Gå til innhold

Den lille store fotobok tråden.


Anbefalte innlegg

Denne interessante boka kom jeg over på salg hos en bokhandel til 119 kr.

Den tar for seg et utvalg av det 20. århundrets viktigste fotografier og fotografer.

Boken har ingen tekniske beskrivelser kun 750 sider med til dels fabelaktige bilder og hver fotograf blir kort presentert...

 

http://www.taschen.com/pages/en/catalogue/...photography.htm

 

Ian Jeffrey: How to read a photograph

En lignende bok som har vært til stor inspirasjon og glede for meg (og som også har dempet mitt Lens Buy Syndrome betraktelig ved å vise meg hva tidligere tiders fotografer har fått til med langt dårligere utstyr enn en begynner-speilrefleks med kitobjektiv...)

 

post-58949-1251107217_thumb.jpg

 

http://www.amazon.com/How-Read-Photograph-...s/dp/0810972972

 

Ca 50/50 tekst og bilder. Litt fotograferingens historie, litt fotograf-biografier, litt om komposisjon og virkemidler. Anbefales varmt :)

Endret av Laze
Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Moment it Clicks av Joe Mcnally, ny bok som kommer fra han er The Hot Shoe Diaries: Creative Applications of Small Flashes

Understandind Exposure B.Peterson

 

Søk på Amazon.com

 

Redigeringsbøker, må vite hva slags program du bruker. Søk:-)

Jeg har kjøpt både Moment it clicks og HotShoes Diaries (På Akademika Blindern). De kan klart anbefales, spesielt for de som er interessert i blits-bruk. Joe McNally er meget glad i å bruke blits med paraplyer, reflektorer og gud vet hva :D

 

En ny bok jeg liker veldig godt er David duChemin's Within the Frame.

Lenke til kommentar

Ian Jeffrey: How to read a photograph

En lignende bok som har vært til stor inspirasjon og glede for meg (og som også har dempet mitt Lens Buy Syndrome betraktelig ved å vise meg hva tidligere tiders fotografer har fått til med langt dårligere utstyr enn en begynner-speilrefleks med kitobjektiv...)

Er helt enig i denne anbefaling. En bok jeg også har hatt stor glede av.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...