Gå til innhold

Spillverket.no: StarCraft ReReview

Anbefalte innlegg

jeg sitter for tiden og spiller meg igjennom StarCraft igjen, og jeg kom til å tenke på dette...

kunne en av dere i Gamer.no gidde å lage en slags Re-Review på StarCraft (med eller uten BroodWar) for å sammenlikne det opp mot andre spill idag? det er jo et av de mest spilte spillene overall ennå, og ligger vel ganske høyt på en alder:popularitet-ratio... bare et forslag, altså... men jeg er vel heller ikke den eneste som lurer på hvordan StarCraft hadde blitt tatt imot den dag i dag?

hadde vært litt gøy å se en anmeldelse fra en anmelder, liksom...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi får en god del henvendelser om å anmelde gamle spill, enten det er klassikere eller ikke. Vi skulle gjerne gjort dette, men har dessverre ikke kapasitet. Hvis vi først skal anmelde ett eller to gamle spill, kommer vi til å bli rent over med ønsker om å anmelde andre eldre klassikere spill. Til slutt vil det gå utover arbeidet med nye spill og artikler.

Du kan kanskje si at StarCraft skiller seg ut i mengden, og bør ikke sammenlignes med "alle andre klassikere". Sannheten er at andre sier akkurat det samme om "sitt" spill. Da er det bedre å sette en grense å ikke anmelde noen av dem. Beklager.

Lenke til kommentar

okay, takk for et utfyllende og godt svar, som også kan avkrefte andre foresørsler i nær fremtid... var jo verdt et forsøk...:)

nå skal det også sies at StarCraft ikke er "mitt" spill, er egentli ikke SÅ gla i det som jeg er i mye annet, har vel heller blitt "tvunget" til å spille det nå...:p men som sagt så er det veldig utbredt, og det hadde vært spennende...:)

takk igjen for et godt svar...:)

Lenke til kommentar

Et annet problem ville vært å finne (kvalifiserte)anmeldere som ikke har vært borti spillene. Om en skal anmelde et spill bør en jo ha gode kunnskaper om sjangeren, og om en har det er det vel lite sannslynlig at en ikke har spilt "de store" klassikerne.

Og nei, jeg tror ikke det ville blitt en interessant anmeldelse om anmelderen allerede hadde et forhold til spillet, siden opplevelsen av spillet da kraftig ville farges av minnene, både om spillet og opplevelsen hans rundt det.

Lenke til kommentar
jeg sitter for tiden og spiller meg igjennom StarCraft igjen, og jeg kom til å tenke på dette...

kunne en av dere i Gamer.no gidde å lage en slags Re-Review på StarCraft (med eller uten BroodWar) for å sammenlikne det opp mot andre spill idag? det er jo et av de mest spilte spillene overall ennå, og ligger vel ganske høyt på en alder:popularitet-ratio... bare et forslag, altså... men jeg er vel heller ikke den eneste som lurer på hvordan StarCraft hadde blitt tatt imot den dag i dag?

hadde vært litt gøy å se en anmeldelse fra en anmelder, liksom...

starcraft singleplayer? det er altfor enkelt og kjedelig.

Lenke til kommentar

Jeg tror nok det ville blitt for mye jobb, ja. Tenk på hvor mange gode spill som har blitt utgitt opp gjennom årene. Tenk så på hvor mange timer det kreves for å skrive EN god omtale. Multipliser.

Skjønner dere godt TST! :wink:

Lenke til kommentar
starcraft singleplayer? det er altfor enkelt og kjedelig.

er enig i at det er ganske lett, men det er i alle fall unit-basert, og det skal Blizzard ha... jeg spiller igjennom for å (endelig) få med meg hele historien... og så skal jeg gå løs på BroodWar...:)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
jeg spiller igjennom for å (endelig) få med meg hele historien :)

Ganske likt som meg. Jeg spiller for tiden Red Alert 1 for å, endelig, få med meg hele historien. Og selvfølgelig fordi det er rasende gøy! :D

Best game Ever Made :D:woot:

huff, jeg klarer ikke å spille red alert 1 pga den horrible grafikken :-?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...