eirikdh Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 (endret) Har nettopp kjøpt meg: TOSHIBA 37" LCD-TV HD-READY 37CV501PG Jeg har 30 dagers angrefrist og lurer på om jeg gikk for rett TV? Skal ha en 37" og gikk for denne uten å ha lest noen tester (fant ingen). Er det noen som har erfaring med den eller synes jeg burde velge en annen TV (kanskje Sony) som koster litt mer, men som gir mer for pengene? Jeg synes bilde på den jeg har nå er helt OK, men ikke supert. Designet er også helt OK, men Sony har penere TV'er. Kan dere si deres mening om TV'en jeg har kjøpt og eventuelle instillinger jeg kan gjøre for å få best mulig bilde. Samt si om jeg burde gå for en annen TV. På forhånd, takk! Endret 26. juni 2008 av Eirikdh Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Emnetittel er nå meget forbedret. Snorre Lenke til kommentar
eirikdh Skrevet 27. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2008 Finnes det en type kalibrerings-DVD man kan bruke for å stille TV'en inn best mulig? Virker slike DVD'er på alle slags flatskjermer? Dette er min første LCD TV og jeg er virkelig usikker på om den er bra eller ikke. Dumt hvis jeg beholder den og finner ut at jeg kunne fått en mye bedre for samme pris :\ Satt å så på DVD i går og irriterte meg over at bilde ble utrolig mørkt når det var mørke scener på filmen. Man kunne faktsik se at TV gikk ned i sort/hvitt tonene. Den gjorde det ikke kjappt, men "fadet ut" på en måte og når en lys scene kom så justerte den opp igjen til lysere toner. Dette gikk også sakte og man la tydelig merke til det når man så på TVen. Dette er VELDIG irriterende når en film svinger fra mørke til lyse senere i ett. Er det en instillig jeg må slå av? Er dette typisk for LCD TV'er? Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Finnes det en type kalibrerings-DVD man kan bruke for å stille TV'en inn best mulig? Virker slike DVD'er på alle slags flatskjermer? Dette er min første LCD TV og jeg er virkelig usikker på om den er bra eller ikke. Dumt hvis jeg beholder den og finner ut at jeg kunne fått en mye bedre for samme pris :\ Satt å så på DVD i går og irriterte meg over at bilde ble utrolig mørkt når det var mørke scener på filmen. Man kunne faktsik se at TV gikk ned i sort/hvitt tonene. Den gjorde det ikke kjappt, men "fadet ut" på en måte og når en lys scene kom så justerte den opp igjen til lysere toner. Dette gikk også sakte og man la tydelig merke til det når man så på TVen. Dette er VELDIG irriterende når en film svinger fra mørke til lyse senere i ett. Er det en instillig jeg må slå av? Er dette typisk for LCD TV'er? Lysforskjellene du snakker om kommer nok av den dynamiske kontrasten. Den skal justere bildet slik at det hele tiden optimalt, men som mange digitale funksjoner så funker ikke dette så godt og særlig gjelder dette skifte mellom svært lyse og svært mørke scener. Funksjonen skal du kunne slå av i menyen. Det du kan prøve er å skru av alle de digitale hjelpemidlene og se om det hjelper. Særlig støyreduksjonen er lur å slå av da denne stort sett lager mer krøll en annet. Hvis dette er din første lcd tv og du er vandt med det gamle billedrøret så må du akseptere at den nye flat tv-en din ikke kan produsere de samme SD signalene som crt-en gjør. Personlig ville jeg byttet tv-en i en Sony siden disse er bedre på slik billedbehandling. Den nye W4000 serien får meget gode kritikker og er nok noe av det beste du kan drive opp av lcd for tiden. Hvis du ikke slår deg til ro med den heller så burde du vurdere plasma eller rett og slett vente litt til. Man skal kose seg foran tv og ikke være brydd av masse digital fjasegørr... Lenke til kommentar
eirikdh Skrevet 27. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2008 (endret) Takk for kjappt svar! Men jeg tenkte meg en 37". 40" blir for mye :\ Finnes det en knall 37" Sony TV til 8000-10 000? Her er en oversikt av instillignene på TV'en. Kanskje dere ser noe som burde slåes av der? http://www.toshibanorge.no/no/prodark/Tosh...k_37CV501PG.pdf Endret 27. juni 2008 av Eirikdh Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 (endret) Takk for kjappt svar! Men jeg tenkte meg en 37". 40" blir for mye :\ Finnes det en knall 37" Sony TV til 8000-10 000? Her er en oversikt av instillignene på TV'en. Kanskje dere ser noe som burde slåes av der? http://www.toshibanorge.no/no/prodark/Tosh...k_37CV501PG.pdf Så vidt jeg vet så har ikke sony 37". Da må du i så fall ned på 32 og det blir kanskje litt lite. Et alternativ vil være Panasonics nye 37" PX80 plasma skjerm. Det er i det minste en utmerket tv til en latterlig lav pris. Du kan også sjekke ut 6 serien til Samsung. Der finner du en 37", men denne vet jeg ikke noe om. Endret 27. juni 2008 av Bava Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå