Nimrag Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Nok et "hundebilde" fra meg. Dette har jeg beskjært noe (croppet?). Syntes det ble litt artig da det ser ut som han løper ifra bølgen som kommer bak han. Legg også merke til uttrykket i ansiktet dersom det kommer frem i denne kvaliteten. Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Det ser ut som hunden er "festet" i stolpene som går ned i ryggen på den. I tillegg bærer hele bildet preg av å være uskarpt. Syns det andre bildet var mye finere. Prøv å teste ut når det ikke regner Vil gi mye mer liv i pelsen på hunden også. Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Er enig med Juliess, i tillegg syns jeg du burde fjernet det blå tauet og den stangen. For meg får det bildet til å se litt rotete ut. Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Konsentrer deg om å komme nærmere. Veldig stor del av bildeflaten som ikke tilfører bildet noe. Enig i det angående skarphet. Følg med lukkertiden. I slike situasjoner som dette bør den være minimum 1/250s. Helst halvparten. Da må du opp med ISO. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Nei. Jeg syns ikke det ser ut som den er festet i de stengene, ikke i det hele tatt. Faktisk så kan jeg ikke engang i min såkalte villeste fantasi forestille meg at den er festet sånn. Og å si det syns jeg er helt bak mål Det er på en måte å lete etter noe å kritisere fotografen for uten å være slem. Bildet er dårlig som hundebilde iallefall, det tror jeg juliess kan være enig i. Hunden er uskarp, iallefall i dette formatet. Kanskje ikke uskarp som i at fokus ikke traff, men noe skaper en rar effekt som gjør at jeg syns det ser ut som at hunden tilfeldigvis er kommet med på bildet. I tillegg fremstår himmelen som helt utbrent. Iallefall på min skjerm. Man ser noen skyer der, det er sant men ellers er det skjærende å se på. Igjen kan det være min skjerm som er for lys. Tauet kan du ikke gjøre noe med. Det ligger der. Alle forstår jo at du ikke kan løpe bort for å fjerne det før du tar bildet. Men som en annen kommenterte kan du fjerne det i redigering. Men jeg tviler på det. Det er vanskelig å fjerne ting på så fremtredende steder i bildet uten at det blir synlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå