FnTor Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 (endret) Jeg sjekket nylig Xbox 360en og fant ut at den ikke hadde hdmi inngang , noe som overasket meg litt siden jeg kjøpte den på en tid hvor det var vanlig at denne inngangen fulgte med på premium versjonen. Jeg har nylig gått til innkjøp av en 42" plasma TV ( http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...T8AAAEOEOI03xiL ) Jeg må si at jeg er ganske grønn innenfor dette området. Men spørsmålet mitt er om jeg vil merke noe stor forskjell mellom Hdmi og den komponent kabelen som følger med Xboxen ved oppkobling til den TVen. Hvis det er tilfelle, er jeg villig til å selge denne å kjøpe en ny eller eventuelt en ps3 som har Hdmi inngang . Endret 26. juni 2008 av FnTor Lenke til kommentar
Khogn Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Jeg bruker din tråd til å stille et tilleggspørsmål: Er det mulig å koble både HMDI-kabel fra 360 til TV'en og en digital lydkabel til surround-anlegget? Det er liksom enten/eller slik jeg har forstått det, men jeg går ut ifra at jeg får likevel HMDI når jeg bruker den vanlige kabelgreien levert med konsollen siden jeg kjører i maks oppløsning. Lenke til kommentar
Gorthaur Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 (endret) Vesentlig forkjell? Nei. Merkbar forskjel? Tjaaaa.. Inntrykket mitt er i alle fall at det avhenger av hvilket tv som benyttes, men jeg kan med hånda på hjertet si at jeg ikke merket stort forskjell fra min tidligere xbox (komponent) til min Elite (HDMI). Edit: Begge kildene er benyttet på en 46" Sony Bravia (LCD). Er også testet på en 42" Pioneer (plasma) hos folka mine der jeg ikke kan påstå at det var noen forskjell. Vedrørende spørsmål nr to; kjører pr i dag HDMI rett i tv'n og har i tillegg optisk kabel koblet til Z5450 via denne som fulgte med min Elite. Vet ikke om denne følger med de øvrige SKU-ene med HDMI. Endret 26. juni 2008 av Gorthaur Lenke til kommentar
FnTor Skrevet 26. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2008 ok. Det var bra å høre, da beholder jeg xboxen så lenge. Men stemmer det at forskjellen på film er endel større med hdmi kabel? Tror jeg har hørt det et eller annet sted. Isåfall kan jeg heller gå til innkjøp av en dvd-spiller med hdmi inngang. De er jo ganske billige Lenke til kommentar
Khogn Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Vedrørende spørsmål nr to; kjører pr i dag HDMI rett i tv'n og har i tillegg optisk kabel koblet til Z5450 via denne som fulgte med min Elite. Vet ikke om denne følger med de øvrige SKU-ene med HDMI. Er ikke den eneste optisk audio-utgang fra Xbox'en på selve komponentkabelen? Det blir i så fall umulig å koble en vanlig HMDI kabel, da utgangen er rett under utgangen til komponentkabelen som kommer i veien når koblet på. Lenke til kommentar
husgutt Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 På elite får man med en dongle med optisk utgang, som man setter inn i komponentinngangen på boxen. Lenke til kommentar
Khogn Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 På elite får man med en dongle med optisk utgang, som man setter inn i komponentinngangen på boxen. Jeg har ikke eliten (den svarte?) men den seineste hvite box'en med HMDI utgang. Slik jeg ser det kan jeg enten koble en vanlig HDMI-kabel fra konsollen til TV'en for å få bilde og lyd fra TV'en, eller bruke komponentkabel til både bilde og surround-lyd. Men jeg får ikke koble både HDMI-kabel og optisk digital lydkabel siden sistnevnte kobles på komponentkabelen, som kommer i veien for HDMI-utgangen. Har noen et bilde av utgangene på den svarte Xbox'en? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå