Gå til innhold

3G iPhone vs HTC Touch Diamond vs Nokia E71

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Har andre noen formeninger om hvilken som er best. Jeg skal kjøpe ny mobil, vurdere iphone eller diamond, så langt er det diamond jeg syns ser best ut.

Hvordan er lydkvaliteten for musikk på diamond?

jeg kjøpte en Diamond og brukte den en time... fy faen for noe dritt..alt henger og sprett og hopper..og skal man gjøre noe seriøst så er det tilbake i windows systemet.. og da må man bruke pen! Det er samme historien som gjentar seg... apple kommer opp med et strømlinjeformet produkt som funger akkurat slik det er ment...og så kommer alle haters og skal disse apple..

greit nok.. noen mangler har iphone.. men tro meg... de legger du ikke merke til på den! spesielt når 3g versjonen nå kommer!

Jeg er en proffbruker av mobil, og kan ikke finne EN konkurrent til iphone der ute. Poenget er ikke å ha altfor mye dill dall.. men poenget er å få gjort ting på telefonen og få gjort det på en grei og håndterlig måte! Der er det ingen som slår iphone!

Lenke til kommentar
Heisann, skrev en artikkel der jeg satt opp disse tre mobilene opp mot hverandre på min blogg. Sjekk det ut her:

http://pitofknowledge.blogspot.com/2008/06...d-vs-nokia.html

Edit: Liten korrigering i svaret mitt

Jeg har sikkert missforstått hele omtalen din. Men du konkluderer vel egentlig at E71 er vinneren, men at iphone egentlig er best, hadde den hatt bedre batterilevetid?

Men omtalen din mangler endel pressisseringer.

La meg oppsumere din egen omtale. Jeg skriver kategori etterfulgt av den som stakk av med seieren basert på hva du skrev om de enkelte:

Skjermstørrelse: HTC.

Størrelse: HTC - Både mindre volum og vekt, sammenlignet med iphone.

Byggekvalitet: E71 - iphone og htc virker som har delt "seier" på dette punktet.

Batteri: E71.

Kamera: E71. (her bagatelliserer du viktigheten av et godt kamera, og mener iphone sine dårlige 2mp er nok)

OS: Her vinner iphone utelukkende basert på at den kjører OS X. Men med det du skriver om htc er ikke direkte informativt det heller: "..unintuitive Windows OS behind the scenes.." Hva baserer du det på? Jeg er symbian mann selv og har ingen relasjoner til Windows Mobile, men det var litt tynt..

Keyboard: E71. Men her priser du iphone sitt interface unødvendig opp i skyene.

Webbrowsing: iphone / htc. Her mener du iphone fant opp hjulet ved å la safari være browser på iphone. Intuitiv som den måtte være, er ikke Opera en dårligere browser av den grunn.

Multimedia: iphone. Her tror jeg iphone selv kan være den beste på grunn av ipod funksjonalitet. Men hvorfor nevner du ikke mangel på A2DP? Som en "multimedia" mobil, er det klart en stor mangel.

Endret av alaruz
Lenke til kommentar
Har andre noen formeninger om hvilken som er best. Jeg skal kjøpe ny mobil, vurdere iphone eller diamond, så langt er det diamond jeg syns ser best ut.

Hvordan er lydkvaliteten for musikk på diamond?

jeg kjøpte en Diamond og brukte den en time... fy faen for noe dritt..alt henger og sprett og hopper..og skal man gjøre noe seriøst så er det tilbake i windows systemet.. og da må man bruke pen! Det er samme historien som gjentar seg... apple kommer opp med et strømlinjeformet produkt som funger akkurat slik det er ment...og så kommer alle haters og skal disse apple..

greit nok.. noen mangler har iphone.. men tro meg... de legger du ikke merke til på den! spesielt når 3g versjonen nå kommer!

Jeg er en proffbruker av mobil, og kan ikke finne EN konkurrent til iphone der ute. Poenget er ikke å ha altfor mye dill dall.. men poenget er å få gjort ting på telefonen og få gjort det på en grei og håndterlig måte! Der er det ingen som slår iphone!

Jeg kjøpte også HTC Diamond og hadde litt problemer med farten på menyene...helt til jeg startet den på nytt etter og ha konfig. nett instillinger. I bakgrunnen lå den en popup skjerm som spurte om jeg ville sette opp internet mot telnor...og en ok knapp. Så fikk jeg beskjed om og starte den på nytt....og så ble den kjapp og fin. Jeg har ingen problemer med min Diamond. Litt svakt batteri og for lite minne til musikk og filmer. Tror heller ikke de har lyd og bilde kabel ut fra diamond og det er synd.

I stedet for og sitte og bitche om hvem som er bedre enn den andre, har eg funnet ut at det er like greit og kjøpe >Diamond og Iphone 3G. Dessuten kommer jo samsung 900i snart og, med 16 GB disk, mms, HSDPA; 3G, 5 mpix kamera og kødne samsungmenyer. Diamond er helt kånge, men skal du se masse film, musikk, surfe hele tiden så hadde jeg kjøpt batteripakka med nytt større baklokk som kommer snart. Den går nemmelig svinfort tom ved aktivt bruk.

Lenke til kommentar

:thumbup:
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Du bør seriøst forbedre engelsken... Forøvrig er det vel ikke akkurat en test når du ikke fysisk har telefonene

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...