Gå til innhold

BK: Hallevatnet utenfor Larvik


Anbefalte innlegg

Dette er et HDR-bilde av Hallevatnet utenfor Larvik. Stoppet der på vei ut til Mølen når jeg var i Larvik i forrige uke.

 

Jeg prøvde litt frem og tilbake i forhold til tredjedelsregelen, men å ha den øverste tredjedels-streken ved kanten av vannet synes jeg ikke fungerte så veldig bra. Så hvor bør den ligge på et slikt bilde som dette? Nå går den litt over den midterste "fjelletoppen". Og fungerer det at skyene i refleksjonen i vannet er som dem er, eller bør jeg virkelig jukse, og kopiere og speilvende "originalskyene"?

 

post-31358-1214471971_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skyene skiller seg litt ut, som du sier er det det eneste man kan merke hdr på, og det liker jeg ikke helt. Når bildet ellers er såpass naturlig skjærer det litt. Vannkanten tror jeg jeg ville lagt litt lenger opp i bildet, men ikke mye, ikke helt opp på tredjedelen.

Lenke til kommentar

Jeg ser teknikk uten substans. Hatten av for å ikke trekke for hardt i spakene, men du har gjort det i et bilde som hverken trenger HDR, eller er verdt det å bruke mye tid på.

 

Men hvis du kun har laget bildet for å leke med teknikken, så er det greit nok. Men som bilde, så ser jeg ingen grunn til å dvele for lenge ved det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...