RoSoka Skrevet 13. mars 2003 Del Skrevet 13. mars 2003 3Dlabs Wildcat VP990 - "Rettet mot profesjonelle brukere som krever ekstra god ytelse " Hva er det som gjør at disse kortene er rettet mot "proff bruk" ? Hva er "proff bruk", iforhold til oss som spiller Counter Strike å slike spill ? Er et Geforce Ti 4600 for dårlig for de som trenger et "profft" kort ? Lenke til kommentar
Cursio Skrevet 13. mars 2003 Del Skrevet 13. mars 2003 Dette er bare enda et eksempel på dårlig reklame for å få solgt enda et produkt... Lenke til kommentar
WeeR Skrevet 13. mars 2003 Del Skrevet 13. mars 2003 Har ikke veldig mye peiling på dette men hvis du for eksempel driver mye med autocad og lignende programmer er gf4 ti4600 er alt for dårlig kort.. når det gjelder cs er dette proff kortet for dårlig for deg.. forskjellige bruksområder.. Lenke til kommentar
gixer Skrevet 13. mars 2003 Del Skrevet 13. mars 2003 AutoCAD og slikt er proffprogrammer. Det meste innenfor proff grafikk krever en god del av skjermkortet. CS krever ikke så mye. Selv om grafikkmotoren har blitt oppdatert en god del ganger så er det i bunn og grunn bassert på Quake2 motoren. Lenke til kommentar
aschj Skrevet 13. mars 2003 Del Skrevet 13. mars 2003 Vi snakker vel om litt andre bruksområder her. Videoredigering, 3d-utvikling, modellering osv. Den type ting som SG-maskiner gjør 10 ganger så fort selv om de bare har 1/3 av antallet mHz. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 13. mars 2003 Del Skrevet 13. mars 2003 Proft bruk er programmer i 60000 kr klassen. Disse kortene er optimert for OpenGL og suger I Direct 3D spill og OpenGL spill. Ser du en high tech film som Final Fantasy så er grafikken laget av et proff kort og tatt opp som AVI film. Dette kan gjøres i 3DS Max. Lenke til kommentar
Lord Hassan Skrevet 13. mars 2003 Del Skrevet 13. mars 2003 Kort som blir brukt til å produsere det vi liker å spille f.eks Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 13. mars 2003 Del Skrevet 13. mars 2003 Det jeg har sett av autocad og 3dmodellering på jobben er da ganske simple arbeidstegninger de sitter og lager. Ser ikke at det burde være så krevende for grafikkortet liksom... Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 13. mars 2003 Del Skrevet 13. mars 2003 Det jeg har sett av autocad og 3dmodellering på jobben er da ganske simple arbeidstegninger de sitter og lager. Ser ikke at det burde være så krevende for grafikkortet liksom... Ta og se star wars episode 2 eller Lord of the rings filmene. Da ser du noe som er litt krevende Lenke til kommentar
The_Lobster Skrevet 13. mars 2003 Del Skrevet 13. mars 2003 Det jeg har sett av autocad og 3dmodellering på jobben er da ganske simple arbeidstegninger de sitter og lager. Ser ikke at det burde være så krevende for grafikkortet liksom... Vel, du sier det selv.. Simple arbeidstegninger, er ikke så krevende for grafikkortet... Derimot når du kommer opp i store prosjekter, textures, en masse polygoner og nurbs, og så skal rendere alt dette, kan jeg garantere deg at et godt kort kommer godt med. Rendering tiden blir minimert noe kraftig med et veldig bra kort, og Autocad er langt fra de mer intensive 3d modellerings programmene. Maya og 3DSMax er værre. (Autocad kjører jeg f.eks. på et Ati Xpert Work Pro 99' 8mb uten noe særlig problemer for "simple" (bruk enkle! simpel på norsk er noe helt annet enn simpel (simple) på engelsk.. lol Har selv blitt tatt i dette flere ganger..) prosjekter. Joachim Lenke til kommentar
Nail Skrevet 13. mars 2003 Del Skrevet 13. mars 2003 Dette dokumentet forteller om forskjellene mellom Quadro og GeForce. http://developer.nvidia.com/docs/lo/1930/S...eforce_6-02.pdf Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå