Gå til innhold

Valg av minne til overklokking 1066 MHz

s0und

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen...

nå er jeg lei av stabilt minne :) Ikke mye jeg får gjort med HyperX minnet fra Kingston. Akkurat nå er det det som holder igjen resten av systemet mitt i overklokkingen.

Systemet mitt forøvrig, Striker II Formula HK, Quad Q6600 @ 3.0 GHz, Nvidia 9800 GTX * 2. Kjører 32bit XP... idiotisk egentlig men men... så det er 2 GB minne jeg trenger som leverer.

Så det store spsm. mitt. Hovedkortet mitt støtter opp til 1066 MHz og jeg var inne på Netshop.no og kikka på hva jeg skulle ha.

Mushkin eller OCz?

Hvis Mushkin hvilken serie?

Timings? hvor viktig er nå de egentlig... på benchene jeg tok med HyperX var det små forskjeller egentlig.

Trenger man egentlig SLi støtte på minnet? Enn så lenge heller jeg mot å kjøpe Ren Line minnet fra Mushkin, men som sagt... jeg trenger råd.

Endret av s0und
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, på det minne (8500 /1066mhz) er timings:5.5.5.15T2 ganske so safe.. kan komme ganske langt med de. over 1200mhz (men når minne ditt så langt?)

Anyways, du kan jo altids sjekke andre ekstreme minnebrikker som når langt på klokking, både muskin og OCZ når bra langt, raper serien er bra, men det er også Red Line (4gb /2x2gb)

Dette er da basert på tester eg har lest, og ikkje egne erfaringer*

Men det er jo låvende ^^

Lenke til kommentar
Vel, på det minne (8500 /1066mhz) er timings:5.5.5.15T2 ganske so safe.. kan komme ganske langt med de. over 1200mhz (men når minne ditt så langt?)

Anyways, du kan jo altids sjekke andre ekstreme minnebrikker som når langt på klokking, både muskin og OCZ når bra langt, raper serien er bra, men det er også Red Line (4gb /2x2gb)

Dette er da basert på tester eg har lest, og ikkje egne erfaringer*

Men det er jo låvende ^^

Ja leste også tester... ut av boksen kom jo redline med 4-5-4-11, på rundt 2.3 volt, Madshripmps.com pressa brikkene opp til 2.45v. og 1130 MHz... grusa OCZ PC8500 SLI, TeamGroup Xtreem og Corsair Dominator. Valget falt på Redline og de er bestilt opp, men desverre kun 2 GB :(

Endret av s0und
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...