Gå til innhold

8800GT + 6600GT i en PC?

thor90

Anbefalte innlegg

Hei!

Spørsmålet mitt er: Er det mulig å plassere begge disse to skjermkorta i samme hovedkort?

Skjermkort 1: XFX GeForce 8800GT XXX

Skjermkort 2: Gainward GeForce 6600GT (old) :cool:

Hovedkort: Asus Maximus Formula

For øyeblikket har jeg to skjermer tilkobla XFX GeForce 8800GT XXX , men vil veldig gjærne få bilde på en 50" Plasmaskjerm som snart kommer i hus (altså - jeg trenger 3 utganger). Har brukt begge utgangene i Skjermkort 1, derfor tenker jeg at hvis jeg putter det gamle skjermkortet også inn i PCen, vil jeg få flere utganger for flere skjermer.

Noen som har annelse om dette vil funkere? Eller eventuelt hva jeg må gjøre for å få dette til å fungere?

Takker for svar på forhånd!

Endret av thor90
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Spørsmålet mitt er: Er det mulig å plassere begge disse to skjermkorta i samme hovedkort?

Skjermkort 1: XFX GeForce 8800GT XXX

Skjermkort 2: Gainward GeForce 6600GT (old) :cool:

Hovedkort: Asus Maximus Formula

For øyeblikket har jeg to skjermer tilkobla XFX GeForce 8800GT XXX , men vil veldig gjærne få bilde på en 50" Plasmaskjerm som snart kommer i hus (altså - jeg trenger 3 utganger). Har brukt begge utgangene i Skjermkort 1, derfor tenker jeg at hvis jeg putter det gamle skjermkortet også inn i PCen, vil jeg få flere utganger for flere skjermer.

Noen som har annelse om dette vil funkere? Eller eventuelt hva jeg må gjøre for å få dette til å fungere?

Takker for svar på forhånd!

Det går ikke nei, du får ikke koblet de to skjermkortene:

FOR DET FØRSTE: Det er ikke 2 av samme skjermkort - Eksakt samme modell skal til.

FOR DET ANDRE: Hovedkortet ditt støtter ikke SLi altså Nvidia GeForce sine skjermkort 2 og 2, men det støtter de dårlige ATi skjermkortene i crossover som betyr at du kan kjøre 2 ATi skjermkort.

Lenke til kommentar

HÆ?! Det er da vel ikke noe problem å kjøre flere skjermkort av ulik type såfremt man ikke skal kjøre SLI eller crossfire!? Dette har jeg da gjort mange ganger før om årene. Utviklingen har da vel ikke gått BAKOVER?!

Og du klassifiserer ati-kort som DÅRLIGE? Har du fått med deg hvilke kort som yter best på HD-videoavspilling om dagen?! De nyeste ATI/AMD kortene er også støttet i powerstrip, noe som ofte gjør oppkobling mot TV mye enklere enn på nvidia, da de nyeste nvidiakortene ikke er støttet i powerstrip; grunnet at nvidia ikke vil gi fra seg specs.

Makan til tull. Skråsikker løgn, det er det det er.

Endret av JKJK
Lenke til kommentar
1. Det går ikke nei, du får ikke koblet de to skjermkortene:

2. FOR DET FØRSTE: Det er ikke 2 av samme skjermkort - Eksakt samme modell skal til.

3. FOR DET ANDRE: Hovedkortet ditt støtter ikke SLi altså Nvidia GeForce sine skjermkort 2 og 2, 4. men det støtter de dårlige ATi skjermkortene i crossover som betyr at du kan kjøre 2 ATi skjermkort.

1. Det er feil, det går helt fint.

2. Det er sant, men han spør ikke om en SLI-løsning.

3. At hovedkortet ikke støtter SLI spiller ingen rolle når han ikke vil ha SLI-løsning

4. Haha? SLI-hovedkort er jo kjent for å være dårligere enn CF-kort. Selv dem som kjører SLI ville valgt X38 HK framfor nvidia sine drittkort anytime om det var mulig..

Edit:

Trådstarter, du har fått feil løsning på ditt problem! :)

Endret av Sovehest
Lenke til kommentar

Trådnavn endret :thumbup:

Vil dette si at det er mulig å få bilde på disse 3 skjermene på samme tidspunkt?

Når det kommer til SLI, har jeg ikke så mye kunskap. Vil bare se dualview på disse to skjermene jeg har + og kanskje klone eller få enda et nytt bilde på skjerm som blir nr. 3, hvis dette er/kan bli mulig? Hvis ikke er det bare å bytte om 2 kabler.

Edit: Dualview (ikke dualwield)

Endret av thor90
Lenke til kommentar

Innstillingene for skjermene har jeg for meg du må gjøre pr. kort. Altså du kan klone de 2 skjermene på kort 1, og kjøre den 3. skjermen separat på kort 2.

Hvis alle skjermene har forskjellig oppløsning må du kjøre dualview. Har alle samme oppløsning kan du kjøre "breddemodus", men siden plasmaen sansyneligvis har annen nativeoppløsning (sikkert 1024x768) enn de andre skjermene dine, vil ikke dette bli noe særlig. Vet heller ikke hvordan det er med visnig av visse filmformater (wmv, mpeg2) i "breddemodus". Kloning av skjermer som ikke har samme oppløsning vil heller ikke bli bra. Derfor anbefaler jeg dualview.

Dette skal gå helt fint. Det du ikke kan gjøre er å koble kortene sammen i SLI slik at grafikkprosessorene jobber sammen. Da må du ha identiske kort. Men det trenger du heller ikke i ditt tilfelle.

Du slipper å kable om.

Endret av JKJK
Lenke til kommentar
I praksis tror jeg at du bør kjøre "dualview" over hele fjøla, slik at du får skrivebordet fordelt på 3 skjermer.

Så dette betyr at jeg kan enkelt få skrivebordet fordelt på 3 forskjellige skjermer?! Det hadde jo vært helt perfekt. :w00t:

Igjen takk raske svar :p

Lenke til kommentar
I praksis tror jeg at du bør kjøre "dualview" over hele fjøla, slik at du får skrivebordet fordelt på 3 skjermer.

Så dette betyr at jeg kan enkelt få skrivebordet fordelt på 3 forskjellige skjermer?! Det hadde jo vært helt perfekt. :w00t:

Igjen takk raske svar :p

Jepp. Det eneste du trenger å gjøre er å definere hva som skal være primærskjerm, og "plassere ut" hvordan skjermene er fysisk plassert ovenfor hverandre, samt sørge for at alle skjermene kjører native oppløsning og refreshrate (spes. tv'en).

Endret av JKJK
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...