Gå til innhold

iPhone 3G hacking!

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har tenkt å oppgradere fra iPhone til iPhone 3G! Jeg har tele2 så gidder ikke kjøpe i norge. Jeg skal kjøpe i usa eller i hong kong. Er det samme greie med¨å hacke den ny som den gamle? Eller hva må man gjøre? Noen som vet??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, jeg har tenkt å oppgradere fra iPhone til iPhone 3G! Jeg har tele2 så gidder ikke kjøpe i norge. Jeg skal kjøpe i usa eller i hong kong. Er det samme greie med¨å hacke den ny som den gamle? Eller hva må man gjøre? Noen som vet??

Nei, nå har de gått over til at abonnementet må signeres i butikken der du kjøper iPhone 3G. Dette betyr at du ikke kan unngå abonnementet, og dermed må leve med skyhøye månedsavdrag om du planlegger å anskaffe en iPhone 3G.

Lenke til kommentar

Iphone i usa får du ikke kjøpt med mindre du binder deg til 2års AT&T kontrakt.. bryter du den må du ut med 175$..

I hong kong aner jeg ikke hvordan de gjør det, men at det blir bundet til mobiloperatøren osv tvivler jeg ikke på.. Men om det er mulig å sno seg unna..

Den nye må jailbreakes på en annen måte da den garantert har annen firmware&baseband.. følg med på http://iphone.unlock.no/ .. der pleier det å ligge det du trenger.. de er kanskje ikke først i verden, men om du kan vente 1-2 uker...

skal selv aldri mer ha iphone.. men det er en annen historie..

Lenke til kommentar

2.0 er allerede hacket. Les mer om det her.

Skal også nevnes at 2.0 Beta ligger ute nå til testing. Men jeg anbefaler dog ingen til å oppgradere til dette nå, med mindre man vet hva man gjør.

Endret av Steffen Moss
Lenke til kommentar
2.0 er allerede hacket. Les mer om det her.

Skal også nevnes at 2.0 Beta ligger ute nå til testing. Men jeg anbefaler dog ingen til å oppgradere til dette nå, med mindre man vet hva man gjør.

Det hjelper lite at firmware 2.0 er hacket, siden dette gjelder for den gamle iPhone og ikke iPhone 3G. iPhone 3G kan f.eks. ha ny bootloader-versjon som stenger ute metodene brukt for å hacke førstegenerasjon iPhone. Og da er vi like langt inntil et glupt hode finner en vei rundt dette.

Det tok flere måender før både første bootloader 3.9 og den senere 4.6 var hacket.

Endret av Submariner
Lenke til kommentar

Joda, men ang. bootloadere, så har jeg oppgradert fra 3.9 til 4.6 nå. For når man oppgraderer til 1.1.4 med bla. ZiPhone, så nedgraderer ZiPhone bottloaderen til 3.9. En fin virkning av oppgraderingen er at batteriet er betydelig bedre.

Jeg gjorde dette etter at jeg leste det i en tråd på iPod1.no eller ett annet iPhone-forum. Det er altså en hel del andre som har fått bedre batteri etter dette.

Lenke til kommentar
Iphone i usa får du ikke kjøpt med mindre du binder deg til 2års AT&T kontrakt.. bryter du den må du ut med 175$..

Da lønner det seg uansett med en tur til USA. Kjøper iPhone til en pris av 199 dollar, bryter abonnementet og må ut med 175 dollar, tilsammen 374 dollar som jo er under 2000,-

Lenke til kommentar
Joda, men ang. bootloadere, så har jeg oppgradert fra 3.9 til 4.6 nå. For når man oppgraderer til 1.1.4 med bla. ZiPhone, så nedgraderer ZiPhone bottloaderen til 3.9. En fin virkning av oppgraderingen er at batteriet er betydelig bedre.

Jeg gjorde dette etter at jeg leste det i en tråd på iPod1.no eller ett annet iPhone-forum. Det er altså en hel del andre som har fått bedre batteri etter dette.

Men hva har dette med hacking av iPhone 3G å gjøre?

Du kunne gjøre det du gjorde fordi både bootloader 4.6 og 3.9 nå er hacket, ZiPhone som du refererer til kom etter begge bootloaderene var hacket. Hvis du hadde en ny iPhone med bootloader 4.6 før denne bootloaderen ble hacket, så kunne du ikke låse opp mobilen til å ringe med. Det fantes kun hardware-løsninger som Turbosim o.l., man kunne etter ikke lang tid jailbreake telefonen, men ikke noe softwarebasert løsning på opplåsning fordi bootloader 4.6 stengte for muligheten.

Så kommer Apple med en ny bootloader i forbindelse med iPhone 3G som lukker smutthullene i 4.6 og 3.9, må denne hackes igjen for å tillate opplåsning med mer. Noe som tar tid.

Heldigvis oppgraderer ikke Apple bootloaderen når man oppgraderer firmware i iTunes (er en del faremomenter relatert til denne prosedyren som kan ødelegge enheten), så å få første generasjons iPhone til firmware 2.0 bør gå fint.

Bare ikke tro at iPhone 3G kommer til å være opplåsbar fra første dag, tviler på at Apple ikke har gjort sitt for å unngå at man enkelt kan benytte kjente metoder for opplåsning av første generasjons iPhone.

Lenke til kommentar

Men hva har dette med hacking av iPhone 3G å gjøre?

Du kunne gjøre det du gjorde fordi både bootloader 4.6 og 3.9 nå er hacket, ZiPhone som du refererer til kom etter begge bootloaderene var hacket. Hvis du hadde en ny iPhone med bootloader 4.6 før denne bootloaderen ble hacket, så kunne du ikke låse opp mobilen til å ringe med. Det fantes kun hardware-løsninger som Turbosim o.l., man kunne etter ikke lang tid jailbreake telefonen, men ikke noe softwarebasert løsning på opplåsning fordi bootloader 4.6 stengte for muligheten.

Så kommer Apple med en ny bootloader i forbindelse med iPhone 3G som lukker smutthullene i 4.6 og 3.9, må denne hackes igjen for å tillate opplåsning med mer. Noe som tar tid.

Heldigvis oppgraderer ikke Apple bootloaderen når man oppgraderer firmware i iTunes (er en del faremomenter relatert til denne prosedyren som kan ødelegge enheten), så å få første generasjons iPhone til firmware 2.0 bør gå fint.

Bare ikke tro at iPhone 3G kommer til å være opplåsbar fra første dag, tviler på at Apple ikke har gjort sitt for å unngå at man enkelt kan benytte kjente metoder for opplåsning av første generasjons iPhone.

Jeg tenkte jeg skulle nevne det siden en del klager over redusert batteritid etter å ha oppgradert iPhone til 1.1.4. Nothing more.

Og ja, jeg vil tro Apple har tettet igjen en del hull fra forrige bootloader, men jeg tviler sterkt på at dette stopper hackerne. Vil nå tro det vil ta dem ett par uker før de har klart det.

Lenke til kommentar

Submariner: Wow, du må jo være en av få her som faktisk har peiling :)

Har heller ingen tro på at iphone 3g vil kunne åpnes den første måneden - minst. Det er jo temmelig åpenbart at de kommer til å ha en ny bootloader, og da er vi tilbake til scratch. Takket være elendig taktikk fra hackerene (spesielt pwnage-teamet) har Apple fått mulighet for å tette alle hullene.

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar
Jeg tenkte jeg skulle nevne det siden en del klager over redusert batteritid etter å ha oppgradert iPhone til 1.1.4. Nothing more.

Men hva har det med dette emnet å gjøre, tråden heter iPhone 3G hacking og ikke hvilken bootloader gir best batteritid. Og du begynte setningen i posten din med et "Joda," like etter min post hvor jeg forklarer at vi kan forvente at iPhone 3G forblir låst hvis Apple kommer med ny bootloader. Ergo regnet jeg med dine kommentarer om at du hadde bytte bootloader og så videre refererte til min post, så jeg ville konkretisere at bare fordi du kan bytte bootloader i dag med f.eks. Bootneuer så har ikke det noe med iPhone 3G å gjøre.

Har heller ingen tro på at iphone 3g vil kunne åpnes den første måneden - minst. Det er jo temmelig åpenbart at de kommer til å ha en ny bootloader, og da er vi tilbake til scratch. Takket være elendig taktikk fra hackerene (spesielt pwnage-teamet) har Apple fått mulighet for å tette alle hullene.

Takk, hyggelig å høre fra guru når det gjelder unlocking. :)

Forøvrig er det som du nevner et problem at Apple har fått god hjelp av hackere om hva som må til for å låse iPhone 3G skikkelig. Ser det er mange her som bare forventer at man kan kjøpe iPhone 3G og låse den opp med et tastetrykk alá ZiPhone, tipper de blir skuffet 11. juli.

Jeg vurderte å kjøpe en av Netcom og bryte bindingen umiddelbart. Men så ønsker jeg ikke bytte til Netcom så da avventer jeg til det er klart at opplåsning er en grei sak. Har vært gjennom iPhone-opplåsning siden versjon 1.0.2 (ikke hardware, utenom en runde med Turbosim) og syntes det er moro å begi meg ut på en til tider litt risikofylt sport som opplåsning av iPhone noen ganger har kunnet være.

Endret av Submariner
Lenke til kommentar

Da lønner det seg uansett med en tur til USA. Kjøper iPhone til en pris av 199 dollar, bryter abonnementet og må ut med 175 dollar, tilsammen 374 dollar som jo er under 2000,-

Dette er litt off topic men.... går ut i fra at du da har gratisbilett samt adresse der for å kunne registrere deg.. og da er jo valget enkelt..

Ellers ser det ut til at det er mye likt med iphone 1 og iphone3g.. selv om den er tynnere så har den samme manglene som gjorde iphone1 ubrukelig som noen seriøs telefon..

Jeg er også mektig imponert hvordan folk finner ut hav ting og tang.. Hardware knekkingen vil vel fremdeles virke..

Lenke til kommentar
Ellers ser det ut til at det er mye likt med iphone 1 og iphone3g.. selv om den er tynnere så har den samme manglene som gjorde iphone1 ubrukelig som noen seriøs telefon..

Hvilke mangler tenker du på? Den nye modellen er forøvrig marginalt tykkere enn den gamle, ikke tynnere.

Lenke til kommentar

Men hva har det med dette emnet å gjøre, tråden heter iPhone 3G hacking og ikke hvilken bootloader gir best batteritid. Og du begynte setningen i posten din med et "Joda," like etter min post hvor jeg forklarer at vi kan forvente at iPhone 3G forblir låst hvis Apple kommer med ny bootloader. Ergo regnet jeg med dine kommentarer om at du hadde bytte bootloader og så videre refererte til min post, så jeg ville konkretisere at bare fordi du kan bytte bootloader i dag med f.eks. Bootneuer så har ikke det noe med iPhone 3G å gjøre.

Takk, hyggelig å høre fra guru når det gjelder unlocking. :)

Forøvrig er det som du nevner et problem at Apple har fått god hjelp av hackere om hva som må til for å låse iPhone 3G skikkelig. Ser det er mange her som bare forventer at man kan kjøpe iPhone 3G og låse den opp med et tastetrykk alá ZiPhone, tipper de blir skuffet 11. juli.

Jeg vurderte å kjøpe en av Netcom og bryte bindingen umiddelbart. Men så ønsker jeg ikke bytte til Netcom så da avventer jeg til det er klart at opplåsning er en grei sak. Har vært gjennom iPhone-opplåsning siden versjon 1.0.2 (ikke hardware, utenom en runde med Turbosim) og syntes det er moro å begi meg ut på en til tider litt risikofylt sport som opplåsning av iPhone noen ganger har kunnet være.

Jaha.. Og jævlig så pirkete vi skulle være her. Men greit det. Jeg skal følge reglene dine Mr. Diktator. Jeg bøyer meg i støvet og beklager.. (not)

Og mens vi er Off-topic. Du er faktisk off-topic med denne kommentaren. Hold deg selv til emnet. Snakk om å drite i middagstallerkenen.

Lenke til kommentar
Jaha.. Og jævlig så pirkete vi skulle være her. Men greit det. Jeg skal følge reglene dine Mr. Diktator. Jeg bøyer meg i støvet og beklager.. (not)

Og mens vi er Off-topic. Du er faktisk off-topic med denne kommentaren. Hold deg selv til emnet. Snakk om å drite i middagstallerkenen.

Det var da meget ufin vi skulle være. Ikke en eneste kommentar i min post gikk på deg som person, jeg bare skrev hvorfor jeg svarte deg slik jeg gjorde angående bootloadere og iPhone 3G. Det er da lov å kommentere at jeg ikke helt forstod hvorfor du tok opp batteritiden ved endring av bootloader på iPhone, når dette ikke var et tema her i det hele tatt. Hold deg til sak og ikke person takk.

Utenom det med at jeg vurderer å kjøpe å kjøpe en iPhone 3G hos Netcom og så bryte bindingen, så mener jeg å ha vært on-topic i posten. Jeg skriver om hacking av iPhone, med referanse til hvordan dette kan bli i fremtiden, siden ingen vet hva som skjer når iPhone 3G kommer.

Jeg er ikke interessert i mer diskusjon rundt dette, så ta det på pm om du føler for å lire av deg mer.

Endret av Submariner
Lenke til kommentar

OK Mr.Submariner. Men beklager for det lille "utbruddet" mitt. Jeg hadde ikke fått i meg frokost på det tidspunktet, så kroppen min var lett mottakelig for irritasjon, så jeg er nok ikke interessert i å "diskutere" mer rundt akkurat dette.

So.. On-topic for the first time..

Det vil være mulig å kjøpe en ulåst versjon fra USA for 599,- og 699,- dollar, altså 3000 eller 3500 kroner med dollarkurs på 5.

http://www.engadget.com/2008/07/01/atandt-...-pricing-plans/

Har ikke At&T eneretten? Og er det lov å selge iPhone uten abb. i USA? Vil ikke Apple og AT&T reagere? Eller er saken her at man kjøper en iPhone for f.eks 199 dollar, og bryter bindingen slik som man kan gjøre her?

Lenke til kommentar

skal vi se

$699 for iPhone 3G 16GB

$100 i frakt og VAT om du bruker postboks i USA

$799 totalt som utgjør kr 4154,80 (Overstiger du 200kr ,- grensen skal du også betale moms for frakta)

4154,80 x 25% Norsk MVA

Totalsum inn til Norge blir da 5193,5.

Da er det etter min mening ikke verdt det kontra det å kjøpe en norsk mobil for så å bryte bindinga. DU har trossalt 5 års reklamasjonsrett på mobiltelefoner i Norge.

Lenke til kommentar

Hvilke mangler tenker du på? Den nye modellen er forøvrig marginalt tykkere enn den gamle, ikke tynnere.

Ick.. jeg gikk bare ut i fra bildene netcom viste.. sorry.. tykkere?.. jesus.. iphone 1 er tykk nok.

Mangler?.. Tja hvor skal vi begynne?

-Ingen mms støtte

-Ikke mulighet for å slette enkeltvise sms'er

-Ikke mulighet og videre sende sms'er

-Ikke mulighet til å kopiere tekst i sms

-Tar ikke bort +47 foran nr og dermed blir +47 12345678 ikke samme nr som 12345678 i nummerboken og alle nr må lagres dobbelt.

-Ipod delen takler ikke bass i det heletatt, bruk av equalizer fører til grumsete lyd.

-All data slettes ved Firmware update.

-Laber synkroniserings evne med outlook (alle kontakter må redigeres dersom de inneholder spesialtegn eller ekstra informasjon).

-Dårlig Wifi bit, takler kun enkle krypteringer.

-Dårlig batteri tid, men kan leve med det pga stor og fin skjerm.

-Ikke mulig å velge egne lyder på noe som helst.

-Ikke støtte for sending eller mottak av MMS.

-Dårlig kamera (men men, jeg bruker det sjeldent eller aldri så)..

-Ikke mulighet for å slette mange mails samtidig, spam er et ork på denne telefonen.

-Ikke mulighet for stylus, noen ganger er det lovlig irriterende å skrive på det tastaturet.

-Lite fleksibel uten å jailbreake, dvs installere ikke Apple godkjente applikasjoner/spill.

Nuh.. det er sikkert mer, men det er det jeg kommer på i farten.. Men, dette er horribelt off topic..

Skal bli interessant og se hvor fort den blir knekt.. at hackere jobber for apple er nå sikkert fint, om det hjelper noe er heller lite trolig...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...