Gå til innhold

Hva er definisjonen på gratis frakt?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Feil, frakten er bare inkludert i prisen på produktene slik at lettlurte fjompenisser skal tro at de ikke betaler for frakten og derfor velge den aktuelle butikken foran en annen. :roll:

Hvor mye av $0.96 er frakt på denne? :roll: Trodde da det kosta mer enn 5kr å sende fra HongKong til Norge

 

Tror du virkelig at det er gratis å sende fra Hong Kong til Norge? Noen må betale frakten, tror du virkelig at nettbutikken betaler frakten for deg? Hva lever så de som driver disse butikkene av? Hvor tjener de pengene sine? Er det mulig å bli så naiv?

Lenke til kommentar
http://www.dealextreme.com/ bruker samme måte som mange andre selskaper. De betaler fast avgift på frakt ut av landet som er da restplasser i fly. Det er da fordelt på varene man kjøper og denne bedriften tjener nok ganske så bra (med tanke på hvor bilig det er for oss)

Det er grunnen til at det kan ta veldig lang tid å få en pakke av og til. Pakken er vell innom deler av verden før den havner i norge også...

 

Uten at veit hva slags avtaler dx har så er jeg nesten 100% sikker på at dem må betale etter hvor mange pakker dem sender og ikke fast pris. Det sier seg selv at dem heller taper penger når kunde kun kjøper en vare til 5kr og sender den til Norge.

Vi har ingen Internasjonal flyplass i Norge så alle pakker ifra f.eks USA eller Hongkong for den slags skyld må først til paris før den ankommer oslo.

Lenke til kommentar

Vel vel Freddy85.. Gardermoen er vel en internasjonal flyplass i mine øyne ja..

 

Men de store selskapene som UPS, Fedex og DHL har egne fraktfly som i høyeste grad lander også på Gardermoen. Men før pakkene kommer til Oslo så melomlander de forskjellige plasser alt avhengig av selskap. UPS har jo Europa Terminal i Køln også kalt UPS Cologne HUB.

 

Artig video om hvordan hvordan pakkene med UPS blir sendt på youtube.

 

Når jeg bestilte noe fra Sør Korea så var det denne ruten:

Seoul - Mumbai - Dubai - Køln - Oslo

Endret av tintin77
Lenke til kommentar
Feil, frakten er bare inkludert i prisen på produktene slik at lettlurte fjompenisser skal tro at de ikke betaler for frakten og derfor velge den aktuelle butikken foran en annen. :roll:

Hvor mye av $0.96 er frakt på denne? :roll: Trodde da det kosta mer enn 5kr å sende fra HongKong til Norge

 

Tror du virkelig at det er gratis å sende fra Hong Kong til Norge? Noen må betale frakten, tror du virkelig at nettbutikken betaler frakten for deg? Hva lever så de som driver disse butikkene av? Hvor tjener de pengene sine? Er det mulig å bli så naiv?

 

Jeg bestilte meg nettopp to overganger fra 2,5 til 3,5 minijack til den totale sum av 11,50,- NOK. Levert rett hjem i postkassa mi fra Hong Kong. Da DRITER jeg i at portoen er bakt inn i prisene på produktene når det er såpass billig. Det samme gjelder alle de andre produktene jeg har kjøpt der. Nærmer seg vel snart 50 ulike produkter. Kan vel nevne noe: USB-lader, 1A, 20,- NOK, høykvalitets datakabel til Nokia mobiltelefon 20,- NOK, USB-ladekabel til Nokia mobiltelefon 10,- NOK levert rett hjem i postkassa fra Hong Kong. En USB-lader hadde en gang fått seg en liten kakk men fungerte fortsatt. Jeg tok dog bilde av den og benyttet meg av servicesystemet deres. Etter noen timer var en ny på vei, helt gratis. Ånei ånei for noen priser... og handler man produkter samlet for over en viss sum samtidig (rundt 100 NOK) kommer det hele i rekommandert forsendelse!

Lenke til kommentar
Ånei ånei for noen priser... og handler man produkter samlet for over en viss sum samtidig (rundt 100 NOK) kommer det hele i rekommandert forsendelse!

 

You've missed my point. Du kan slå opp gratis i ordboka, når folk sier at noe som ikke er gratis er gratis så er det bedre å opplyse dem om at det faktisk ikke er gratis - slik at de slipper å leve i sin lille drømmeverden.

Lenke til kommentar
Ånei ånei for noen priser... og handler man produkter samlet for over en viss sum samtidig (rundt 100 NOK) kommer det hele i rekommandert forsendelse!

 

You've missed my point. Du kan slå opp gratis i ordboka, når folk sier at noe som ikke er gratis er gratis så er det bedre å opplyse dem om at det faktisk ikke er gratis - slik at de slipper å leve i sin lille drømmeverden.

 

Hvis du leser alt jeg skreiv så skriver jeg at jeg driter i at portoen er bakt inn i prisen når det er så billig.

 

Men ja, du har vel rett, særlig her er det meget viktig å opplyse folk om at frakten på DX faktisk ikke er gratis men bakt inn i de meget høye prisene deres.

 

Denne her er jo GRISEdyr: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.1138

 

Her betaler man 6 NOK for en lysende gris rett fra Hong Kong hvor de altså har lurt inn portoen. Internt i Norge vil det koste rundt 11 NOK + emballasje å sende denne. Da skjønner man jo fort at folk blir lurt til å tro at portoen er gratis.

Lenke til kommentar

Du forstår fortsatt ikke poenget, gjør du? Gratis betyr at det ikke koster noe, hvor jævla vanskelig kan det være å forstå?! Det er revnende likegyldig om det koster 1 øre å få dritten fraktet hit, poenget er at det ikke er gratis! Kan du ikke bare slå av påhengsmotoren din og legge inn årene? :roll:

 

Legger ved link til ordboken for de som fortsatt måtte ha problemer med å forstå hva ordet gratis betyr.

http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/o...=n&renset=j

 

gratis adv (lat. dat fl, av gratia 'takk') uten betaling, vederlagsfritt reise, gå g- / (ikke) få noe g- også: (ikke) få noe uten innsats / adj: g- skyss, billett / g- adgang

Lenke til kommentar

Eller så kan man prøve å forstå hva trådstarter er ute etter med spørsmålet sitt, noe som sikkert ikke er henvisninger til ordbøker og kommakn&¤#ing, selv om det sikkert er velment.

 

Konseptet "gratis" frakt kommer til sin rett når man handler småting. Totalt sett, på deres totale salgsvolum så er det klart at frakten er innbakt i prisen, dette sier seg selv. Forskjellen er at de har knyttet frakten opp til andelen av salgsvolum, ikke til enhetsvurderingene som ofte ligger til grunn i Norge ved utregning av startprisen på frakt av varer.

 

Jeg har selv handlet en del fra dx, man får hva man betaler for, så ikke forvent strålende kvalitet, men så er jo også en definisjon av kvalitet at varen oppfyller, og helst overgår forventningene, og sånt sett får man kvalitet fra dx, man får bare kvalitet på "lavt nivå" da forventningene er i utgangspunktet lave.

 

Det er også ganske interessant å finne disse butikkene med (salgs)volumbasert frakt for alle de her inne som handler småting som kondensatorer, op-amper, dippedutter, og småfiklerier.

Lenke til kommentar
Du forstår fortsatt ikke poenget, gjør du? Gratis betyr at det ikke koster noe, hvor jævla vanskelig kan det være å forstå?! Det er revnende likegyldig om det koster 1 øre å få dritten fraktet hit, poenget er at det ikke er gratis! Kan du ikke bare slå av påhengsmotoren din og legge inn årene? :roll:

 

Legger ved link til ordboken for de som fortsatt måtte ha problemer med å forstå hva ordet gratis betyr.

http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/o...=n&renset=j

 

gratis adv (lat. dat fl, av gratia 'takk') uten betaling, vederlagsfritt reise, gå g- / (ikke) få noe g- også: (ikke) få noe uten innsats / adj: g- skyss, billett / g- adgang

 

Tror egentlig du har misforstått poenget. Totalprisen er så liten at evt fraktpris blir neglisjerbar. Dermed så har du selvsagt rett rent teoretisk, men når man handler vil det i praksis oppleves som fraktfritt.

Lenke til kommentar
Tror egentlig du har misforstått poenget. Totalprisen er så liten at evt fraktpris blir neglisjerbar. Dermed så har du selvsagt rett rent teoretisk, men når man handler vil det i praksis oppleves som fraktfritt.

 

Jeg har rett i praksis også siden man faktisk betaler for frakten. Ved å uttrykke seg presist så slipper man slike missforståelser. Det er nemlig ikke sikkert at trådstarter var klar over at frakten er bakt inn i prisen. Det var altså ikke jeg som laget en stor diskusjon av dette, jeg påpekte bare at det i prasisk ikke er noe som heter gratis frakt.

Lenke til kommentar
Tror egentlig du har misforstått poenget. Totalprisen er så liten at evt fraktpris blir neglisjerbar. Dermed så har du selvsagt rett rent teoretisk, men når man handler vil det i praksis oppleves som fraktfritt.

 

Jeg har rett i praksis også siden man faktisk betaler for frakten. Ved å uttrykke seg presist så slipper man slike missforståelser. Det er nemlig ikke sikkert at trådstarter var klar over at frakten er bakt inn i prisen. Det var altså ikke jeg som laget en stor diskusjon av dette, jeg påpekte bare at det i prasisk ikke er noe som heter gratis frakt.

 

 

 

Du har helt rett, pluss at det koster 0.01 dollar for å få tracking. Noe man ikke kan fjerne fra handlevogna heller :roll:

Lenke til kommentar
Med den logikken kan du også si at det ikke finnes noe som heter "gratis service" ...

 

Det er det heller ikke, det er derfor man gir tips.

 

eller "gratis parkering", osv.

 

Men er ikke disse tingene spesifisert på regningen, så oppleves det i praksis som gratis.

 

I Trondheim så er det nå foreslått at det ikke lenger skal være tillatt å tilby gratis parkering, så dette er snart ute av verden iallefall her i byen. Gratis parkering er noe man tilbyr for at kundene skal handle hos seg, den er altså gratis. Siden parkeringen foregår på grunneiers eiendom har ikke grunneier noen utgift på å tilby gratis parkering, men gratis frakt fra Hong Kong til Norge, det er ikke gratis for nettbutikken og alle forstår vel at om nettbutikkene skulle betale frakten for alle sine kunder så ville de straks bli ett kraftig underskuddsprosjekt. (Man skulle kunne forvente at folk forstår det, men det er tydligvis ikke tilfellet.)

Lenke til kommentar
eller "gratis parkering", osv.

 

Men er ikke disse tingene spesifisert på regningen, så oppleves det i praksis som gratis.

 

I Trondheim så er det nå foreslått at det ikke lenger skal være tillatt å tilby gratis parkering, så dette er snart ute av verden iallefall her i byen. Gratis parkering er noe man tilbyr for at kundene skal handle hos seg, den er altså gratis. Siden parkeringen foregår på grunneiers eiendom har ikke grunneier noen utgift på å tilby gratis parkering, men gratis frakt fra Hong Kong til Norge, det er ikke gratis for nettbutikken og alle forstår vel at om nettbutikkene skulle betale frakten for alle sine kunder så ville de straks bli ett kraftig underskuddsprosjekt. (Man skulle kunne forvente at folk forstår det, men det er tydligvis ikke tilfellet.)

Det koster for butikken å ha gratis parkering også. Parkeringen må asfalteres, ryddes, vaskes osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...