tomsi42 Skrevet 30. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2008 For at de nye reglene skal ha tyngde må tråden startes av en moderator, eller helst en i forumstyret. Om envanlig bruker gjør det så blir det litt sånn som "vi skulle ønske at det var". Det er klart - det er bare innholdet jeg er opptatt av. Når vi er enige om teksten, så ordner en mod det. Også må grammatikken være riktig, om det er noen skrivefeil. Jeg vet ikke sånt, måtte skrive A'er og Ø'er med løkkeskrift på et eget rom mens de andre barna lærte grammatikk på skolen.. ....... Skrivefeil er det sikkert nok av - har et ræva tastatur på laptopen. Bare list de opp. Så kommer jeg emd en revidert utgave. alternativt kan de gjøre tomsi til mod Er du sikker på at du vil ha meg som mod? Takk for tillitten; men er redd for at det blir litt mye bukken og havresekken. Tom Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Stikkordene er: engasjert, ofrende og inspirerende. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 ..må også gjelde for deg. «So I'm out then - just like that».. «Sorry man, you just don't fit in..» Vel, hvis forumstyret har funnet det for godt å nekte deg de 50mb med lagringsplass som vi andre har er det sikkert en grunn til det, gamle mann. Du vet at enkelte typer bilder er ulovlig å poste her, uten at jeg kan huske at du har kommet med slike. Og da passer du inn. Men når man ser alt det rare som legges ut her tipper jeg du fremdeles har din konto i behold. Det er mulig du ikke passer inn av andre årsaker, men det gjør ikke jeg heller. Uten at det bremser meg nevneverdig .... Lenke til kommentar
Autodidact Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Det står vel helst på meg.. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Jeg har lagt ut litt info om hva vi planlegger for bildekritikken til høsten. Du finner det her. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 3. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2008 Noen fler som har kommentarer til mitt forslag til nye rettningslinjer til bildekritikken ? Dette er som sagt kun ment som en midlertidig løsning til Akam får det nye systemet på lufta. Jeg kunne tenkt meg litt mer om det å gi kritikk, og det om å motta kritikk. Tom Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 Når er du ferdig med arbeidet, Tom? Det er på tide at de andre stickyene forsvinner til fordel for din nye tråd, evt "signert" en moderator eller aller helst Aetius. Nå råder det forvirring, så de som er der allerede må da fjernes for godt. Er det bare meg eller hagler det inn med tråder som bryter retningslinjenes krav til å bruke vedleggskontoen for tiden? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 4. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2008 Når er du ferdig med arbeidet, Tom? Det er på tide at de andre stickyene forsvinner til fordel for din nye tråd, evt "signert" en moderator eller aller helst Aetius. Nå råder det forvirring, så de som er der allerede må da fjernes for godt. Er det bare meg eller hagler det inn med tråder som bryter retningslinjenes krav til å bruke vedleggskontoen for tiden? Jeg hadde håpet på litt fler innspill. Men dette er kanskje godt nok? I så fall kan jeg sende ut den til modderne etter en rettskrivningskontroll i morgen. Problemet er nok at de viktige tingene ikke står i post en i rettledningen; samt folk er late så de velger minste motstands vei. Tom Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 Huff ja, slik vil det alltid være. Å lese noe som helst ser ut til å være farlig. Det er jo heller ikke så enkelt å ekstrahere ut essensen i det som står der. Det har jo form som en diskusjon, så det er på høy tid vi får noen lett forståelige regler. Nå som det er høysesong får vi heller tåle at noe trenger litt revidering etter en stund bruk. Jeg kan ikke se noen problemer med din versjon, og nye BK når den kommer vil uansett kreve at vi ser litt på retningslinjene igjen. Jeg blir spesielt betenkt når svært gode bilder er hostet/linket fra Imageshack osv. De gode bildene bør leve på Akams sider. til evig tid, og det er det ingen grunn til å stole på at et bilde som ikke fysisk ligger her kommer til å gjøre. Vi kjenner problemet Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 5. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2008 Du har et poeng der. Skal prøve å tenke ut en kortfattet versjon som kan erstatte den kunngjøringen som står på toppen nå - men den må jeg sove litt på og ta i løpet av lørdagen. Er en del kule bilder av trær som må tømmes ut først Tom Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 Tømmer du trær også nå? Nei, nå begynner jeg visst å bli litt trøtt... Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 5. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2008 Tømmer du trær også nå? Nei, nå begynner jeg visst å bli litt trøtt... Det var nok ikke bare du som var trøtt - det jeg siktet til var at jeg måtte få senket skulderene etter den velykkede foto-turen vi hadde i går. Tom Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 5. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2008 (endret) Det er en god ide at de har laget en kunngjøring som synes hver gang man er innom bildekritikken, men jeg kan ønske meg en omskrivning. Jeg ser for meg dette (understrekninger indikerer linker til henholdvis de nyeretningslinjene, og tråden om hovrdan man poster bildene): Viktig informasjon for brukere av bildekritikken. I denne kategorien kan du legge ut bilder for kritikk. Les retningslinjene nøye før du legger ut bilder for kritikk. Vær oppmerksom på at du skal kun legge ut noen få bilder av gangen, du må endre størrelse på bildene, og at bildene skal legges inn som vedlegg. Hjelp til hvordan man gjør dette finner man i denne guiden. Når dere vurderer et bilde, så skal du komme med konstruktiv kritikk av bildet. Du som har postet bildet, må tolerere å få saklig og konstruktiv kritikk, selv om du kan være uenig i det som sies. Fokuser på fotografiet og ikke fotografen, forsøk på å henge ut noen vil ikke tolereres. Ikke ødelegg tråder ved å svare på noe annet enn hva som blir spurt om. Gjør ditt for å bidra til et bedre miljø på forumet! Er dere enige ? Tom edit: Fikset trykkfeil, og tok med litt om antall bilder. edit: La til heading Endret 6. juli 2008 av tomsi42 Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 Det ser ut som en god tekst/ide. Den bør være skikkelig synlig så bruk av fonter og farger vil være essensielt for at den ikke kan oversees. Da kan ingen påstå at de ikke har fått det med seg uten å samtidig innrømme at de er veldig late. Jeg har også et håp om at det i den nye BK rett og slett ikke blir teknisk mulig å hoste/linke til et bilde. Det kommer nemlig alltid til å dukke opp en eller annen hardware-nerd som skal opponere mot regler som et samlet forum har blitt enige om, rett og slett fordi de ikke ser forskjellen på en diskusjon om skjermkort og en BK. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 6. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2008 Da har jeg rettet skrivefeil og oppdatert mine to forslag. Rettningslinjene: https://www.diskusjon.no/index.php?session=...&p=11487951 Info tekst: https://www.diskusjon.no/index.php?session=...&p=11525677 Skal jeg sende en PM til noen moderatorer, eller bør jeg sende en e-post til Akam direkte ? Tom Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Skal jeg sende en PM til noen moderatorer, eller bør jeg sende en e-post til Akam direkte ?Tom Hvorfor ikke gjøre begge deler...så er man helt på den sikre siden. PS. Ser fortsatt noen legger inn mange bilder i et innlegg, og bilder som er altfor store..håper folk vil lese og følge retningslinjene bedre, tror det er lurt i starten å "fotfølge" folk på dette, så det blir slutt på "uvanene". RandiA Lenke til kommentar
lain Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Bra jobba tomsi42. Men hva med å lage en eksempel post også, kan gjerne ta en tråd som allerede følger standaren, evt lage en ny som får kritikk fra f.eks pm (skriver bra). Denne må da også settes i stickey, så folk kan gå inn på denne og se "hm, sånn bør jeg legge opp ting ca ja". Tråden bør til fordel da være stengt for nye poster, da den skal fungere som et eksempel. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Ja, den må ikke bære preg av å bli en diskusjon om hva som skal gjelde, men en klar definisjon på reglene. Jeg synes at emnetittelen bør være rød, og i versaler. Godt jobba, Tom. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 6. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2008 Da har jeg sendt en epost til akam jeg - det er litt mer offisielt. Tom Lenke til kommentar
sttrons Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Nice work tomsi. Har ett forslag jeg å, og det er at Du og pm hadde blit moderatorer på BK. og tomsi, kansje også i utfordringer. føler det er dere som er mest der inne i forhold til mod, og de som også tar seg mest tid til å svare seriøst på poster, kontroll på "regler" og slikt.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå