Gå til innhold

Klarer ikke å fornye ip'en

Anbefalte innlegg

Hei!

Har en pc som ikke klarer å fornye ipen. Den fungerte 3 timer tidligere, men plutselig klarte den ikke å gå på nett.

Alle andre pc'ene vi har i hus bruker trådløst internett. De kommer inn. Jeg bruker det som heter devolo 200 for å komme på nett pga. at jeg ikke har kjøpt trådløst til den nye pcen.

På trouble shoot i msn står det at det er feil me Standard Gateway. Jeg har ikke stor peiling på pc så jeg takker for lettvinte svar. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. cmd

2. ipconfig /all

3. Se om DHCP er aktivert, se om default gateway og DNS er riktig tildelt

4. Sjekk at IP ikke starter på 169.xx

5. Sjekk IE, verktøy, alternativer for internett, tilkoblinger, lan-instillinger. Se etter at det ikke er huket av for proxy-server. (MSN bruker IEs proxy-instillinger.)

Lenke til kommentar
1. cmd

2. ipconfig /all

3. Se om DHCP er aktivert, se om default gateway og DNS er riktig tildelt

4. Sjekk at IP ikke starter på 169.xx

5. Sjekk IE, verktøy, alternativer for internett, tilkoblinger, lan-instillinger. Se etter at det ikke er huket av for proxy-server. (MSN bruker IEs proxy-instillinger.)

DHCP aktivert : Ja

IP-Adresse : 0.0.0.0

Nettverksmaske : 0.0.0.0

Standard gateway:

WINS Proxy :Nei

Kjekket også Detaljer for nettverkstilkobling:

IP : 169.254.59.107

Nettverksmaske : 255.255.0.0

Standard Gateway: 169.254.59.107

DNS server :

WINS server :

Jeg vet ikke. Vurderer å kjøpe trådløst til den :S

Endret av Simonakabosse
Lenke til kommentar
Du har altså ikke fått tildelt IP-adresse. Forsøk dette.

1. cmd

2. ipconfig /release

3. ipconfig /renew

Hvis dette feiler så har du a) ikke kontakt med routeren eller b) feil oppsett i DHCP-serveren på routeren.

Det oppstod en feil under fornyelse av grensesnittet i Lokal tilkobling : kan ikke kontakte DHCP-serveren. Forespørselen ble tidsavbrutt. :( Hva skal jeg gjøre? Blir galen..

Lenke til kommentar

Sett opp statisk ip.

Gå til nettverkstilkoblingene, velg den tilkoblingen du bruker (kablet, trådløs etc.) og høyreklikk -> egenskaper.

Trykk på "Internett-protokoll (TCP/IP)" og trykk på egenskaper.

Så går du på den andre PCen din i CMD og kjører ipconfig /all for å se IPen den har, Standard gateway, og DNS-servere.

Hvis den har IP 192.168.x.y skriver du inn IP 192.168.x.y hvor x er lik den andre pcen (sannsynligvis 0 eller 1) og y er ulik den andre, gjerne et tall langt unna (maks 255), f.eks 159. Så hvis den pcen som virker har ip 192.168.1.19 gir du den ip 192.168.1.119

Har den ip 10.0.0.10 gir du den IP 10.0.0.110.

De andre tingene fyller du inn likt som den andre pcen har det. Dvs, nettverksmaske, standard gateway og DNS-server skal være likt, IPen MÅ VÆRE ulik på det siste tallet.

Hvis ikke dette virker har du enten gjort noe galt eller gjort noe galt med noe annet :p

Endret av Jonern
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...