Gå til innhold

kjøle radiator med fryser?


Elanee

Anbefalte innlegg

hei lurte på om det er noen som faktisk har testet dette?

 

har virkelig vurdert å kjøpe en mini fryser til rund 1000 lappen putte radiatorene inni frysern og lage hull til vannkablene :p

 

eneste ulempen jeg ser er at radiatoren må tas ut når pcen ikke er på ellers fryser vannet tenker jeg

 

trenger bedre temps så jeg kan overclocke mere:D

Endret av Elanee
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
problemet er at fryseren ikke er beregnet på å gå kontinuelig etter det folk sier.

Et annet problem er kondens på hovedkort.

 

Det er bare å bruke frostveske for å ungå at det fryser.

 

vel jeg kjøler jo bare radiatoren så kondens ville ikke forekomme siden pcen vil vere utenfor fryseren

 

hehe care om en billig fryser ikke varer lenge ..verd penga vist det virker:)

 

btw fås vifter som tåler kulde/kondens hadde jeg hatt vifter som blåser den kalde luften i fryseren på radiatoren vil en kunne få enda bedre effekt tenker jeg

Lenke til kommentar

vel du trenger strengt tatt ikke sette fryseren til å kjøle på -40 for å sette det på spissen ..men sånn at du får temperaturen på vannet ned mot 0 litt over

 

og nei jeg vet ikke om ekstra vifter er nødvendig i fryseren ettersom at det er en vifte som lager luftrøm i de fra før tror jeg.

Lenke til kommentar

cpu ligger på mellom 45-48 på idle gpus ligger på en rund 50 grader

hk er 40 grader

 

har osså bestil 2x gtx280 xxx som jeg skal erstatte de bytteklare 8800gtx korta ... vist noen er interesert i 8800 gtx kort med stealth vga blokk på så bare pm meg:)

Lenke til kommentar

Har prøvd mange rare comboer med raddis og kulde....bare pass på kondens osv.

Og hvis det viser seg å komme kondens så finnes det ting du kan gjøre for at det ikke skal skade hket og andre komponenter...Bruke armaflex osv. Spørs hvor langt man er villig til å gå.

Men du kan trygt gå ned til 10 grader ja....såklart kondens kan komme, men det er en ting du må passe på...så lenge du følger med så skal det litt til før noe skjer. Så lenge tempraturen går under tempen i lufta så er det fare for kondens.

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...