Ratleto Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Dette er et HDR-bilde av Hallevatnet utenfor Larvik. Stoppet der på vei ut til Mølen når jeg var i Larvik i forrige uke. Jeg prøvde litt frem og tilbake i forhold til tredjedelsregelen, men å ha den øverste tredjedels-streken ved kanten av vannet synes jeg ikke fungerte så veldig bra. Så hvor bør den ligge på et slikt bilde som dette? Nå går den litt over den midterste "fjelletoppen". Og fungerer det at skyene i refleksjonen i vannet er som dem er, eller bør jeg virkelig jukse, og kopiere og speilvende "originalskyene"? Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Ser ikke hvordan dette er HDR Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 26. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2008 Ser ikke hvordan dette er HDR Jeg er vel veldig forsiktig med spakene når det gjelder HDR her. Er vel mest skyene det evt kan sees på. Prøvde å justere et enkelt bilde, men fikk det ikke like bra som dette. Lenke til kommentar
wollollo Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Skyene skiller seg litt ut, som du sier er det det eneste man kan merke hdr på, og det liker jeg ikke helt. Når bildet ellers er såpass naturlig skjærer det litt. Vannkanten tror jeg jeg ville lagt litt lenger opp i bildet, men ikke mye, ikke helt opp på tredjedelen. Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Jeg syns oransjefargen i skyene ble veldig heftig, er det pga. etterbehandlingen, eller er det mest naturlig? Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 26. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2008 Wollollo: Ok. Takk for råd. Juliess: Det er pga etterbehandlingen at skyene er sånn. Skal se om jeg får til å roe ned fargen. Kommer med ny utgave senere dersom jeg får det til slik jeg ønsker. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Jeg ser teknikk uten substans. Hatten av for å ikke trekke for hardt i spakene, men du har gjort det i et bilde som hverken trenger HDR, eller er verdt det å bruke mye tid på. Men hvis du kun har laget bildet for å leke med teknikken, så er det greit nok. Men som bilde, så ser jeg ingen grunn til å dvele for lenge ved det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå