Gå til innhold

Hvem selger flest konsoller i Europa? (PS3/X360)

Anbefalte innlegg

Jeg ble også noe overrasket over at ps3 hadde solgt bedre enn xbox, blant vennekretsen min eies det iallefall flere x360'er enn ps3. Men så tilhører vi ikke den yngste generasjonen med spillere heller :)

Vennekresten min (15-18 år) er det også flest som eier xbox360

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Playstation er best i det meste :!: (stolt eier)

PS3:

Er bedre en Xbox i hardware.

Killzone

Final Fantasy XIII

Gran Turismo 5

Xbox 360:

Bedre livetjeneste enn Playstation

Bedre (IMHO) og flere spill.

Dead or Alive 4

Project Gotham Racing 3&4

Ninja Gaiden 2

PS. Husk at dette er min mening,

ikke nødvendigvis det som andre mener ;)

PPS. Jeg har Xbox 360 nå,

men kommer til å skaffe meg PS3 pga. FFXIII :D

Lenke til kommentar
jesus og de skal krangle om det her da:S

hvem f bryr seg sier jeg bare.

....

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=683383

Vel, produsentane er faktisk dei einaste som har ein grunn for å bry seg om salgstal sidan det er direkte inntekt. At forbrukarane derimot driv med denne idiotien er det eg ikkje forstår.
+1

Ein av dei større trådane på forumet går på akkurat dette. Forstå det den som vil.

Hardware siden ja. Det tviler jeg på at 360 eiere benekter.
Eg benektar ikkje - men lurar på om du har konkret dokumentasjon på dette?

Reknar med du kjem til og nemne Cell prosessoren. Men etter kva eg forstår er denne betre enn PPC CPUen til 360 på nokre ting - medan PPC CPUen til 360 er betre enn Cell på andre.

Etter kva eg har lese, og fått med meg kan det oppsummerast kort slik:

PS3 har totalt 512MB ram, av desse har RSX max 256mb tilgjengeleg.

360 har totalt 512MB ram (522(?)). GPU og anna stuff deler denne etter behov. 360 har i tillegg 10MB EDram(?)

Så frå mi side - ser det ut som om 360en har den mest optimale hardwaren. Dette har ein jo sett ifrå eit utviklarstandpunkt over 2 år no. Specs har lite og sei i den store samanhengen. På ein spelkonsoll er det spela som tel, og fram til no er det litan tvil på kor dei fleste av trippel-a spela er.

Som sagt, dette er mi oppfatning. Dersom du eller nokon andre har noko konkret info som tilseier at den eine har betre hardware enn den andre skal ikkje eg væra vanskeleg.

Endret av Gaz West
Lenke til kommentar
jesus og de skal krangle om det her da:S

hvem f bryr seg sier jeg bare.

....

Vel, produsentane er faktisk dei einaste som har ein grunn for å bry seg om salgstal sidan det er direkte inntekt. At forbrukarane derimot driv med denne idiotien er det eg ikkje forstår.
+1

Ein av dei større trådane på forumet går på akkurat dette. Forstå det den som vil.

Hardware siden ja. Det tviler jeg på at 360 eiere benekter.
Eg benektar ikkje - men lurar på om du har konkret dokumentasjon på dette?

Reknar med du kjem til og nemne Cell prosessoren. Men etter kva eg forstår er denne betre enn PPC CPUen til 360 på nokre ting - medan PPC CPUen til 360 er betre enn Cell på andre.

Etter kva eg har lese, og fått med meg kan det oppsummerast kort slik:

PS3 har totalt 512MB ram, av desse har RSX max 256mb tilgjengeleg.

360 har totalt 512MB ram (522(?)). GPU og anna stuff deler denne etter behov. 360 har i tillegg 10MB EDram(?)

Så frå mi side - ser det ut som om 360en har den mest optimale hardwaren. Dette har ein jo sett ifrå eit utviklarstandpunkt over 2 år no. Specs har lite og sei i den store samanhengen. På ein spelkonsoll er det spela som tel, og fram til no er det litan tvil på kor dei fleste av trippel-a spela er.

Som sagt, dette er mi oppfatning. Dersom du eller nokon andre har noko konkret info som tilseier at den eine har betre hardware enn den andre skal ikkje eg væra vanskeleg.

Selv om du har lest i se og hør at RSX har max 256mb tilgjengelig så stemmer ikke dette. Det er fullt mulig for RSX å bruke av den andre minnebanken. Dette har da vært diskutert tusen ganger før, og jeg vet du har vært med i de diskusjonene.

Despite the fact that the RSX comes from the same lineage as the G70, there are a number of changes to the core. The biggest change is that RSX supports rendering to both local and system memory, similar to NVIDIA’s Turbo Cache enabled GPUs. Obviously rendering to/from local memory is going to be a lot lower latency than sending a request to the Cell’s memory controller, so much of the architecture of the GPU has to be changed in order to accommodate this higher latency access to memory. Buffers and caches have to be made larger to keep the rendering pipelines full despite the higher latency memory access. If the chip is properly designed to hide this latency, then there is generally no performance sacrifice, only an increase in chip size thanks to the use of larger buffers and caches.

www.anandtech.com

Er vel ganske logisk når man ser at spill som COD4 må granskes nøye før at man ser at bakken og ett par andre ting har lavere oppløsning på ps3 versjonen enn på xbox 360 versjonen. Disse små forskjellene tror jeg kommer av at Ps3's OS tar noen flere MB enn xbox 360's os.

Lenke til kommentar

Vennligst ikkje start ein lang diskusjon om kva som er best av 360 og PS3. Tenk over om innlegget ditt faktisk er relevant for trådens emne før dykk postar. Viss det ikkje er det kan du ta det i ein annnan tråd. :)

Lenke til kommentar

Lurer på de som påstår noe som helst om hver av konsollene her faktisk har testet dette selv. Er så dritlei folk som leser noe på ett nettsted og så tar det som fakta. Gjør deg opp din EGEN MENING hver så snill.

Ikke vær en saueflokk. Ha egne tanker og meninger.

Sett deg ned og bruk god tid med hver konsoll. Så kan du gjøre opp en mening. Hva andre sier betyr ingenting.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

hadde bare Microsoft fjernet kopi-retten/beskyttelsen til 360'en så jeg kan få legge ting fra en bærbar harddisk/minnepenn/flashdisk osv.. INN på harddisken på konsollen og ikke bare lese innholdet hadde jeg vært storfornøyd med xbox'en min:)

post-146201-1216323127_thumb.jpg

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...