Fritz0r Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Audi's kommende A5 spesifikasjoner er nå kommet på nett, og sammen med en ganske stilig yttre, kommer en motor som ikke er helt bak mål i disse milijø tider. Motor: 2.0 liters TFSI motor, basert på 1.8 literen som er i nye A4. 208 hester og 258 l-ft. med torque. 0 - 100 km/h går unna på 6.9 sekunder. Toppfarten er elektroniskt begrenset til 155 mph (250 km/h). Bilen skal ha en rekkevidde på 15 km per liter. Bilen er klar for salg i August, i år. Audi A5 Kilde med info og press release: http://www.thetorquereport.com/2008/06/aud...eiled_with.html Lenke til kommentar
Swe Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Er ikke dette samme motor som også dukker opp i nye Q5? Bra motor, for all del, men den går fremdeles på bensin... Jeg venter i spenning på plugin-hybridversjonen, etanolversjonen og/eller biogassversjonen. Lurer på når bilprodusentene har tenkt å gi meg det jeg vil ha Lenke til kommentar
oleredv Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Vil pirke litt på trådstarter. I følge audi sine prislister får bilen 211 hk med og uten quattro. Det er også mulig å få automat (multitronic), men ikkje i kombinasjon med quattro. Denne 2 - liters motoren kjem også til å komme i ein nedtrimma utgave på 180hk som skal erstatte noverande 1,8 TFSI seinare i haust. Det kjem også ein variant med 2,0 TDI og 170 hk..... Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 S-Tronic (7 trinns DSG) blir tilgjengelig for denne motoren rundt November-måned. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Litt rart, men er 100% sikker på at jeg så denne bilen i går... Lenke til kommentar
Swe Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Litt rart, men er 100% sikker på at jeg så denne bilen i går... Hvorfor er det rart? Bilen har jo vært på markedet en stund. Er bare motoren som er ny. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå