Gå til innhold

Hverdags gamer til 8k med mulighet for CF

Anbefalte innlegg

Har nå planer om å kjøpe ny stajonær da min gamle er en amd 2ghz, 1,5gb ram, ati x800.

Den blir mest brukt til hverdags ting som nettet, musikk, filmer, og litt gaming. Vil gjerne ha nok kraft til å klare det meste.

Så har satt opp denne handlelista: Handlevogn.

Skal også ha vista 64 bit som kommer på en 800-900kr eller no

CPU: Intel Core 2 Duo E8400

Høres ut som det beste kjøpet, og lest at de fleste ikke anbefaler quadcore til hverdagsbruk. Det er vel enkelt å overklokke den litt uten å være noen ekspert å.

GPU: Sapphire Radeon HD 4850 (mulig jeg kjøper et ekstra og kjører CF senere)

Alltid vært en fan av amd\ati og de nye korta gir mye for pengene. Og har blitt anbefalt av mange.

RAM: Corsair TWIN2X DDR2 4096MB

Er det veldig stor forskjell på ytelse på ram til hverdagsbruk? Noe vits å kjøpe 4 gb ekstra sånn "for fun"? Stor forskjell på pc6400 og pc8500 for eks?

PSU: Corsair TX 750W

Trenger jeg så mye? Eller finnes det no bedre kjøp?

Kabinett: Antec Performance One P182

Synes bare dette så veldig tøft ut

HD: Samsung Spinpoint F1 750 GB

Ingen spess grunn av valg. Tror 750gb holder masse for meg.

HK: Asus P5E

Heller ingen spess grunn av valg. Virker som et godt kort som kan utnytte CF

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

PSU: Ja, fint å ha 750w, hvis du skal ha CF senere.

GPU: Enig, eventuelt 4870?

CPU: Helt riktig valg, ta med en kjøler Blue Orb II, og kjølepasta.

Kabinett: Har det selv og er veldig fornøyd. Stille og tøft.

HDD: Har den samme selv i 500gb versjon, helt grei, ikke noe problemer.

HK: Asus P5E er vel et godt valg, ellers kan du gå for Asus P5Q Deluxe. P45 chipset.

RAM: Har ikke erfaring med de brikkene, men 8 gb er bare å kaste penger ut av vinduet. Kjør på med disse i stedet. :)

Det var det jeg mente. ;)

Endret av Redneck
Lenke til kommentar

Jeg ville heller kjøpt en 650W Corsair PSU, det vil holde i lange baner. To 4850 kort trekker under 350w i load så.

Ellers er jeg enig med det Redneck har og si, du burda absolutt gå for kortet han anbefaler med P45 chipsett.

edit: regner med du har DVD brenner fra før siden jeg ikke så dette i oppsettet ditt.

Endret av siindre
Lenke til kommentar

Jeg ser de andre mener du burde gå for P5Q Deluxe, men skal du kjøre CrossFire er X38/X48 brikkesett å anbefale!

Asus P5Q Deluxe (P45) kjører 2x PCIex2.0 (8x hastighet), mens Asus P5E (X38) bruker PCIex2.0 (16x hastighet). Med andre ord Asus P5E har MAKS støtte for CrossFire.

HER ER EN TEST som viser at du misster en god del ytelse av å kjøre CrossFire med P45 brikkesett. Det har vært en heftig diskusjon om dette i DENNE TRÅDEN. Her konkluderes det svakt om at det er en bios feil på det hovedkortet som var testet, men jeg ville nå kjøpt et X38 kort for å være sikker og for å være mest mulig fremtidsrettet mtp. CrossFire.

Har jo selv Asus P5E og har ikke hatt et eneste problem med det. Overklokker bra og kjører stabilt :)

Men om du skal ha X38 så har Gigabyte og Abit like så gode kort som Asus P5E, så du må velge etter hva du trenger av tilkoplinger/utseende osv.

Ellers ser handlekurven veldig bra ut. Som Redneck sa, kanskje vurdere HD4870? Og 8GB ram vil jeg si er unedvendig! 4GB holder i massevis (Der gav også Redneck en veldig fin link! er veldig fornøyd med de jeg har! Asus P5E og OCZ 4GB funker smertefritt sammen! ;))

Endret av Core2Duo_Dude
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...