Skikongen Skrevet 13. mars 2003 Del Skrevet 13. mars 2003 Hei - har tenkt til å fornye meg på digitalkamerafronten. Skulle gjerne hatt noen tips i forbindelse med dette. Jeg har satt opp noen krav som er viktig for meg ved valg av kamera. Dersom jeg får noen tips til kameratyper i forhold til spesifikasjonene ville jeg bli super-glad, evt andre viktige ting å ha i bakhodet ved kameravalg... Krav som er viktig for meg - Minnekort: CompactFlash (har allerede 2 stk store brikker som jeg kan bruke så jeg slipper å kjøpe nye minnekort på en stund - Gode action-bilder (rask eksponeringstid, kort tid fra trykk på utløserkanpp til bildet tas) - Minst 4 mpix oppløsning - Så lite og hendig som mulig (plass i en jakkelomme) - Meget god bildekvalitet - 3x optisk zoom Kan være villig til å fire litt på følgende krav - Manuelle instillinger er ikke så veldig viktlig for meg, er bare en hobbyfotograf og kommer for det meste til å velge auto instillinger likevel. Derfor viktigere at kamera gir gode bilder med auto-oppsett. - Batterikapasitet. Kjøper heller et ekstra batteri evt en billader-kit - Makro egenskaper er moro men ikke en nødvendighet i mitt tilfelle Følgende kameraer er til nå vurdert: - Pentax Optio 430RS - meget gode bilder, men dårlig på action-fotografering siden kameraet er blant de tregeste i kpmpaktklassen - Canon Ixus 400 - har ikke lest noen test av dette, for nytt? Ixus har vel ikke tidligere vært blant de beste på bildekvalitet?? - Canon PowerShot S45 / S50. Noe dyrerer en de ovenfor, men bedre bildekvalitet? Også større i format. HJELP - kamerajungelen er stor, komplisert og vanskelig å orientere seg i! ...som sagt - tar gjerne i mot tips ang andre viktige spesifikasjoner, kameramodeller etc! Lenke til kommentar
Alfa-Alfa Skrevet 13. mars 2003 Del Skrevet 13. mars 2003 Hei! Er i samme båt, men har studert Canon A70 og finner dette som en meget god kandidat. Se linken :o http://www.steves-digicams.com/2003_reviews/a70.html Lenke til kommentar
Skikongen Skrevet 13. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2003 Takk for tips, ikke dårlig kandidat det heller. Vet du forskjellen på A serien og S serien? ...hadde i utgangspunktet ønsket et 4mpix kamera når jeg først skulle fornye meg. Lenke til kommentar
Alfa-Alfa Skrevet 13. mars 2003 Del Skrevet 13. mars 2003 Har snakket med Canon Norge og de har ikke noe godt svar å gi. Men man kan jo se på det på denne måten. A= Amatør S= Semi proff G= Proff Kan det være noe? :smile: Lenke til kommentar
Skikongen Skrevet 13. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2003 Kan virke fornuftig det. Av bildene virket det som om A70 var litt klumpete å ha i lommen, f.eks når man er på tur. Må nesten se den "live" for å få noe inntrykk av den. For min del er det viktig at den tar bra bilder av "raskt flyttende motiver". Vet ikke helt hvordan jeg skal få sjekket det, men... Kanskje det kommer noen tester av Ixus 400 og A70 snart. Sikler også litt på S50, men det er jo ganske mye dyrere enn de andre. Litt surt: legger man på litt mere penger får man alltids litt bedre kamera. A-70, Ixus 400, S-50. Men må jo bare sette stopp et sted. Lenke til kommentar
Shrek Skrevet 13. mars 2003 Del Skrevet 13. mars 2003 Hvorfor vil du ikke vurdere Nikon coolpix 4300 typen (775, 885 osv) For alt jeg vet er det kommet enda nyere modeller... De bruker compact flash, og er jo veldig kompakte. Lenke til kommentar
Skikongen Skrevet 14. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2003 Ikke noe dårlig valg det heller. Eneste er at det virker litt "klumpete" å ha i lommen. Må se det "live" for å få noe inntrykk av det. Savnet også lydfuksjon på videoopptak. Ikke noe krav men nok en kjekt-å-ha funksjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå