MatsAndreassen Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Har søkt en god del på internett for å finne en løsning på hvordan man kan få spille pc og playstation på samme skjerm (pc skjerm) uten å bytte kabler. Jeg har koblet opp pcen til skjermen og dette var ikke et problem, men når jeg skal koble opp ps3en forstår jeg ikke en dritt =P Hva må jeg ha for å kjøre ps3 på samme skjerm ved å bare gå inn på menyen å skifte mellom analog og digital bilde? jeg har en slik en http://www.elprice.no/Product/ProductInfo....87&cid=5548 og vet at det skal være mulig. hadde vært fint om noen forklarte meg hvordan jeg kan få bilde og lyd fra ps3en min og på denne skjermen. Lenke til kommentar
hardkjerne Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Utifra beskrivelsen har den både DVI (som din pc sikkert er koblet til) og HDMI (som det vil være lettest å koble din PS3 til). Da er det vel bare å koble PC på DVI og PS3 på HDMI, så kan du sikkert bytte mellom kildene med en knapp på skjermen. Lenke til kommentar
MatsAndreassen Skrevet 26. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2008 Hmm, det funket bra det faktisk.. men det kom ikke lyd (og det er faktisk ikke så gøy å spille uten lyd). Har et sterkt behov for nye høytalere også så hvis noen har et tips på gode høytalere til pcen og ps3en og hvordan man skal koble de til ps3en hadde det vært flott! Burde egentlig forståt at jeg kunne plugge hdmien i skjermen og bare bytte, men desverre gjorde jeg ikke det=P Tusen takk! Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 At det ikke kommer lyd er kanskje ikke så rart da det ikke er skjermen din som styrer lyden? Nå har ikke jeg en PS3 (har 360) men PS3 har vel en lyd-ut utgang som kan kobles til det eksisterende lydanlegget ditt? Hvis dette går gjennom PC'en din vil det bety at du må skru på datamaskinen hver gang du vil ha lyd på PS3'en (altså en dårlig løsning) Lenke til kommentar
hardkjerne Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Er mulig skjermen har høyttalere, eller feks kan sende dette videre i en hodetlf-utgang om det kommer med HDMI. Kan i så fall være du må stille inn hvilke lydformater PS3 skal sende over HDMI. Glemte å si at du må kjøpe deg HDMI-kabel om du ikke har dette. Følger ikke med PS3. Om den bare skal være 1-2 m går det fint å kjøpe en billigkabel. Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 (endret) Skjermen har ingen inn-/utganger for noen type lyd: https://prisguiden.no/product.php?p...=specifications Og han trenger jo ikke kjøpe en hdmi kabel da han tydeligvis har en fra før. Og billigkabler anbefales uansett lengde så lenge de fyller kravene for HDMI signaler, men ikke la oss starte en "dyre digital kabler er bedre en Clas Ohlson sine" diskusjon Endret 26. juni 2008 av Rookie_NO Lenke til kommentar
MatsAndreassen Skrevet 26. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2008 (endret) Har en billig kabel fra clas Ohlson og er meget fornøyd med den. Jeg vet at skjermen ikke har innebygde høytalere, men siden jeg har plugget ps3en til skjermen via hdmi hvordan kan jeg få lyd fra mine pc høytalere Logitech X-530 når jeg spiller på ps3en (hvis dette i det hele tatt går)? Funker helt fint med pcen, men har lite kunnskap om lyd og bilde utstyr. Edit: Leste litt på internett og fant ut at man kunne plugge de til ps3en, men det hadde jo vært kjekt om jeg kan bruke de på ps3en og pcen samtidig uten å måtte bytte om kabler. Endret 26. juni 2008 av Martyr Lenke til kommentar
MST Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Bruk en optisk kabel ut av ps3'n til høytalerne. Lenke til kommentar
MatsAndreassen Skrevet 26. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2008 Okey, skal teste det senere =) Lenke til kommentar
hardkjerne Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Sorry for innlegget tidligere, leste ikke svaret ditt først. Fint at du har bilde nå, så var det lyda da... Tar Logitech X-530 optisk? Jeg tror ikke det, men er usikker. Om ikke har du to andre muligheter. Enten kobler du lyden fra PS3 til pc'en sin lyd-inngang (enten optisk/analog). Dette vil gjøre at du slipper å koble om på kabler. Om ikke dette er et alternativ må du bruke video game adapter som skal følge med høyttalersettet. Da kobler du analogt ut fra PS3 og inn i adapteret. Lenke til kommentar
MatsAndreassen Skrevet 26. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2008 Takker! alt funker nå! Lenke til kommentar
ztnerA Skrevet 3. januar 2011 Del Skrevet 3. januar 2011 Hei, jeg har en ASUS VW225N Skerm (4:3) https://prisguiden.no/produkt/104817 22* Tommer Jeg har en liten greie som fulgte med grafikk kortet mitt og den har HDMI Til DVI adapter Når jeg putter den i Monitoren og Ps3'en kommer det bare en melding ''Out of range'' jeg har også prøvd å sette ned grafikken via ps3'en men det samme kommer, så hver så snill å hjelp! Håper svar fortest mulig Mvh: Jonas Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 (endret) Prøv å holde nede powerknappen i 5 sekunder når du skrur på ps3'n din. Den skal pipe ein gang til. da stilles den til den laveste oppløysinga. Ellerså kan det jo være at den mangler HDCP over DVI... da vil det jo ikkje gå... Endret 7. januar 2011 av rvenes Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå