Gå til innhold

Canon EOS 450D på auto

Anbefalte innlegg

Du har et godt poeng der... det tar seg jo ikke bra ut med "påtrykket" dato på et bilde etter min mening.

Når det gjelder bruk av bilder i blogger - har ikke de fleste blogger/bildebehandlingsprogrammer automatisk funksjonalitet for nedskalering av bilder slik at størrelsen passer til blogger? Da er det jo isåfall intet argument å ta bilder i lav oppløsning. Av og til kan jo selv den verste fotograf ta et blinkskudd som hadde gjort seg i eksempelvis A3.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fortell ham at et dårlig snapshot av en av de Nokas-siktede som ble arrestert etter en budrunde mellom de tre store hovedstadsavisene ble solgt til VG for 42 000.

Og så forklarer du at slikt kan skje hvem som helst, og da er det litt kjipt å sitte igjen med et nedskalert bilde som er ubrukelig på en forside.

;)

Lenke til kommentar

Han tilbringer 90% av sin våkne tilstand i kjelleren med fingrene klamt rundt en X-box 360 kontroll, så det er ikke så mye fare for spennende hendelser i hans liv. Jeg har gitt opp. Jeg forsøker å fortelle at kanskje han slumper til med å ta et godt bilde av barna når de er på besøk, men men men ....

Lenke til kommentar
Men plutselig så slutter han å lytte, og blir mer opptatt av noe helt annet. Det siger rett og slett ikke inn :nei:

Hehe... denne måtte jeg nesten le av. ;) Det høres mistenkelig likt ut vedkommende jeg omtalte innledningsvis i denne tråden. Tiltak som da kan benyttes for å få oppmerksomheten tilbake er f.eks. å lire av seg en spydig injurie av valgri art, med den eventuelle risiko dette måtte innebære. Og da er isåfall ikke fotokunnskap det hun er mest mottakelig for like etterpå.

Hennes "unnskyldning" er dog ingen Xbox 360, men kun det faktum at hun er hunkjønn. Og dette er jo et "ess i ermet" som menn i dagens samfunn generelt har liten vetorett mot. :roll:

Lenke til kommentar

Kvinner skjuler seg ikke bak slike unnskyldninger. Småpiker, men ikke kvinner. De har mer stolthet enn å blonde seg til for enkelthetens skyld.

Han kan forøvrig gjøre hva han vil med sitt 900 kroners HP-kompakt for meg. Det er ikke mitt problem, ei heller noen andres. Så han får bruke sin HP til det bruket han finner best selv.

Lenke til kommentar
Kvinner skjuler seg ikke bak slike unnskyldninger. Småpiker, men ikke kvinner. De har mer stolthet enn å blonde seg til for enkelthetens skyld.

Tja... verden er da vel ikke sort/hvit? Det finnes jo noen nyanser av grå innimellom! ;)

Lenke til kommentar
Ingen ting i veien for at hun kan kjøre på full automatikk og likevel får bildekvalitet som banker kompaktkameraene.

Njaaa, jeg har Pentax K20D og dama har et Canon IXUS 80. I dagslys er det ikke rare forskjellen på den generelle kvaliteten i bildet. Dessuten er lysmålingen på Canon sine EOS 4xx elendig og blir vel slått av den billigste kompaktkamera du kan finne etter hva jeg har hørt. Det med lysmålingen er at det overeksponerer så at himmelen blir kritthvit, mens billige kompaktkameraer får knallblåe himmeler. OP bør kanskje være forsiktig med å bare bruke auto på det kameraet. Jeg kjenner en som har et, og er enig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...