Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heisan folkens

Jeg har fått i oppdrag å lage en WEB Applikasjon med vedlagt grensesnitt. Jeg har testet frem og tilbake i Visual Studio 2005 og kommer frem til mye rart, men får liksom ikke helt til det jeg vil ha. Opprinnelig skulle vi lage en Joomla template av dette, men så begynnte jeg å leke med Visual Studio og WEb designeren der og fant ut at jeg heller ville gå den veien.

Det jeg sliter med er å lage knappene øverst på en dynamisk måte slik at jeg selv kan bestemme antall knapper og innholdet av dem. Dernest ønsker jeg at menyene på siden skal styres dynamisk. Det vil si at øverste meny skal påvirke innholdet i menyen under.

Trenger hjelp til å komme i rett vei her.

Takker for hjelpen på forhånd

mvh

Ole

Work.zip

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den er værre for jeg hakke den koden lengre da jeg la det bak meg, men siden du nevner at dette er veien så skal jeg legge litt mere arbeide i den. Bare for å nevne det så havnet alle knappene som skulle vært fra venstre til høyre, under hverandre i stedet. Akurat som om det hadde sneket seg inn en CRLF elelr noe slik... sjekker dette ut litt mer...

Lenke til kommentar
Det er mulig denne feilen er litt for elementær for deg, men det vanligste jeg ser når folk har problemer med å få ting til å stå ved siden av hverandre, er css-mangler:

Har du prøvd med float: left på knappene?

Løste det, men kom over en annen merkelig sak som lager pussige ting, der workaround'en er helt uten mening.

Når man legger inn et bilde inne i en <td>[bildehtml]</td> så feiler det i følgende tilfelle:

<td>
 [bilde som backgrounn]
</td>

men hvis jeg gjør slik:

<td>
 [Bilde som bakgrunn]</td>

så blir alt perfekt. Hva er årsaken til dette tro? Virker på meg som en duste bøgg

Dette er spesiellt irriterende fordi Visual Studio reformaterer til koden som bøgger.

Ole

Endret av HDSoftware
Lenke til kommentar
<asp:Repeater /> :love:

Da blei det <asp:repeater /> på meg ;-) Glimrende komponent, men jeg har en liten utfordring til deg alikevel. Menyen jeg lager består av et resultat av tre tabeller. Dette fordi menyen er noe slik:

* Alt 1 * Alt 2 * Alt 3* *

--< Main >---

Sub 1

Sub 2

Sub 3

--< User >--

Sub 1

Sub 2

der hver av de tre menyene er bygget inn med repeater. En repeater for topp menyen, en som repeterer antall side menyer, og en som repeterer innholdet i sidemenyene.

Jeg har dermed tre SQL tabeller som refererer de forskjellige menyene avhengig av brukervalg. Jeg har laget en asp:SqlDataSource for hver av menyene, som er kilden for de forskjellige repeaterene, men ser ikke helt hvordan jeg skal bygge WHERE statementet i select uttrykket for datasourcen.

Bruker trykker [Alt 1] og får opp innhold i Main og eventuellt User. Må jeg bruke noen form for EVAL inne i SELECT uttrykket for å få dette til? eller er C# kode alternativet her? I så fall - har du noen tips til meg angående hvordan jeg bør gå frem?

Ole

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...