det være *reise-dagen-retter-turer* hvis man følger med og er rask på avtrekkern.

Lenke til kommentar

Sozopol, Bulgaria. Kom hjem derfra i dag (eller et par timer siden). Betalte 3500 kr for oppholdet i én uke. Bodde på et helt nytt 3-stjernes hotell, med egen strand og 5 minutters gange inn til spisesteder osv. Fantastisk sted - og ihvertfall et fint sted for de som vil dyrke kjærligheten. Skulle virkelig ønske jeg hadde kjæreste da jeg selv tuslet rundt i gamlebyen. Dessuten er det mye fint å oppleve, som f. eks utekino (engelsk film, bulgarsk tekst - anbefales), bade på nydelige sandstrender, spise middag ved havet og veldig mye annet. Vi reiste forøvrig med Lilleput Reiser og har ikke et eneste vondt ord å si om dem. En dag tok vi også bussen inn til storbyen Burgas for shopping.

Er forøvrig superbillig (er blant annet her Øst-Europeere generelt reiser vekk på ferie). Vi brukte ca. 7 leva på frokosten (omkring 28 kr), 8 leva på lunsjen (rundt 32 kr) og mellom 8-10 leva på middag (mellom 32 og 40 kr) hver dag. Når jeg sier "frokost", så mener jeg full pakke: frokost med kaffe, te, brød, juice etc, hva det nå enn måtte være. Middagen var som oftest billigst, siden vi sjelden brukte mer enn 10 leva for full middag: da inkludert drinker, annen drikke, dessert, middagsmaten osv. Med andre ord: det skulle godt gjøres å bruke mye penger i ferien.(..)

Bare for å ha sagt det: vi var to venninner som reiste vekk for å nyte en stille og behagelig ferie.

Endret av yvonne2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...