Lock-Aze Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 (endret) Måtte endre dette, da jeg så at det ikke helt gikk slik jeg hadde tenkt, orker ikke å sende hk'et i retur, så da leter jeg heller etter en rimelig SATA/SATA2 kontroller som jeg kan sette opp RAID1 på. Trenger ikke være noe svært, bare det fungerer bra og den har mulighet til RAID1 og en fornuftig ytelse, så er jeg fornøyd. Hei, har akkurat kjøpt meg ett ASus P5K-V hovedkort, jeg har problemer med at jeg ikke får til å sette opp Raid på dette, hovedkortet ble spesifikt kjøpt for å sette opp en RAID1 løsning mellom 2 500GB HDD'er. Hjelp med hvordan jeg kan gjøre dette hadde vært kjempeflott. Takker for alle tips. Endret 27. juni 2008 av Lock-Aze Lenke til kommentar
j0achim Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Pleier å vere F10 på tastaturet noen sekunder etter maskin har gått gjennom system sjekker. Derfra må en så sette opp raid oppsettet. (Nå skal ikke jeg si sikkert om det er F10, men det er det, det har vert hos meg på de 4 siste hovedkortene mine) Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 26. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2008 Nei, hvis jeg har forstått dette HW raidet rett, så må jeg koble en disk eksternt. skjønner meg ikke på dette hovedkortet. Lurte da på om det ikke er mulig å kjøre opp ett software raid. Lenke til kommentar
j0achim Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Det er mulig å kjøre software raid ja, hvis du bruke windows er dette ganske enkelt høyreklikk på "My Computer" og velg "Manage" Deretter bla gjennom treet som heter "Storage" velg Disk Management, hvis diskene dine dukker opp her kan du velge å sette disse opp i raid ved å høyre klikke på en av de, hvis jeg ikke husker helt feil, sitter på jobb akkuratt nå så jeg kan egentlig ikke sjekke. Men anbefaler ikke software raid, HW raid er det beste. Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 27. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2008 Ok, så da trenger jeg en god HW kontroller til en ok penge... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå