Phreak Paradize Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 OK Mr.Submariner. Men beklager for det lille "utbruddet" mitt. Jeg hadde ikke fått i meg frokost på det tidspunktet, så kroppen min var lett mottakelig for irritasjon, så jeg er nok ikke interessert i å "diskutere" mer rundt akkurat dette. So.. On-topic for the first time.. Det vil være mulig å kjøpe en ulåst versjon fra USA for 599,- og 699,- dollar, altså 3000 eller 3500 kroner med dollarkurs på 5. http://www.engadget.com/2008/07/01/atandt-...-pricing-plans/ Har ikke At&T eneretten? Og er det lov å selge iPhone uten abb. i USA? Vil ikke Apple og AT&T reagere? Eller er saken her at man kjøper en iPhone for f.eks 199 dollar, og bryter bindingen slik som man kan gjøre her? Ettersom det jeg har lest er det fremdeles at&t som har eneretten på iphone i usa, dersom det kommer ulåste telefoner på markedet tipper jeg at&t slår hardt ned på det så gleden blir kortvarig.. Om du bryter kontrakten så er fremdeles telefonen låst til At&t, så med mindre du kan jailbreake den og frigjøre simlåsen.. så er den fremdeles ubrukelig.. samme i norge, låst til necom i 1år. Lenke til kommentar
µT. Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Ellers ser det ut til at det er mye likt med iphone 1 og iphone3g.. selv om den er tynnere så har den samme manglene som gjorde iphone1 ubrukelig som noen seriøs telefon.. Hvilke mangler tenker du på? Den nye modellen er forøvrig marginalt tykkere enn den gamle, ikke tynnere. Ick.. jeg gikk bare ut i fra bildene netcom viste.. sorry.. tykkere?.. jesus.. iphone 1 er tykk nok. Mangler?.. Tja hvor skal vi begynne? -Ingen mms støtte -Ikke mulighet for å slette enkeltvise sms'er -Ikke mulighet og videre sende sms'er -Ikke mulighet til å kopiere tekst i sms -Tar ikke bort +47 foran nr og dermed blir +47 12345678 ikke samme nr som 12345678 i nummerboken og alle nr må lagres dobbelt. -Ipod delen takler ikke bass i det heletatt, bruk av equalizer fører til grumsete lyd. -All data slettes ved Firmware update. -Laber synkroniserings evne med outlook (alle kontakter må redigeres dersom de inneholder spesialtegn eller ekstra informasjon). -Dårlig Wifi bit, takler kun enkle krypteringer. -Dårlig batteri tid, men kan leve med det pga stor og fin skjerm. -Ikke mulig å velge egne lyder på noe som helst. -Ikke støtte for sending eller mottak av MMS. -Dårlig kamera (men men, jeg bruker det sjeldent eller aldri så).. -Ikke mulighet for å slette mange mails samtidig, spam er et ork på denne telefonen. -Ikke mulighet for stylus, noen ganger er det lovlig irriterende å skrive på det tastaturet. -Lite fleksibel uten å jailbreake, dvs installere ikke Apple godkjente applikasjoner/spill. Nuh.. det er sikkert mer, men det er det jeg kommer på i farten.. Men, dette er horribelt off topic.. Skal bli interessant og se hvor fort den blir knekt.. at hackere jobber for apple er nå sikkert fint, om det hjelper noe er heller lite trolig... - MMS kan man selv fikse. - Det med videresending av SMS skal finnes i update 2.0 - Kopiering av tekst kan man selv fikse. -Tar ikke bort +47 foran nr og dermed blir +47 12345678 ikke samme nr som 12345678 i nummerboken og alle nr må lagres dobbelt. Ehm.. Nei.. Igjen, så kan dette selv fikses! -All data slettes ved Firmware update. Vet du om noen mobiler som ikke blir nullstilt ved flashing? Hvis ja, spytt ut. -Dårlig Wifi bit, takler kun enkle krypteringer. Mulig det, men jeg har ikke hatt noen problemer med Wifi. -Dårlig batteri tid, men kan leve med det pga stor og fin skjerm. Hva kan man forvente med en 3,5" skjerm og en tykkelse på ca. 1 cm? -Ikke mulig å velge egne lyder på noe som helst. Bruker du hodet litt, så jo, det gjør det. -Ikke mulighet for å slette mange mails samtidig, spam er et ork på denne telefonen. Skal være fikset i 2.0 -Ikke mulighet for stylus, noen ganger er det lovlig irriterende å skrive på det tastaturet. Det er berøringsskjerm, og ikke trykkskjerm. Det er en smakssak. -Lite fleksibel uten å jailbreake, dvs installere ikke Apple godkjente applikasjoner/spill. Velkommen etter. Jailbreaking er nok unødvendig nå når denne kommer i salg her. Alt i alt tviler jeg sterkt på at du i det hele tatt har tatt på en iPhone. Eier du selv en iPhone, så var det makan til lite kunnskap hos deg. Det meste kan fikses. Lenke til kommentar
Gromit Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Bra du gadd å svare Steffen Moss Jeg tenkte, men ga opp. hehe Lenke til kommentar
Phreak Paradize Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Ellers ser det ut til at det er mye likt med iphone 1 og iphone3g.. selv om den er tynnere så har den samme manglene som gjorde iphone1 ubrukelig som noen seriøs telefon.. Hvilke mangler tenker du på? Den nye modellen er forøvrig marginalt tykkere enn den gamle, ikke tynnere. Ick.. jeg gikk bare ut i fra bildene netcom viste.. sorry.. tykkere?.. jesus.. iphone 1 er tykk nok. Mangler?.. Tja hvor skal vi begynne? -Ingen mms støtte -Ikke mulighet for å slette enkeltvise sms'er -Ikke mulighet og videre sende sms'er -Ikke mulighet til å kopiere tekst i sms -Tar ikke bort +47 foran nr og dermed blir +47 12345678 ikke samme nr som 12345678 i nummerboken og alle nr må lagres dobbelt. -Ipod delen takler ikke bass i det heletatt, bruk av equalizer fører til grumsete lyd. -All data slettes ved Firmware update. -Laber synkroniserings evne med outlook (alle kontakter må redigeres dersom de inneholder spesialtegn eller ekstra informasjon). -Dårlig Wifi bit, takler kun enkle krypteringer. -Dårlig batteri tid, men kan leve med det pga stor og fin skjerm. -Ikke mulig å velge egne lyder på noe som helst. -Ikke støtte for sending eller mottak av MMS. -Dårlig kamera (men men, jeg bruker det sjeldent eller aldri så).. -Ikke mulighet for å slette mange mails samtidig, spam er et ork på denne telefonen. -Ikke mulighet for stylus, noen ganger er det lovlig irriterende å skrive på det tastaturet. -Lite fleksibel uten å jailbreake, dvs installere ikke Apple godkjente applikasjoner/spill. Nuh.. det er sikkert mer, men det er det jeg kommer på i farten.. Men, dette er horribelt off topic.. Skal bli interessant og se hvor fort den blir knekt.. at hackere jobber for apple er nå sikkert fint, om det hjelper noe er heller lite trolig... - MMS kan man selv fikse. - Det med videresending av SMS skal finnes i update 2.0 - Kopiering av tekst kan man selv fikse. -Tar ikke bort +47 foran nr og dermed blir +47 12345678 ikke samme nr som 12345678 i nummerboken og alle nr må lagres dobbelt. Ehm.. Nei.. Igjen, så kan dette selv fikses! -All data slettes ved Firmware update. Vet du om noen mobiler som ikke blir nullstilt ved flashing? Hvis ja, spytt ut. -Dårlig Wifi bit, takler kun enkle krypteringer. Mulig det, men jeg har ikke hatt noen problemer med Wifi. -Dårlig batteri tid, men kan leve med det pga stor og fin skjerm. Hva kan man forvente med en 3,5" skjerm og en tykkelse på ca. 1 cm? -Ikke mulig å velge egne lyder på noe som helst. Bruker du hodet litt, så jo, det gjør det. -Ikke mulighet for å slette mange mails samtidig, spam er et ork på denne telefonen. Skal være fikset i 2.0 -Ikke mulighet for stylus, noen ganger er det lovlig irriterende å skrive på det tastaturet. Det er berøringsskjerm, og ikke trykkskjerm. Det er en smakssak. -Lite fleksibel uten å jailbreake, dvs installere ikke Apple godkjente applikasjoner/spill. Velkommen etter. Jailbreaking er nok unødvendig nå når denne kommer i salg her. Alt i alt tviler jeg sterkt på at du i det hele tatt har tatt på en iPhone. Eier du selv en iPhone, så var det makan til lite kunnskap hos deg. Det meste kan fikses. HA ha ha ha.. Neida.. har ikke hatt iphone.. aldri.. bruk hodet.. joda.. alt som har med det du sier kan fikses selv.. joda.. det kan det.. når du knekker faenskapen og kan laste inn applikasjoner.. Det jeg snakket om var telefonen du kjøper (eller som jeg kjøpte på at&t outlett i NY), som ikke har noen av de funksjonalitetene.. 1.1cm tykk og størrelsen burde tilsi bedre batteritid, du kan ei heller bytte batteri.. Jada, om du er flink nok kan du sikkert få den til å gjøre hva du vil, det er ikke poenget, jeg bytta ringetoner jeg og, det er heller ei poenget. Men den telefonen du kjøper i butikken er ikke fleksibel.. Du kan godt mene at den er det fordi du kan fikse alt.. Men kan alle andre som kjøper den det? Uten å installere programmer via installer..??? NEI.. Om du ikke tror meg så har du neppe hatt noen iphone. Når det gjelder firmware oppdateringer.. Vel.. Min P800 mista ikke data, min w880 mista ikke data.. Instillingene ble tilbakestilt, men ikke alt jeg hadde lagt inn av musikk og bilder jeg hadde tatt. Hva som kommer eller muligens kommer i 2.0 er knekkende likegyldig, det blir i så tilfelle 5 gang alt slettes på den, noe jeg ikke gidder. Det er hva jeg har mulighet til nå jeg klager på.. ikke hva jeg muligens har eller ikke har i neste eller neste eller neste oppgradering. Jeg er fullstendig klar over mms evnene til iphone.. horribelt, fungerer labert... Også klar over tilleggs programmvare for å ta video (som ikke støttes å sende i mms, men det kommer sikkert i en ny versjon)... Til slutt, all min klage på iphone er med apple's software slik du får den, kjøpt, eller hva nå du gjør.. ikke hva man må fikse selv.. Når jeg kjøper en mobiltelefon så er det et minimum av funksjonalitet jeg forventer ferdig installert, kjøper jeg i tillegg en "multimedia"mobil (som iphone profileres som) forventer jeg dog mye mer.. Men hvorfor kjøper ikke dere openmoko telefoner da?.. som er heeeelt åpne? Eller er dere blinde på design ? Eller liker å ha en tung kloss i lomma? Gøy med fanboys som ikke skjønner at alle ikke er like blinde som dem.. Ha en fin dag. Lenke til kommentar
µT. Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 HA ha ha ha.. Neida.. har ikke hatt iphone.. aldri.. bruk hodet.. joda.. alt som har med det du sier kan fikses selv.. joda.. det kan det.. når du knekker faenskapen og kan laste inn applikasjoner.. Det jeg snakket om var telefonen du kjøper (eller som jeg kjøpte på at&t outlett i NY), som ikke har noen av de funksjonalitetene.. 1.1cm tykk og størrelsen burde tilsi bedre batteritid, du kan ei heller bytte batteri.. Jada, om du er flink nok kan du sikkert få den til å gjøre hva du vil, det er ikke poenget, jeg bytta ringetoner jeg og, det er heller ei poenget. Men den telefonen du kjøper i butikken er ikke fleksibel.. Du kan godt mene at den er det fordi du kan fikse alt.. Men kan alle andre som kjøper den det? Uten å installere programmer via installer..??? NEI.. Om du ikke tror meg så har du neppe hatt noen iphone. Når det gjelder firmware oppdateringer.. Vel.. Min P800 mista ikke data, min w880 mista ikke data.. Instillingene ble tilbakestilt, men ikke alt jeg hadde lagt inn av musikk og bilder jeg hadde tatt. Hva som kommer eller muligens kommer i 2.0 er knekkende likegyldig, det blir i så tilfelle 5 gang alt slettes på den, noe jeg ikke gidder. Det er hva jeg har mulighet til nå jeg klager på.. ikke hva jeg muligens har eller ikke har i neste eller neste eller neste oppgradering. Jeg er fullstendig klar over mms evnene til iphone.. horribelt, fungerer labert... Også klar over tilleggs programmvare for å ta video (som ikke støttes å sende i mms, men det kommer sikkert i en ny versjon)... Til slutt, all min klage på iphone er med apple's software slik du får den, kjøpt, eller hva nå du gjør.. ikke hva man må fikse selv.. Når jeg kjøper en mobiltelefon så er det et minimum av funksjonalitet jeg forventer ferdig installert, kjøper jeg i tillegg en "multimedia"mobil (som iphone profileres som) forventer jeg dog mye mer.. Men hvorfor kjøper ikke dere openmoko telefoner da?.. som er heeeelt åpne? Eller er dere blinde på design ? Eller liker å ha en tung kloss i lomma? Gøy med fanboys som ikke skjønner at alle ikke er like blinde som dem.. Ha en fin dag. Ser du i signaturen min, så står det iPhone der. Så jo, jeg har iPhone. Ja, jeg skjønner hva du mener. Hadde du heller sagt det i forrige post, så kunne vi ha spart litt tid. Openmoko? Nja.. Jeg er en fan av konseptet. Men selve telefonen ser jo helt forjævlig ut. Det er rett og slett en badeand. Pure plastic! Så jeg takker nok nei til den for øyeblikket. Kommer det en Openmoko telefon med bra design, så skal jeg heller vurdere det. Lenke til kommentar
woptidu Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 OK Mr.Submariner. Men beklager for det lille "utbruddet" mitt. Jeg hadde ikke fått i meg frokost på det tidspunktet, så kroppen min var lett mottakelig for irritasjon, så jeg er nok ikke interessert i å "diskutere" mer rundt akkurat dette. So.. On-topic for the first time.. Det vil være mulig å kjøpe en ulåst versjon fra USA for 599,- og 699,- dollar, altså 3000 eller 3500 kroner med dollarkurs på 5. http://www.engadget.com/2008/07/01/atandt-...-pricing-plans/ Har ikke At&T eneretten? Og er det lov å selge iPhone uten abb. i USA? Vil ikke Apple og AT&T reagere? Eller er saken her at man kjøper en iPhone for f.eks 199 dollar, og bryter bindingen slik som man kan gjøre her? Ettersom det jeg har lest er det fremdeles at&t som har eneretten på iphone i usa, dersom det kommer ulåste telefoner på markedet tipper jeg at&t slår hardt ned på det så gleden blir kortvarig.. Om du bryter kontrakten så er fremdeles telefonen låst til At&t, så med mindre du kan jailbreake den og frigjøre simlåsen.. så er den fremdeles ubrukelig.. samme i norge, låst til necom i 1år. Umhz.. så du påstår at NetCom ikke gir ut operatørløskoden om du betaler gebyret for avtalebruddet? Lenke til kommentar
Gromit Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Nope. For å bryte binding på abonnement og fjerne operatørlås er 2 forskjellige ting. Lenke til kommentar
Trazor Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Nope. For å bryte binding på abonnement og fjerne operatørlås er 2 forskjellige ting. En operatørlås er jo noe som er forbundet med ditt abonement. Og hvis du kjøper deg ut av ditt abbonement må de jo gi deg opplåsningskoden til din telefon slik at du kan bruke andre tilbydere på den. Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 En operatørlås er jo noe som er forbundet med ditt abonement. Og hvis du kjøper deg ut av ditt abbonement må de jo gi deg opplåsningskoden til din telefon slik at du kan bruke andre tilbydere på den. Nei, en operatørlås er en operatørlås og binding på et abonnement er binding på et abonnement. Altså to forskjellige ting, som ikke behøver å ha noe sammenheng. Du kan kjøpe telefon med binding uten at den er operatørlåst, eller en operatørlåst telefon uten at du sier ja til binding. Ergo er det ingen som riktig vet om Netcom vil låse opp en iPhone når du sier opp bindingen, siden det er vanskelig å vite hvilken holdning de vil ha til et. Lenke til kommentar
havfal Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Nå vet jeg ikke om NetCom praktiserer dette, men hos Telenor, når man skal portere inn et nummer,(når man bytter fra en anne operatør, til NetCom), får man muligheten til å låse opp telefonen gratis om man inngår ett års binding hos Telenor. Dette for at kunden skal kunne bruke sin nye telefon med en gang, for kunden er jo uansett bunnet opp til Telenor i et år, så de tjener sitt. Er dette er praksis som eksisterer i NetCom? Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Er dette er praksis som eksisterer i NetCom? Nei. Lenke til kommentar
Trazor Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Nei, en operatørlås er en operatørlås og binding på et abonnement er binding på et abonnement. Altså to forskjellige ting, som ikke behøver å ha noe sammenheng. Du kan kjøpe telefon med binding uten at den er operatørlåst, eller en operatørlåst telefon uten at du sier ja til binding. Ergo er det ingen som riktig vet om Netcom vil låse opp en iPhone når du sier opp bindingen, siden det er vanskelig å vite hvilken holdning de vil ha til et. Greit nok, de behøver ikke ha en sammenheng, men de har vanligvis det. Da min kontraktstid hos Telenor gikk ut, trengte jeg bare å ringe for å få låst den opp. Når jeg sa opp hos Chess, sa jeg opp avtalen, betalte gebyret og fikk opplåsningskoden. Lenke til kommentar
Gromit Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Det er fordi hos Chess så betaler du ikke for en sponset telefon. Du betaler avbetaling som på et lån. Det er hovedforskjellen. Lenke til kommentar
havfal Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Er dette er praksis som eksisterer i NetCom? Nei. Synd. Satser på at Telenor fortsetter med dette når de og skal selge telefonen. Lenke til kommentar
shorty6boy1 Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Fikk en Iphone 3G i 18års dag:)! Den ble kjøpt i USA, eller...den ble bestilt i usa, og blir sendt den 11. juli, så jeg regner med (kan ikke garantere før jeg har den) at det finnes en mulighet å skaffe uten at&t binding. Tlf. blir kjøpt av privatperson i usa..(amerikansk venn) Men jeg ser jo nå at det virker som om at jg kanskje ikke kan få brukt den i det hele tatt? Er det idet hele tatt noen sannsynlighet for at 3g utgaven er mulig å hacke?..med tanke på at apple nå har plukket opp no hackers? Skjønner ikke helt opplegget:( Har ønsket meg iphonen helt villt lenge, så håper noen master brains får fikset det! Lenke til kommentar
Gromit Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Enda et innlegg på hvorfor hastverk er lastverk og kanskje kommer til å koste penger. på et hypa produkt som iPhone må man vente til løsningene er presentert! Lenke til kommentar
shorty6boy1 Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Enda et innlegg på hvorfor hastverk er lastverk og kanskje kommer til å koste penger. på et hypa produkt som iPhone må man vente til løsningene er presentert! Det er vel egentlig et totalt uinteressant svar...off, kunne ønske folk bare kunne svare på spm. isteden for å prove pointsa sine hver eneste dag her:S ..get a life har ikke sunket så lavt i livet at jg kjøper gavene mine selv. Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Poenget er at ingen vet om iPhone 3G kan låses opp enda eller hvor lang tid det vil ta før et klokt hode får det til. Ergo, det er ikke noe svar å gi på spm utenom at ingen vet. Lenke til kommentar
shorty6boy1 Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Poenget er at ingen vet om iPhone 3G kan låses opp enda eller hvor lang tid det vil ta før et klokt hode får det til. Ergo, det er ikke noe svar å gi på spm utenom at ingen vet. det var vel egentlig det jeg ville vite. takk Jeg skjønner bare ikke helt..at, når den allerede er åpen, altså ikke bndet til noe nett, funker det ikke bare å trøkke inn sitt eget sim kort å fyre løs a? Lenke til kommentar
kewell79 Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 iPhone Firmware 2.0 vil iflg. rykter være identisk med siste betaversjon - build 5A345. Samme rykter sier at både iTunes 7.7 og firmware 2.0 vil være tilgjengelig når MobileMe service er klar, og det vil skje 9. juli mellom kl. 18.00-24.00 amerikansk tid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå