m0g1e Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 (endret) Har en FTP-server kjørende på Ubuntu 6.10 server som jeg har litt problem med.. Når jeg skal kopiere "store" filer (10-20MB) så skjer det ofte at overføringen aldri klarer å bli fullført 100%. Den er ferdig med å laste ned, men Utforsker viser en 100% full nedlastings-bar og "5 sekunder gjenstår". Det ender med at nedlastingen kræsjer, og jeg mister filen - dvs jeg får aldri lastet ned filen fra FTP-serveren min. Bruker pure-ftpd. Har andre opplevd lignendes problemer med overføringer via FTP? *En annen ting jeg har lurt på: Finnes det gode løsninger med opp/nedlasting av filer som HP MediaSmart Serveren, bare at det er i Linux? Har sett på noen sourceforge prosjekter, men ingen virker så gjennomført at jeg kan sammenligne de med HP MediaSmart Serveren.. Endret 26. juni 2008 av mogie Lenke til kommentar
humbuq Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Når jeg skal kopiere "store" filer (10-20MB) så skjer det ofte at overføringen aldri klarer å bli fullført 100%. Den er ferdig med å laste ned, men Utforsker viser en 100% full nedlastings-bar og "5 sekunder gjenstår". Det ender med at nedlastingen kræsjer, og jeg mister filen - dvs jeg får aldri lastet ned filen fra FTP-serveren min. Jeg ville prøvd å bruke en FTP-klient som har mulighet for å vise meldingene som sendes fram og tilbake mellom klienten og serveren,for å prøve å identifisere hva som faktisk skjer. Finnes det gode løsninger med opp/nedlasting av filer som HP MediaSmart Serveren, bare at det er i Linux? Har sett på noen sourceforge prosjekter, men ingen virker så gjennomført at jeg kan sammenligne de med HP MediaSmart Serveren.. Hva slags funksjonalitet er det egentlig du er ute etter? Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Hvis du mente delinga av filer så er vell det vanlig windows deling. Du kan sette opp et lite samba nettverk, er ikke så vanskelig nå man først har kommet inn i det. Lenke til kommentar
m0g1e Skrevet 30. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2008 Hvis du mente delinga av filer så er vell det vanlig windows deling.Du kan sette opp et lite samba nettverk, er ikke så vanskelig nå man først har kommet inn i det. Nope. Tenker gjennom HTTP og mot nettet. Lokalt har 3-4 sambaservere allerde så .. Har vært så vidt innom serveren til en kompiss som har gått for innkjøp av en slik HP Mediaserver. Virket ganske enkelt å browse seg igjennom det som var av filer og redigere dem etter ønske. For øvrig.. det er jo mulig å forwarde 443 139,137 portene mot routeren så man kan nå tak i det fra internett også..? Mener jeg forsøkte (idiotisk nok) for mange år siden å "dele" filer fra en win2k maskin mot nettet slik og det fungerte. Jeg kan selvsagt sette opp brukernavn og passord for dette, men er det noen mindre sikkerhet over å benytte Samba rett mot internett enn andre protokoller enn "fildeling" gjennom FTP/HTTP etc? Vil nok tro at en slik løsning ville vært bedre enn å krongle med FTP og timeouts.. Likevel, skal se om jeg får ut noe ved bruk av en FTP-klient ja. Er som sagt kun i explorer jeg opplever dette til nå. Explorer er likevel den enkleste og raskeste måten å få kontakt med FTP-server på. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Det går fint an å åpne samba-portene og aksessere serveren over nettet, men merk at det er mengder med bots som retter angrep mot disse portene. Om samba er sårbar her er jeg usikker på, det bør du isåfall researche litt, men jeg tror man kan hente ut en del info som maskinnavn, navn på shares etc uten passord osv. Lenke til kommentar
m0g1e Skrevet 30. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2008 Har en fin funksjon på routeren min med å forwarde f.eks. port 4000 fra WAN til 139 på LAN, port 4001 til 137 osv.. men dette vil vel ikke fungerer regner jeg med? Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Prøv med hamachi (eller hvordan det skrives) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå