Litek89 Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Eller så kjøper enn begge og sier som Ole Brum "Ja takk, begge deler" Lenke til kommentar
Mynotir Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Enig med de fleste! folk kjøper ikke konsoll utfra hva flertallet kjøper.Man kjøper Xbox 360 om man vil ha gode spill med en gang, og man kjøper PS3 om man er konsekvent PlayStation-fan eller om man liker å leve i håp om at PS3-spillene kommer til å knuse 360 i fremtiden en gang! Det er faktisk noen som kjøper etter hvem som har solgt mest. Det er kanskje ikke den vanligste grunnen, men det er allikevel sikkert noen tusen konsoller. Derfor bryr produsente seg også om å få frem at de har solgt mest konsoller. Det er bare PR. Lenke til kommentar
XDamage Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Man kjøper Xbox 360 om man vil ha gode spill med en gang, og man kjøper PS3 om man er konsekvent PlayStation-fan eller om man liker å leve i håp om at PS3-spillene kommer til å knuse 360 i fremtiden en gang! Det vil vært et sant utsagn for nøyaktig et år siden. Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 (endret) Tror at dette er noe tull fra Sony sitt side. De trikser sikkert med tallene pga dens "få en PS3 gratis med kjøp at TV" tilbudet. Nå er jo det faktisk 1 stk. solgt PS3, uansett hvor "inkludert" det var i prisen til tven. Det er ikke triksing med salgstall det. Skal jeg strekke meg langt så vil jeg kalle det for subsidiering. Nokia selger jo ikke mindre telefoner selv om Telenor selger deg et abn. til 4000,- i året og inkluderer telefonen i "tilbudet" for en krone ekstra. Det er faktisk noen som kjøper etter hvem som har solgt mest. Det er kanskje ikke den vanligste grunnen, men det er allikevel sikkert noen tusen konsoller. Derfor bryr produsente seg også om å få frem at de har solgt mest konsoller. Det er bare PR. Det er nok ikke bare for å selge flere konsoller at de kan finne på å blåse opp salgstall. Det ville vel ikke vært så fjærnt å tro at det kan ha noe med aksjonærer, aksjekjøpere osv. også. Da salgstall er en god indikasjon på omsettning og fortjeneste. Som igjen (hvis jeg ikke er helt på jordet) har stor inflytelse på aksjekurs. Endret 26. juni 2008 av Dj_eLmO Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Er man interesert i spill: Kjøp 1 enhet, 2 enhet eller alle 3 enhetene. Koser seg glugg ihjel med dem man har. Er man ikke interesert i spill: Man kjøper en enhet, lar den stå i eksa hele dagen mens man sitter på diskusjon.no og andre nettsteder for å bastant påstå at den enheten, som fremdeles lukter butikk og ikke har engang sett eieren sin, er den beste i verden. Lenke til kommentar
Essem Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Kos dere med den konsollen dere har, ikke bry dere om den er bedre enn alt annet Lenke til kommentar
Adriano Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Er egentlig ganske relevant for Sony og Microsoft, da det å bli fremstilt som "den mestselgende konsollen" kan gjøre underverker for videre salg. Er utvilsomt mange svake sjeler der ute som sitter på gjerdet og vil kaste seg på vinnerhesten, og konsollprodusentene har, som dette tilfellet antyder, ingen problemer med å være smålige for å overbevise denne gruppen om at deres konsoll er mestselgende. Men som nevnt, jeg og (forhåpentligvis)flertallet her på forumet har nok liten interesse av hvem som selger mest. Så lenge alle tre selger nok til å holde seg på markedet og gå i pluss, er jeg stort sett fornøyd. Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 (endret) CLAAASH OF TEH FANBOYS!!! Tengte jeg når jeg leste artikkelen, skal lese litt på tråden nå for og finne ut om jeg hadde rett, edit snart. edit: utsagnet mitt var riktig til en viss grad, selv om det var mindre skriveleifer her enn det jeg trodde. Endret 26. juni 2008 av kristus? Lenke til kommentar
Bamsemumsen Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Best? Hvordan kan man påstå at en konsoll er bedre enn en annen? For meg er Xbox 360 best i og med at kontrollen passer ypperlig til FPS-spillene til Xbox 360, som etter min smak er jævlige kule og jeg elsker dem kombinert med kontrollen til konsollen. Jeg trenger ikke bevise for noen andre at den er "bedre". Jeg er fornøyd med mitt valg og angrer ikke et sekund. Fanboys er idioter som er usikre, kanskje de ble banka på vei hjem fra skolen eller noe? My point: De som bryr seg om salgstall er noen forbanna tullinger. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 (endret) ps3- er best, ingenprotest, den som sier imot er en idiot Hardware siden ja. Det tviler jeg på at 360 eiere benekter. Men innen konsoll så dreier det seg om spill, så har nok 360 gull medaljen der. Samt funksjoner og tjenester vinner den også på. Men ellers er PS3 best ja. Mens den som sitter på tronen er nok PCen. (IMO) Endret 26. juni 2008 av AvidGamer Lenke til kommentar
Der Kommissar Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Vil vel tro at 360 har høyest salgstall, rett og slett fordi den er rimeligere. Kjøpte meg selv nettopp en 360, selv om jeg av hjertet tilhører Sony. Hvorfor? Pris. 360 Arcade nede i latterlige 1490 for tiden, og for de av oss som ikke trenger alt av stash til konsollen med en gang, er dette midt i blinken. Fikk det ikke helt med meg i artikkelen; salgstallene er totalsalg? Om det er tilfelle, vil det jo vært rart om Microsofts konsoll hadde solgt mindre, siden den har vært i salg såpass lenge. Lenke til kommentar
ttt Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 My point: De som bryr seg om salgstall er noen forbanna tullinger. Eller kanske det rett og slett er personar som er interessert i fleire aspekt av spelindustrien (eller spesfikke fagområder for den saks skyld). Det er rart at fleire tilsynelatande ikkje har forståing for dette. Der Kommissar: Eg forstår det som det er snakk om totale salstal for Europa. Lenke til kommentar
Mynotir Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 (endret) My point: De som bryr seg om salgstall er noen forbanna tullinger. Ikke alle setter seg inn i alt på konsollfronten. De kjøper det som virker som å være den mest populære, fordi den vanligvis også er bedre. Det er jo en grunn til at den er mest populær. Derfor er salgstall en lett måte å finne ut hvilken konsoll du skal kjøpe. Selvfølgelig vil produsentene tjene på dette, og sier at de har solgt mest. At dette er noe bare forbanna tullinger gjør er noe en tulling ville sagt. De som bryr seg om salgstall interesserer seg ikke like mye for konsoller som de i denne tråden. Endret 26. juni 2008 av Mynotir Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Hvordan skal analytikere sammenligne salgstallene når microsoft ikke kommer ut med de :o Lenke til kommentar
Bruker-104685 Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Jeg kjøper hvem jeg vil av konsollene Bryr meg ikke døyten hvem som vinner salgskrigen For meg så er det spillene som utgjør en vinner Sitter med alle 3 konsollene og bare ler meg skakk av folk som bryr seg om salgstall Lenke til kommentar
Bruker-104685 Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 ps3- er best, ingenprotest, den som sier imot er en idiot Hardware siden ja. Det tviler jeg på at 360 eiere benekter. Men innen konsoll så dreier det seg om spill, så har nok 360 gull medaljen der. Samt funksjoner og tjenester vinner den også på. Men ellers er PS3 best ja. Mens den som sitter på tronen er nok PCen. (IMO) merkelig utsagn " Mens den som sitter på tronen er nok Pcen." Ja da kan du nevne noen spill som har solgt bedre til pc enn for eks 360? Til og med COD4 har solgt bedre til 360 enn pc Er det pga Crysis som gjør att pc er på førsteplass? spar meg viss du mener det, eller er pc best pga du kan skaffe gratis spill til den? Lenke til kommentar
frankpettersen Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Jeg tror faktisk salgstall spiller en viktig rolle. Først og fremst vil det ha en vektende effekt på dem som er usikker på hvilken konsoll de skal kjøpe. Om flertallet kjøper en konsoll, tilsier logikken at det er større sjanse for at en faktisk gjør det samme. I tillegg har det naturligvis en effekt på hvilke spill som blir tilgjengelige på hver plattform. Faller en konsoll ifra, vil utviklerene verge seg for å designe spillet for den platformen. Rettigheter og spill som er låst til en konsoll er for nintendo-fanatikere. :-) Jeg hummrer litt når jeg leser disse "jævla fanboys"-meldingene, gjerne skrevet av en person som har kjøpt alle konsoller og dermed regner seg som helt nøytral . Om en nå kjøper en konsoll, så er det jo fordi det er noe ekstra med den som gjør at den skiller seg ut fra resten. For å si det sånn: Jeg vet nøyaktig hvorfor jeg har kjøpt konsollen min, og hvorfor jeg ikke har kjøpt den andre. Fanboy blir jeg først når jeg forsvarer kjøpet mitt bare fordi jeg eier den konsollen. Lenke til kommentar
frankpettersen Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 merkelig utsagn " Mens den som sitter på tronen er nok Pcen." Ja da kan du nevne noen spill som har solgt bedre til pc enn for eks 360? World of warcraft Command & conquerer serien Age of conan Half-life serien Crysis osv, osv, osv Les posten til cHilfiger en gang til, så tar du nok hva han mente ;-) Lenke til kommentar
-Metallica- Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Det er sjølvsagt viktig for forbrukarane å veta at selskapa har suksess med produkta sine. Dette vil gje ei større framtid for både selskapa og produkta og dermed gi forbrukarane meir å glede seg over. Lenke til kommentar
Ter0nd Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Playstation er best i det meste :!: (stolt eier) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg