netphreak Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Fikk ikke med meg om tuneren er dvb-s(2) eller dvb-t? Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 http://www.lovdata.no/for/sf/kk/tk-19801023-8798-0.html#1 Hva som defineres som fjernsynsmottaker er vel det springende punkt her, men en "dings" som ikke kan brukes til å motta sendinger...Tvilsomt.. Pr. def trenger en vel ikke lenger betale lisens for tv heller når alle sendinger blir digitale og krever en dekoder...Da er det vel heller kjøp/leie av dekoder som bestemmer om en er avgiftspliktig..mao. fjernsynsmottaker blir vel pr. def dekoderen...??? Jeg har hørt (men ikke fått bekreftet) at det er kommet/skal komme tver på markedet i Norge som kan motta DVB-T i MPEG4 format (man skal i allefall kunne se sendinger fra bakkenettet). Hvis dette stemmer så blir det nok med tiden automatisk tv-lisens hvis man kjøper seg en tv. Lenke til kommentar
Sigmund_Freud Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Jeg har hørt ... at det er kommet/skal komme tver på markedet i Norge som kan motta DVB-T i MPEG4 formatTre serier fra Sony ble godkjent for RiksTV i desember, siden har de fått minst én serie til godkjent. W4000 er den siste, og finnes i 32-52 om jeg husker rett. Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Plugger man sånn pakke-kort inn i siden elns da? Lenke til kommentar
Sigmund_Freud Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 På W3000, X3000 og X3500 tror jeg man måtte kjøpe en kortleser-modul i tillegg, på W4000 trenger du bare å sette inn et smartcard fra RiksTV mener jeg å huske. Noen som vet? Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Er vel heller tvilsomt at dette kortet støtter RiksTVs "standard" med mpeg4 ... Betyr nada .... kun prg. avgjør (som Wiak nevner over). Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Er vel heller tvilsomt at dette kortet støtter RiksTVs "standard" med mpeg4 ... Betyr nada .... kun prg. avgjør (som Wiak nevner over). Drivere og progrmavare er da en del av det du kjøper. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 (endret) Ja. Med det er kodeker som betyr noe. Eks. vil alle DVB-T kort (med BDA drivere) støtte FTA kanalene i Norge vha MediaPortal. Dette skyldes kodeker som brukes. MP kommer med Monogram kodek for HE-AAC avspilling (lyden i bakkenettet). Endret 30. juni 2008 av Spragleknas Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå