h4dthecowran Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Hei! Søkte etter dette på forumet, og på google men fant ikke noe særlig konkret informasjon. Er det satt en release date på LotR-Blue-ray, eller vil det i det heletatt bli noe av? Dette er jo en film man MÅ ha i BR-samlingen! Lenke til kommentar
Jan Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Blu-Ray. BD. Dukker opp i 2009. Lenke til kommentar
Seonaith Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Peter Jackson jobber med BD-utgaven av Lord of the Rings-filmene as we speak, men den kommer ikke før 2009 nei. Peter Jackson and Guillermo del Toro Chat About 'The Hobbit' They're currently working on a Blu-ray version of all three Lord of the Rings films, but it won't be out this year. Gleder meg! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Da satser vi på en pen samleboks, dere! Lenke til kommentar
afirm Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Da satser vi på en pen samleboks, dere! Høres dyrt ut Skulle ynskje den kom på HD-dvd. Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Får håpe den samleboksen kutter ut de dumme mainstream-linjene som er i f.eks begynnelsen av To Tårn der de sier "Aragorn" for å si til publikum at han derre er Aragorn ja. Håper også at de klipper den ut litt. Skulle gjerne se mer av enkelte ting, flere linjer. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Mener jeg leste det ble kinoversjonen(e) i første omgang. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Da satser vi på en pen samleboks, dere! Høres dyrt ut Sånn som prisene er nå, vil det kanskje høres dyrt ut. Men det er jo lenge til den kommer og da er det ikke sikkert prisene er så gale. Lenke til kommentar
ultimatedeskjet Skrevet 28. juni 2008 Del Skrevet 28. juni 2008 Og da har sikkert Blu-Ray kommet inn i flere hjem slik at utgivelsen når flere. Må kanskje skaffe meg en boks. Lenke til kommentar
Erasus Skrevet 28. juni 2008 Del Skrevet 28. juni 2008 Jeg spurte om akkurat samme for en stund tilbake og Jackson bekreftet i et intervju at de holder på med BD utgave ja, men de kommer til å vente så lenge de kan, slik at flest mulig skaffer seg BD spillere. Lenke til kommentar
Speik Skrevet 28. juni 2008 Del Skrevet 28. juni 2008 Skuffende om det blir kinoversjonene... Da kommer vertfall jeg til å fortsette å se på DVD-ene mine. Lenke til kommentar
ultimatedeskjet Skrevet 28. juni 2008 Del Skrevet 28. juni 2008 Håper de kliner til med fullengdene. Hadde vært råtøft. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 28. juni 2008 Del Skrevet 28. juni 2008 They're currently working on a Blu-ray version of all three Lord of the Rings films, but it won't be out this year. Hva er det de må gjøre for å konvertere den til Blu-ray? Må vel være en del når det tar så lang tid. Lenke til kommentar
Speik Skrevet 28. juni 2008 Del Skrevet 28. juni 2008 (endret) Det er vel helt ny authoring.. Nye menyer, ny grafikk, nye animasjoner på menyene etc.. Endret 28. juni 2008 av Speik Lenke til kommentar
Seonaith Skrevet 28. juni 2008 Del Skrevet 28. juni 2008 Primært er det selve mastering/frame-by-frame encode-fasen som tar tid. Men produsentene fra New Line har snakket om å inkludere enda mer special features på utgivelsen enn Extended Edition DVD-ene(!) Jeg håper det blir Theatrical og Extended i samme utgave med seamless branching, slik at en kan hoppe sømløst mellom de to utgavene mens filmen spiller. Lenke til kommentar
Erasus Skrevet 28. juni 2008 Del Skrevet 28. juni 2008 ^ Det ville rett og slett ha vært helt fantastisk flott, men hva er sjansen for at dette skjer, gjenstår å se. Jeg tror og håper at det blir nok extended de kommer til å gå for, det selger nok bedre enn den vanlige utgaven om de skal velge. Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 28. juni 2008 Del Skrevet 28. juni 2008 Det er vel helt ny authoring.. Nye menyer, ny grafikk, nye animasjoner på menyene etc.. De må skanne inn filmrullene (som kan ha uendelig oppløsning) til blu-ray-oppløsning, fikser feil i redigeringen, legge til nytt innhold (?) og det du sa. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 28. juni 2008 Del Skrevet 28. juni 2008 Nja, noe venting for melkingen sin del er også inni bildet. Tatt sin tid nå, men tviler ikke på at resultatet blir bra når det først dukker opp. Lenke til kommentar
Speik Skrevet 28. juni 2008 Del Skrevet 28. juni 2008 (endret) Det er vel helt ny authoring.. Nye menyer, ny grafikk, nye animasjoner på menyene etc.. De må skanne inn filmrullene (som kan ha uendelig oppløsning) til blu-ray-oppløsning, fikser feil i redigeringen, legge til nytt innhold (?) og det du sa. Ehm nei. De har jo fortsatt DI'en fra den orginale filmproduksjonen, og denne er jo gjerne i 2k (kan ha vært 4k, men jeg tviler) og det burde jo holde for BD, så det er jo ingen vits i å scanne filmene på nytt. Og nå tenker du på de ferdige filmrullene som ble vist på kino? Disse ble jo printet helt på slutten av post-produksjonen av en digital master på da enten 2 eller 4k oppløsning.. Så hvorfor ikke bare bruke denne masteren? Selvsagt blir jo denne masteren encodet til BD, og skalert ned til 720p. Dette er jo ikke akkurat fort gjort. Endret 28. juni 2008 av Speik Lenke til kommentar
h4dthecowran Skrevet 28. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2008 Ser mange som sier de håper filmene kommer i full lengde. Hva vil det si? Er ikke DVD-filmene i full lengde? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå